Tek silindir 4 zamanlı motor

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=40975

yukarıdaki konuda bahsi geçen tek silindir 4 zamanlı motor hakkında bilgisi olanlar beni aydınlatabilir mi?

tek silindir 2 zamanı biliyorum, her yukarı çıkışta ateşleme oluyor ve silindir aşağı iniyor, geri yukarı çıkacak gücü de kranktan alıyor, tamam.

peki 1 silindir 4 zamanlı olunca, 1 ateşlemenin gücü 2 kere daha yukarı çıkmasına (ki bunların 1 i sıkıştırma, güç kaybı var) nasıl yetiyor?
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1) İlk zaman yada vuruş; emme vuruşudur. Piston silindirde aşağı doğru hareket eder ve silindirin içinde kısmi bir vakum yaratır. Hava ve yakıttan oluşan bir karışım atmosfer basıncınında yardımıyla içeri dolar (emilir), artık silindirin içindekinden daha fazla bir basınç vardır. Bu vuruşta, eksoz supabları kapalıdır.
2) İkinci vuruş ise kompresyon (sıkıştırma) vuruşudur. Piston silindirin içinde her iki supap kapalı halde yukarı doğru hareket eder. Hava ve yakıt karışımı sıkışır ve basınç artar.
3) Üçüncü vuruş ise kuvvet vuruşudur. Kompresyon vuruşunun sonuna doğru hava ve yakıt karışımı bujiden gelen elektrik karışımı ile ateşlenir. Meydana gelen patlama ısıda artmaya sebep olur ve pistonu aşağı itecek kuvvette bir basınç sağlanır.
4) Son olarakda, egzos vuruşu, piston tekrar yukarı hareketlenir ve yanmış gazları silindirden dışarı egzos sistemine doğru iter. Bu devir motor çalıştığı müddet tekrarlanır.
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
Aytekin abi, 4 zamanın ayrıntılarını biliyorum zaten de, benim anlamadığım 4 zaman 1 silindirlik motorda nasıl uygulanır. ateşlemeden sonra diğer 3 zamanın çevrimini tamamlayacak enerji nerden gelir?
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ilk hareket verilir ateşlemeden (3.zaman) sonra sonra silindirin ivme hareketiyle diğer zamanlarda tamamlanır..

Dört Zamanlı Motosiklet Motorları
Dört Zamanlı bir motorda emiş valfi açılır ve piston içeri girerken yakıt karışımını emerek silindire aktarır. Piston yukarı çıkarken karışımı sıkıştırır ve emiş valfi de kapanır. İşte o anda kıvılcım oluşur ve yanan gazlar genişleyerek pistonu güçle aşağı iter. Piston tekrar yukarı gelirken egzos kapağı açılır ve yanmış gazlar motordan dışarı atılır ve işlem yeniden başlar.
Bu pistonun dört vuruşu ile gerçekleşir.

İki Zamanlı Tek Silindirli Motorsiklet Motorları
Çok fazla tork ürettikleri için güçlüdür, üretimi ucuzdur, yüksek RPM'lidir ve küçük yapısı sayesinde hafiftir. 1985 yılına kadar sport ve dirt motorsikletlerde çokça kullanılmışlardır. Tek büyük dezavantajı kirliliktir çünkü motoru çalıştırabilmek için yağ ve benzin aynı anda yakıldığından çok kirlilik yaratır.
 
Üst