Merhaba arkadaşlar vw transporter t4 1997 model aracımın telli debriyajını hidroliğe çevirmeyi düşündüm. Avrupa da 94 modelleri bile hidrolikken neden telli kullanayım dedim ve bu projeyi düşündüm. Henüz projeye başlamadım ama işte gerekli olan parçalar.
Belki sizin araçlarınıza da maliyetsiz bir şekilde uygulamak mümkün olur
Yan sanayi üst merkez : 60 tl
Şanzımanda ki ana mekez çıkma ; 80 -120 tl
Rekor ve hortumlar da sanırım : 30-40 tl tutar
Şimdi;
T4'leri hidroliği çevirmek için herşey fabrikaca hazır olarak sunulmuş. Öncelikle debriyaj pedalını değişmeye gerek yok. Pedala merkezin ucunu geçirmek için yuvası var. Pedal altına merkezi vidalamak içinde yuvası var. Ayrıyetten fren hidrolik kutusunda debriyaj için ucu körlenmiş yedek çıkışta var. Yapılacak tek şey; hidrolik hortumlarla rekorları çektirip aşağıda ki manuel parçayı hidrolik parça ile değiştirmek o kadar. Parçaların görevi aynı ikiside itme görevi yani mandallama yapıyor. Diğeri hidrolik destekli o kadar.
İşte araçta bulunan manuel mekanik merkez. İki tane 10-13 lük somun tutuyor hidrolikle somun çapları da aynı
Bu da hidrolik merkez, manueli çıkarıp bunu takıyoruz
Fren hidrlik deposundan debriyaj için çıkış alıyoruz, bizimkilerde de var sadece ucu körlenmiş
Debriyaj pedalının altına merkezi yerleştirip merkezi de vidalıyoruz sadece ik itane somun gerekiyor birde merkezin ucunu pedala tutturmak için klipsli vida
Geriye rekorlar ve hortumlar kalıyor, umarım yararlı olmuştur
Belki sizin araçlarınıza da maliyetsiz bir şekilde uygulamak mümkün olur
Yan sanayi üst merkez : 60 tl
Şanzımanda ki ana mekez çıkma ; 80 -120 tl
Rekor ve hortumlar da sanırım : 30-40 tl tutar
Şimdi;
T4'leri hidroliği çevirmek için herşey fabrikaca hazır olarak sunulmuş. Öncelikle debriyaj pedalını değişmeye gerek yok. Pedala merkezin ucunu geçirmek için yuvası var. Pedal altına merkezi vidalamak içinde yuvası var. Ayrıyetten fren hidrolik kutusunda debriyaj için ucu körlenmiş yedek çıkışta var. Yapılacak tek şey; hidrolik hortumlarla rekorları çektirip aşağıda ki manuel parçayı hidrolik parça ile değiştirmek o kadar. Parçaların görevi aynı ikiside itme görevi yani mandallama yapıyor. Diğeri hidrolik destekli o kadar.
İşte araçta bulunan manuel mekanik merkez. İki tane 10-13 lük somun tutuyor hidrolikle somun çapları da aynı
Bu da hidrolik merkez, manueli çıkarıp bunu takıyoruz
Fren hidrlik deposundan debriyaj için çıkış alıyoruz, bizimkilerde de var sadece ucu körlenmiş
Debriyaj pedalının altına merkezi yerleştirip merkezi de vidalıyoruz sadece ik itane somun gerekiyor birde merkezin ucunu pedala tutturmak için klipsli vida
Geriye rekorlar ve hortumlar kalıyor, umarım yararlı olmuştur