Telli Debriyajı Hidroliğe çevirme

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar vw transporter t4 1997 model aracımın telli debriyajını hidroliğe çevirmeyi düşündüm. Avrupa da 94 modelleri bile hidrolikken neden telli kullanayım dedim ve bu projeyi düşündüm. Henüz projeye başlamadım ama işte gerekli olan parçalar.

Belki sizin araçlarınıza da maliyetsiz bir şekilde uygulamak mümkün olur


Yan sanayi üst merkez : 60 tl
Şanzımanda ki ana mekez çıkma ; 80 -120 tl
Rekor ve hortumlar da sanırım : 30-40 tl tutar
Şimdi;

T4'leri hidroliği çevirmek için herşey fabrikaca hazır olarak sunulmuş. Öncelikle debriyaj pedalını değişmeye gerek yok. Pedala merkezin ucunu geçirmek için yuvası var. Pedal altına merkezi vidalamak içinde yuvası var. Ayrıyetten fren hidrolik kutusunda debriyaj için ucu körlenmiş yedek çıkışta var. Yapılacak tek şey; hidrolik hortumlarla rekorları çektirip aşağıda ki manuel parçayı hidrolik parça ile değiştirmek o kadar. Parçaların görevi aynı ikiside itme görevi yani mandallama yapıyor. Diğeri hidrolik destekli o kadar.

İşte araçta bulunan manuel mekanik merkez. İki tane 10-13 lük somun tutuyor hidrolikle somun çapları da aynı
6jzh.jpg

s7fd.jpg


Bu da hidrolik merkez, manueli çıkarıp bunu takıyoruz
mtb6.jpg


Fren hidrlik deposundan debriyaj için çıkış alıyoruz, bizimkilerde de var sadece ucu körlenmiş
hxdb.jpg


Debriyaj pedalının altına merkezi yerleştirip merkezi de vidalıyoruz sadece ik itane somun gerekiyor birde merkezin ucunu pedala tutturmak için klipsli vida

Geriye rekorlar ve hortumlar kalıyor, umarım yararlı olmuştur
dp3c.jpg


oeq7.jpg

x3o1.jpg
 

Vectrali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
1,814
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ellerine saglik.... debriyaj yumusadi mi peki? yani ne gibi + lari oldu?
 

ADEMÜÇÜNCÜ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2008
Mesajlar
467
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ali bey henüz uygulamayı yapmadım ama yapacağım; Araçta 97 yılından kalma debriyaj teli var ve hiç değişmediği içinde sert. Kaldı ki değişse dahi çok ahım şahım yumuşamıyormuş,ustaların yalancısıyım onlar öyle söyledi. Ama bir bakıma da hak veriyorum, hidrolik her zaman yumuşaktır. Artı olarak telli debriyajlarda baskı balata daha erken bitiyormuş. Bundan önce ki mazda panelvanın baskı balatası 220.000 de üzerindeydi ve aracı öyle satmıştım ama ben bu araçta 115000 de balatayı değişmek zorunda kaldım. Kaldı ki hidrolik olunca balata ömrü de uzayacaktır diye düşünüyorum
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com
Helal olsun ne diyeyim?
 

REC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 May 2013
Mesajlar
764
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Allah utandırmasın, güzel proje, sonucunu bekliyoruz :)
 

Vectrali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
1,814
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ali bey henüz uygulamayı yapmadım ama yapacağım; Araçta 97 yılından kalma debriyaj teli var ve hiç değişmediği içinde sert. Kaldı ki değişse dahi çok ahım şahım yumuşamıyormuş,ustaların yalancısıyım onlar öyle söyledi. Ama bir bakıma da hak veriyorum, hidrolik her zaman yumuşaktır. Artı olarak telli debriyajlarda baskı balata daha erken bitiyormuş. Bundan önce ki mazda panelvanın baskı balatası 220.000 de üzerindeydi ve aracı öyle satmıştım ama ben bu araçta 115000 de balatayı değişmek zorunda kaldım. Kaldı ki hidrolik olunca balata ömrü de uzayacaktır diye düşünüyorum

dediklerinizde haklisiniz bizde de 2.4 transporter vardi 150.000 gitti baski balata ama o zaman aklima gelmemisti boyle bir olay.... kolay gelsin zekice ve yararli bir proje olacak ins...
 
Üst