Turbo hortum çıkması, yağ + limp mode

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, yarım saat kadar önce serin serin giderim diye yola çıktım, motor yükteyken dakka bir dınk diye bir metal fırlama sesi geldi, araba gaz yememeye saniyede 2 kez hıı hıı diye silkeleyerek ilerlemeye başladı hemen durdum. Motor sesinde herhangi bir değişme gözlemleyemedim, arabayı durdurdum boştayken araba devir çeviriyor ancak turbodan vıjjjjj diye bir ses geliyordu, arıza lambası yakmadı, daha önce 2 kez fazla zorladığımda limp moduna girince verdiği uyarıyı vermemişti. Kontak açıp kapattım, yine vermedi uyarı, hemen döndüm kapının önüne geldim arabayı arabayı park etmeye çalışırken gaz pedalı tepki vermiyordu dibine kadar bassam da devir yükselmiyordu sadece rölantide kalıyordu. park edip kontağı kapa/aç yaptım, limp moduna girdiğinde verdiği uyarıyı verdi. Açtım kaputu baktım, yağ çubuğunun oralarda yağ vardı aşağılara bakındım hemen egzos manifoldunun olduğu yere doğru inen kalın hortum yerinden çıkmış, geri soktum yerine ama kalıcı olarak limp mode kaldı. Ne yapmamı önerirsiniz Bilecikteyim şuan eski vectra b ile kayış koparmıştım, şimdi de tahminim turbo kaynaklı bir sorunumuz var :D Sabahın şu vaktinde kafam trilyon, fikirlerinizi bekliyorum, saygılar.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
kutup başını sök araç resetlesin bir daha dene
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Araba resetlenir o sorun değil de, turbo'nun emme palleri emme manifolduna yağ basıyor, kaputun altında sıçramış yağ izleri var, bulaşmış ve aşağıya damlamış. Bıraktım arabayı bilecik'te afyona geldim. Sorunumuz banko turbo tertibatında yolda gelirken onu düşündüm :D
 

dark_crow

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Haz 2010
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
6
Puanları
38
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Araba resetlenir o sorun değil de, turbo'nun emme palleri emme manifolduna yağ basıyor, kaputun altında sıçramış yağ izleri var, bulaşmış ve aşağıya damlamış. Bıraktım arabayı bilecik'te afyona geldim. Sorunumuz banko turbo tertibatında yolda gelirken onu düşündüm :D

Nokta atışı yapmışsın pampa :D
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
turbo sağlammı yoksa sadece boruyumu yerinden çıkarttı? turbo dediğin gibi yağ veriyorsa ve buda aşırıysa dizel arabada çok sakat bir durum.arabayı stop edemezsin Allah korusun kendi kendine tam gaz verir emmeye yağ basarsa.
bazen turbo ömrü azaldığından dolayı hafif yağ buharı verir borulara ve intercooler a oda birikmiştir bir miktar ve boru çıkınca sağa sola sıçratmışta olabilir...
 

cagatay16

VIP Üye
16-Bursa
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
6,463
Tepki puanı
2,246
Puanları
113
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
turbonu milininde olan sızdırmazlık parçaları aşınmıştır o yüzden emme ve egsoza yağ kaçırıyordur revizyonda halledilier 500 600 tutmaz ya 700 e sıfırdan turboyu revizyon ediyorlar salyangozlar değiişmiyor sadece
 

954fireblade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
4,796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Basınçlı firlayinca biraz yağ atar sağa sola :)korkulacak bi durum yoktur ya..
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Bende olsam, direk turboya girişmem. Bir miktar yağ, ve yağın birikmesi doğal.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yorumlarınız sanki içimi okur gibi, ancak yetkili servisteki ustalar genel çekap ve arıza tespiti için götürdüğümde turbo milinin balansı bozuk aşırı ses çıkarıyor ve mil kaynaklı yağ kaçırıyor demişti. Turboda bir sorun olduğuna dair fikrime sebep olan şey de 2500-3000 devir arası gaza abanırsam 15-20sn gazladığımda(her iki seferde de 5. ve 6. viteslerde yapmıştı korumaya alma işini, 110-170 ara hızlanmalarında...) 2 kez korumaya aldı motor kendini, bunun sebebi hep turbo ve tertibat kaynaklıdır diye yazmışlar forumlarda. Şuan yatıyor, biraz nakit topladığımda gerekli işlemler yapılacak.

Turbo hortumundansa borulamaya ne dersiniz? Boru yapsak turbo tertibatına, faydası olurmu veya maliyeti ne kadar olur?
 
Son düzenleme:
Üst