vectra b x20xev - ARIZA LAMBASI VE ORTAYA ÇIKAN SORUNLAR-

alonewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
merhaba, yeni aldığım ve henüz tanımaya çalıştığım 98 model 2.0 cd /AT /lpg li vectramda 2 haftadır süregelen bir arıza lambası serüvenim var, kısaca özetlemeye çalışayım ve yardımlarınızı bekleyeyim,şimdiden teşekkürler.

ilk lamba: yoğun trafikte dur kalk esnasında aniden stop-çalıştırdıktan sonra arıza lambası ve sıkıntılı çalışma ( koruma modunda çalışma- 4000 devi altı ve randımansız bir çalışma ve çekiş )

hemen tekrar motoru durdurup çalıştırınca söndü- çalışma normale döndü-yola devam.fakat sıkışık trafiği aşana kadar yarım saat içinde 2 kere daha aynı şeyi yaptı.

internette arıza kodu okumayı öğrenip uyguladım ( pin birleştirerek )

p340 verdi- EKSANTRİK DEVİR SENSÖRÜ

yaklaşık bir hafta sonra

ikinci lamba: ağva dönüşü yolda yaktı-stop etti aynı yukardaki çalışmayı yaptı, birkaç defa tekrarladı ama her seferinde yeniden çalıştırınca düzeldi ve yaklaşık bir litre olan eksik suyumu tamamlayıp yola devam ettim, 100 km den fazla süren eve dönüş sırasında bir daha hiç yakmadı.

bu defa dikkatimi çeken şey hararetin 92-95 seviyesine ulaştığı anlarda yakması, daha düşükken asla aynı hatayı vermemesi oldu-zira ağvadan dönüş yoluna çıkarken eksik suyumu tamamlamayı unutmuştum.

o dönemde radyatör altından az bi damlama vardı-çözdüm şu an- bir damla bile su eksiltmiyor ayrıca hararet asla 90 ı geçmiyor ( klima fanı çalışmıyordu,onu da yaptım ve hararetim sürekli 90 altında kalmaya başladı )


tekrar arıza kodu okuduğumda bu defa 340 a iilaveten 335 de verdi
(eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörü bozuk diyordu kısaca)


bu konuları araştırırken, bu gün daha farklı birşey oldu çevre yolunda

herşey normal ilerliyorum ( kafam da rahat çünkü önceki 2 arıza olayında da hararet biraz yüksekken başıma geldiğine inandığım için,radyatörün su eksiltmesini de çözmüşüm nasılsa, bir damla su eksilmiyor ve hararet sürekli 88-90 civarı ya günlerdir, sanki bir daha hiç arıza lambası yakmayacakmış gibi rahatım
üçüncü lamba
bir anda arıza lambası yanmaya başladı- stop etmedi ama o an dur kalkta idim, rölanti 800-1000 arasında hızlı gezinmeye-motor sarsıntılı çalışmaya, ara sıra avans vurması gibi şakırtılı sesler duyurmaya başladı..

aldım kenara- stop et- bekle- çalıştır taktiği..


tabi işe yaramadı bu defa ve, sanırım farklı bir arıza diyerek hemen oracıkta kod okudum,

verdiği kodlar

P335- bu tamam, daha evvel de 1 kere vermişti - KRANK DEVİR SENS.
P340- eyvallah- baştan beri en istirkarlı verdiği kod- EKSANT.DEVİR.SENS.
ilaveten ilk kez verdiği şu iki kod;
P100- HAVA KÜTLE ÖLÇER
P110- HAVA AKIŞMETRE...


arıza ışığının bu sefer kolay söndürememiş olmam ve önceki iki arıza ile kıyasladığımda arıza modundayken çalışmasındaki farklılık ( sarsıntı- 800-1000 arası gibi rölanti gezmesi , şakırtılı çalışma vs ) bu iki yeni sensörün marifetiydi sanırım,

zira söndürüp normale döndürmek için kutup başı söküp 10 dakka kadar beklemem gerekti her seferinde ve o bekleme sırasında boş durmayıp motorda ne kadar sensör soketi varsa yağzıs kontak spreyi ile temizledim o aralarda..

tekrar çalıştırınca herşey normale dönse de, bu fazla sürmüyordu, en fazla 10 dakkada aynı duruma dönüyordum ve her seferinde arıza kodu okuduğumda, yukarda yazdığım 4 arızayı da okudum..

söndürmek uzun bekleme ve kutup başı falan gerektirdiği için, en son eve dönerken uğraşmadım vurdum yola,

araba sıkışık trafikte dur kalk dışında çok normal gidiyor- performans süper- tabi arıza lambası yanıyor sürekli,
durk kalklarda da o devir çalkalaması itelenme yaptığı için her duruşta tam durmadan boşa attıım arabayı ( araba otomatik )

kalkınca devirin yükselmesiyle beraber herşey nomal zaten, ayağımı gazdan kestiğim anlardaki rölanti gezmesi ve sarsıntılı - kesik kesik çalışma dışında her şey normal yani...

en çok ilgimi çeken ise şu oldu : yaklaşık 10 km.lik çevreyolu sürüşünden sonra (100 km civarı sabit hızda ) arıza lambası kendiliğinden söndü seyir halinde, her şey normal- çalışma normal- rölanti normal-sarsıntı yok falan

tabi çevreyolundan çıktıktan 5 dakka sonra yine başladı sorun aynı şekliyle...

son durumum budur ,

fikirlerinizi bekliyorum

hava akışmetreyi söktüm baktım-içi tertemiz görünüyordu- hiç bir şey sıkmadım- müdahale etmedim-yerine taktım tekrar,hava hortumunun üzerinde geniş soketli olan üzerinde kare şeklinde sensör bulunan ,hava girişi ızgaralı olan yuvarlak plastik boru şeklindeki yapı benim bildiğim akışmetre,

peki bu hava kütle ölçer kodu neyin nesi ? ben ikisi aynı şey diye bilirdim eskiden- yanlış mı biliyorum ?


hava hortumunda filtre kutusundan sonraki ilk küçük sensör- sanırım emiş hava sıcaklığı sensörü- açmışken o da simsiyahtı içindeki direnç benzeri elemanlar- kontak sprey ile tertemiz yaptım dokunmadan temizledim- taktım yerine:confused:

o mu yoksa kütle ölçer:confused::confused:
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
eksantrik devir sensörünü ve krank devir sensörünü orjinal gm olarak değiştirin;ekzantrik devir sensörünün soketi oksitlenmiş ise temizleyin,gaz kelebeğini sökün ve temizleyin,içerisinde küçük bir delik vardır,tıkalı olmadığından emin olun,rölanti ayarlayıcıyı da sökün ucundaki aliminyum kapağı çıkarın,içerisinde sarı bir vida şeklinde kapak vardır, mengeneye alıp keski yardımıyla açın ve içini temizleyin ;hava akışmetre arızası devam ederse fişini çekip aracı kullanmayı deneyin ,devir sorunu çözülürse akışmetreyi değiştirin....
 

alonewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
eksantrik devir sensörünü ve krank devir sensörünü orjinal gm olarak değiştirin;ekzantrik devir sensörünün soketi oksitlenmiş ise temizleyin,gaz kelebeğini sökün ve temizleyin,içerisinde küçük bir delik vardır,tıkalı olmadığından emin olun,rölanti ayarlayıcıyı da sökün ucundaki aliminyum kapağı çıkarın,içerisinde sarı bir vida şeklinde kapak vardır, mengeneye alıp keski yardımıyla açın ve içini temizleyin ;hava akışmetre arızası devam ederse fişini çekip aracı kullanmayı deneyin ,devir sorunu çözülürse akışmetreyi değiştirin....


eksanatrik sensörü için ********* adlı yedek parçacı siemens marka gösterdi ve gm için üretildiğini söyledi ( gm kutusunda satıldığıını söledi ama sensörde siemens yazıyordu- doğru mudur acaba ? fiyatı 60 lira..

ayrıca soketinde oksit vs görmedim ama bugün yolda arıza sırasında yağsız kontak spreyi ile temizledim, sanırım yağlanmadan bozuldu bu, ben aracı aldığımda külbütör kapağından aşağıya komple yağ içindeydi motor, yağ dolum kapağı oringi bozukmuş-değiştirdim hemen-düzeldi ama, eksantrik devir sensörünün yakın çevresinde o zamanlardan kalan yağ kalıntılarını üstten görebiliyorum halen,ama sensör ve soketi-fişi temiz şu an.

krank devir sensörü için de 60 lira dedi ama yan sanayi imiş.birazdan netten gm olanına tekrrar bakayım ama geçen hafta krank kodunu ilk okuduğumda bakmıştım, yanlış hatırlamıyorsam 150 lira civarıydı..

krankı yan sanayi takmak "zorunda" kalırsam ? hiç mi iş yapmaz - çok kısa sürede mi bozulur ? ne dersiniz ?

gaz kelebeğini bu gece sökerim,eski aracımda kendim temizlemiştim (suzuk vitara) yapı sanırım benzerdir, dediğiniz deliğe de dikkat ederim


rölanti ayarlayıcısının yerini bilmiyorum ?

tahmin ettiğim parça ise egr nin önündeki mi ? radyatöre yakın duran ? yoksa o tarif ettiğim kısım egr nin bir bölümü mü ? bunu biraz tarif ederseniz memnun olurum..

hava akışmetre benim tarif ettiğim parça değil mi ? hava hortumu üzerinde, kareye benzer sensör kısmı olan, geniş fişli olan plastik boru- hava girişi ızgaralı olan ?

kodda okuduğum hava kütle ölçer ne ? benim bildiğim akışmetre olmalı,neden iki ayrı kod verdi ? P100 P110 ?

SON OLARAK,

sol ön çamurluğun içinde radyatör yükselme kabının arkasında kalan yuvarlak-plastik parça ne ? ön kapağını açtım-içinde bir hayli yıpranmış süngerimsi bir filtre vardı,ortadaki deliği ve arkasında ne olduğunu pek anlayamadım görüş açısı yok su kutusunu sökmeden, bu paçanın yanında bir de soket var ona mı takılı başka bir şeyin mi onu göremiyorum ama , elektrikli bir parça gibi..arka kısmı da silindirik şekilde çamurluk içine uzanıyor
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
eksanatrik sensörü için ********* adlı yedek parçacı siemens marka gösterdi ve gm için üretildiğini söyledi ( gm kutusunda satıldığıını söledi ama sensörde siemens yazıyordu- doğru mudur acaba ? fiyatı 60 lira..

ayrıca soketinde oksit vs görmedim ama bugün yolda arıza sırasında yağsız kontak spreyi ile temizledim, sanırım yağlanmadan bozuldu bu, ben aracı aldığımda külbütör kapağından aşağıya komple yağ içindeydi motor, yağ dolum kapağı oringi bozukmuş-değiştirdim hemen-düzeldi ama, eksantrik devir sensörünün yakın çevresinde o zamanlardan kalan yağ kalıntılarını üstten görebiliyorum halen,ama sensör ve soketi-fişi temiz şu an.

krank devir sensörü için de 60 lira dedi ama yan sanayi imiş.birazdan netten gm olanına tekrrar bakayım ama geçen hafta krank kodunu ilk okuduğumda bakmıştım, yanlış hatırlamıyorsam 150 lira civarıydı..

krankı yan sanayi takmak "zorunda" kalırsam ? hiç mi iş yapmaz - çok kısa sürede mi bozulur ? ne dersiniz ?

gaz kelebeğini bu gece sökerim,eski aracımda kendim temizlemiştim (suzuk vitara) yapı sanırım benzerdir, dediğiniz deliğe de dikkat ederim


rölanti ayarlayıcısının yerini bilmiyorum ?

tahmin ettiğim parça ise egr nin önündeki mi ? radyatöre yakın duran ? yoksa o tarif ettiğim kısım egr nin bir bölümü mü ? bunu biraz tarif ederseniz memnun olurum..

hava akışmetre benim tarif ettiğim parça değil mi ? hava hortumu üzerinde, kareye benzer sensör kısmı olan, geniş fişli olan plastik boru- hava girişi ızgaralı olan ?

kodda okuduğum hava kütle ölçer ne ? benim bildiğim akışmetre olmalı,neden iki ayrı kod verdi ? P100 P110 ?

SON OLARAK,

sol ön çamurluğun içinde radyatör yükselme kabının arkasında kalan yuvarlak-plastik parça ne ? ön kapağını açtım-içinde bir hayli yıpranmış süngerimsi bir filtre vardı,ortadaki deliği ve arkasında ne olduğunu pek anlayamadım görüş açısı yok su kutusunu sökmeden, bu paçanın yanında bir de soket var ona mı takılı başka bir şeyin mi onu göremiyorum ama , elektrikli bir parça gibi..arka kısmı da silindirik şekilde çamurluk içine uzanıyor

ekzantrik sensörünün orjinali siemenstir; krank sensörünün de orjinalini kullanmalı ve ikisini aynı anda değiştirmelisiniz, ve bu sensörlerin soket ve tesisatlarında sıkıntı olmamalı; hava akışmetre tahmin ettiğiniz parça ;ancak rölanti ayarlayıcı gaz kelebeği üzerindedir; 2 kablolu soketi vardır gri renkli bir motor ve bir valften oluşur,sol ön çamurluğun oradaki siyak yuvarlak plastik parça ise sekonder hava valfi; araç soğukken çalıştırıldığında eksoz manifolduna hava gönderen gereksiz bir sistem,sesyaptığı için fişini çekmiş olabilirler,tamiri pekmümkün değil,gerekliliğide yok,yanlız rölanti ayarlayıcıyı mengenede dağıtarak temizlemenizi öneririm;imkanınız yoksa akşamdan sökün ve ikiye ayırın,valf kısmını akşamdan tinere yatırın sabaha kadar beklesin temizlerken elektrik vererek açılıp kapanmasını sağlayabilirsiniz...
 

alonewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
tarif için teşekkürler,

egzos manifolduna neden hava gönderilir ki soğuk çalışmada ? parçanın gerçek amacını tam anlamadım

bi de resimdeki arabayla olan münasebetin sadece "opel" olmasıyla mı sınırlı, yoksa plakasındaki 67 ile de alakalı mı ?

çok mu belli ettim zonguldaklı oldugumu :sopa:
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
tarif için teşekkürler,

egzos manifolduna neden hava gönderilir ki soğuk çalışmada ? parçanın gerçek amacını tam anlamadım

bi de resimdeki arabayla olan münasebetin sadece "opel" olmasıyla mı sınırlı, yoksa plakasındaki 67 ile de alakalı mı ?

çok mu belli ettim zonguldaklı oldugumu :sopa:

imzadaki benim aracım, bartında çalışırken almıştım,plakasını değiştirmedim...
 

alonewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
nette okuduklarımdan çıkardığım sonuca göre- emme manifolduna ısıtılmış hava veriyor, rezistans gibi bişey mi var ki içnde havayı ısıtmak için ?...neyse..

sanırım sen emme yerine yanlışlıkla eksoz manifoldu yazdın

yoksa ısıtma işi için ekszoz manifoldu çevresinde oluşan ısıyı mı kullanıyor ki ? altından giden hortumu kontrol edeyim inince, nerden gelir nereye doğru gider falan

görünür yerde değil meredin hortumları falan :mad:
 

halilakel

Kayıtlı Kullanıcı
33-Mersin
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
2,145
Tepki puanı
3
Puanları
38
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
nette okuduklarımdan çıkardığım sonuca göre- emme manifolduna ısıtılmış hava veriyor, rezistans gibi bişey mi var ki içnde havayı ısıtmak için ?...neyse..

sanırım sen emme yerine yanlışlıkla eksoz manifoldu yazdın

yoksa ısıtma işi için ekszoz manifoldu çevresinde oluşan ısıyı mı kullanıyor ki ? altından giden hortumu kontrol edeyim inince, nerden gelir nereye doğru gider falan

görünür yerde değil meredin hortumları falan :mad:
onu hiç kurcalamayın,pek gerekli bir parça değil,bu arızalarınızla alakası yok....
 

alonewolf

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Tem 2014
Mesajlar
14
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
zaten kurcalamayacam meraktan sordum :)

fişi de çekik olabilir zaten, tarif edilen seslerden hiç duymadım daha sabahları..

bartınlıyım ben de zaten nüfus olarak-ikamet filyos (baba evi yani,kendim ist.dayım

memur muydun bartında
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dostum zaten hava debimetre çok sık bozulan bir parça değil, elektrik tesisatında kavrulma olduğundan eksantrik devir sensörü ve krank devir sensörün kolayca gitmiş, ikisi aynı anda bozulur ve birbirlerini bozmaya teşvik ederler. Debimetre aslında sağlamdır ancak düşük voltaj uyarısı verir tech2 ile baktığınızda, o tortor avans vuruntusunu debimetre fakir karışım yüzünden yapar, o2 sensörünü de kontrol etmelisiniz...Elektrik tesisatını sıfırlayıp sensörleri yerine taktığınızda bir sorunu kalmayacak arabanın. Radyatör ilacı atmayı deneyip su kaçağını kesemiyorsanız kalorifer musluğunu, devirdaimi o da olmazsa su kabının kapağını bir gözden geçirin...
 
Üst