Vectra c benzin hortumunu tekrar patlatması

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Aracımın benzin deposu icindeki pompaya bagli iki hortumdan motora giden hortumu 5 ay once gm marka ile degistirmistim parcalanmisti.dun benzinde calismayinca sokup baktik ki ayni hortum tekrar yırtılmış buna sebep ne olabilir acaba.aklima gelen tek sey wurth un benzin katkısı oldu katki koymustum 150 ml 40 litre benzine. katkı hortuma zarar vermis olabilirmi acaba ya da bu kadar surede hortum neden tekrar yırtılır..

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Aracımın benzin deposu icindeki pompaya bagli iki hortumdan motora giden hortumu 5 ay once gm marka ile degistirmistim parcalanmisti.dun benzinde calismayinca sokup baktik ki ayni hortum tekrar yırtılmış buna sebep ne olabilir acaba.aklima gelen tek sey wurth un benzin katkısı oldu katki koymustum 150 ml 40 litre benzine. katkı hortuma zarar vermis olabilirmi acaba ya da bu kadar surede hortum neden tekrar yırtılır..

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

depo içinde kullandığınız hortum depo içinde yani benzin içinde kullanılmaya uygun değilse benzinin yapısını bozması sonucu patlaması normal... depo içinde kullanılacak hortum sae j30 r 10 standardında pahalı ve zor bulunan bir hortum olmalı. yurtdışında advancedfluidsolutions yada ebay gibi sitelerde mevcut. ülkemizde bulunabilmesi biraz zor gibi yani en azından internette yok. birde submersible fuel hose diyede ismi var...
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Hocam dogrudur fakat bu hortumu patlayan yirtan bir suru opel var onlarda tekrarlamiyor bu durum.bu sefer aldigim hortum GM nin hortumu hatta ambalajindan ben cikardim.anlamadigim bu kadar kisa surede o hortum nasil parcalandi bir ihtimal hatali uretim bir hortum takmis olabilir ustam ama cok dusuk ihtimal anlamadim gitti

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Hocam dogrudur fakat bu hortumu patlayan yirtan bir suru opel var onlarda tekrarlamiyor bu durum.bu sefer aldigim hortum GM nin hortumu hatta ambalajindan ben cikardim.anlamadigim bu kadar kisa surede o hortum nasil parcalandi bir ihtimal hatali uretim bir hortum takmis olabilir ustam ama cok dusuk ihtimal anlamadim gitti

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

hortum sert plastik ve boğum boğum olan cinsmiydi. birde numarası varmı elinizin altında.benzin basıncınızıda ölçtüründerim ya montaj hatasıdır hortum orjinalmiş. yada geridönüş valfi sorunu olabilir
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Yumusaktı hortum tabi cok degil ama saglam bisey oldugu hissi vardi.uzerinde siyah delikli bir koruma kılıfına benzer bisey vardı .geri donus valfi peki nasıl buna sebep olmus olabilir ki geri donusu engelliyorsa mı patlatır ?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Yumusaktı hortum tabi cok degil ama saglam bisey oldugu hissi vardi.uzerinde siyah delikli bir koruma kılıfına benzer bisey vardı .geri donus valfi peki nasıl buna sebep olmus olabilir ki geri donusu engelliyorsa mı patlatır ?

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yani düşük bir ihtimal ama geri dönüşü zorlaştırıp pompa çıkışındaki basınç fazlalığı yada benzin filtresi tıkanıklığı sonucu fazla basınç yada takarken yanlış takma sonucu zarar görmüşde olabilir...
 

ksk

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
578
Tepki puanı
24
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
bu skıntıyı defalarca yaşamış biri olarak. tecrübelerimi aktarayım.
ben herseferinde orjinal ekipman yerine metre hesabı satılan dandik hortumlardan alıyordum. bu hortumlar en fzla 2 ay dayanıyodu.

''winner' in dediği gibi depo içi hortum takmak gerekir. hortumun benzinden dolayı eriyip parçalanması söz konusu, buna ilaveten pompanın basıncıda ilave edildiğinde bir süre sonra incelen yerden hortum yarılma yapıyor.
tamircim orjinal hortum için 70 lira demişti. ben inat edip ufacık hortum için o parayı vermedim. bu yüzden defalarca hortum değiştirdim. en son internetten konyalı bi satıcı buldum. 25 liraya orjinal hortum malzemesinden üretilmiş yan sanayisini aldım.
o hortum 5-6 ay gitti. sonrasında arabayı sattım. şimdi ne durumda bilmiyorum..
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Enteresan daha once o hortumu degistiren arkadasim oldu bir defa degistikten sonra olay kapaniyordu.yani bu hortumun tekrar yirtilma duruma var onu anladim.acama wurth un katkisi buna sebep olmus olabilirmi katkidan 10 gun sonra oldu

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst