vitesi uygun devirde artırmak veya düşümek ?

mustym35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Nis 2008
Mesajlar
353
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
arac durmadigi surece 1. vitese takmaya gerek yok bence 1. vites araca ilk hareketi veren vites
 

O.A.G

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Şub 2009
Mesajlar
1,966
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
"En az yaktığı devir max. torku verdiği devirdir" söylemi de hatalıdır. en yaktığı devir yol koşulları için yeterli torkun üretildiği devirdir. yani düz yolda gidiyorsanız aracın 2500 devirdeki torku da o yol için yeterlidir. araç max. torku üretsin diye 4. vitese atıp 4200 devire çıkmak saçma olur! deneyin görün hangisi daha az yakıyor...

buğra abi ben bu cümleye katılmıyorum.
evet,arac max tork üretsin diye,4.vitese gecip 4200 lere cıkmak sacma olur,ama bunuda kimse yapmaz zaten.aracın en az yaktığı devir,max torkun verildiği devirdir.
çünkü az yakacam diye 4 e atıp 50-60 larla giderseniz,arac az yakmaz,aksine artar bu oran.örneğin,bizim araba max torkunu 1750 dv dk veriyor,ve aracın en rahat,ve en az yaktığı devir budur..bu devirin altına düştüğümüzde,aracın yakıtı azda olsa artıyor..
 

.:Rivendell:.

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
3,602
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dizellerde ara hızlanmalarda veya yavaşladıktan sonra hızlanırken devir rolanti devrine yakınsa ve tam gaz hızlınmaya çalışıyorsak mazot pompasına aşırı yüklenildiği için zarar verdiğini okumuştum,ben 1000-1150 devire kadar düşürüyorsam deviri mütlaka vites düşürmeye özen gösteriyorum (ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum)
 

başqan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Şub 2009
Mesajlar
808
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
nasıl..

Ben bu yoruma kesinlikle katılmıyorum. nedenini de söyleyim hemen, yeni teknoloji araçlar kullanıyoruz ve aracın egsozundaki yanmamış yakıt sürekli konrol ediliyor. yani düşük devirde aracın benzini yakmadan atması gibi bir durum söz konusu değil. eğer yakamıyorsa yakıtı kısar zaten araba, bilemediniz o yakıtı geri motora döndürür yakmak için.

ayrıca devir arttıkça emme ve egsoz zamanları birbirine yaklaşır ve çok üst devirlerde yakıt kaybı yaşanır. bu nedenle önemli mümkün olan düşük devirlerde kullanmaktır.

"En az yaktığı devir max. torku verdiği devirdir" söylemi de hatalıdır. en yaktığı devir yol koşulları için yeterli torkun üretildiği devirdir. yani düz yolda gidiyorsanız aracın 2500 devirdeki torku da o yol için yeterlidir. araç max. torku üretsin diye 4. vitese atıp 4200 devire çıkmak saçma olur! deneyin görün hangisi daha az yakıyor...

yola çıkın ve deneyin, en geç 70 e geldiğinizde (ki 1.6 araçlar için bu 60 olabilir) 5. vitese atın, bakın bakalım aracın yakıtı ne görünüyor? benim aracım 1.4lt LPG li ve km başına 11kuruş yakıyorum ortalama. 1 vitesi sadece kalkışta kullanırım. normalde 70 de 5. vitese atarım (yol durumuna bağlı olarak 50-80 arası bir hızda) ve 90a kadar hızlanıp hızımı sabitlerim. benim 1.4 LPG li arabam çekiyorsa 1.6 astraların çekmeme gibi bir sorunu olamaz bence.

yokuş aşağı bir yere park ettiysem arabayı kaldırırken boşa alırım araba biraz hızlanınca da 3e takar devam ederim. gayet de güzel gidiyor valla...

Sonuçta hiç birimiz ralli yapmıyoruz, gideceğimiz yere daha ucuza gitmeye çalışıyoruz. Performans kullanımı ayrı bir konudur, sanıyorum ki 1 depo bedava benzin versem bu forumdaki her üye performanslı araba kullanabilir. Gaz pedalını döşemeye yaslamak çok da zor bir iş olmasa gerek. Gelgelelim yakıt parası cebimizden çıkıyor ve çoğumuz için ekonomi öncelik. 2 viteste 105 yapabilmek için benzin parasının cepten çıkmıyor olması lazım...


kardeş saolasın ama ben başlığı araç için mi? yoksa sürücü için mi? diye ayırmıştım..

arkadaşların genelde yorumu sürücünün lehine olanlar yani masrafsız çözüm..

şunu belirteyim düşük devirlerede araç kullandığınız zaman aracın bunu belirleyip yakılmadan atılan benzini tekrar yaktığına dair bi sistem görmedim.. ya da bunu engelleyecek.. çünkü siz düşük devirde ısrar ettikçe araç berzini yakmadan atmak zorundadır..

araç ömrü açısından devir göstergesinin yarısı oranında, ki şirketler devir saatinin tam karşılığı ölçü kullanmıyorlar (max devri 6500 ya da 7200 devir göstergesi yok) orta devirde gezinmelerin ARAÇ için ideal olduğunu biliyorum..

paylaşım için teşekkürler..
 
Son düzenleme:

| | bK | |

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2008
Mesajlar
746
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
www.burakkaya.net
Kalkış dışında 1'de arabayı kullanmak motora zarar verir diye biliyorum,belkide yanlıştır.

Vites'in devrinide arabanın sesine göre ayarlayabilirsiniz,ben böyle ayarlıyorum..:D
 

Fætih

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
9,372
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
valla ben safranboluda sehiriçinde 3 bile zor takıyorum haldır haldır gıdıyoruz diye 1 - 2 devam :D
 
H

hkndvc

Bilgi Girilmemiş
Yolların durumu,trafik,yayalar ve top peşinde koşan çocuklar göz önüne alındığında şehir içinde 3000 devirde araba kullanmak biraz zor.heleki İstanbul,Ankara gibi şehirlerde...
 

goker0051

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
52
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
dizellerde ara hızlanmalarda veya yavaşladıktan sonra hızlanırken devir rolanti devrine yakınsa ve tam gaz hızlınmaya çalışıyorsak mazot pompasına aşırı yüklenildiği için zarar verdiğini okumuştum,ben 1000-1150 devire kadar düşürüyorsam deviri mütlaka vites düşürmeye özen gösteriyorum (ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum)

arkadaşlar benimde sormak istediğim soru şu,

mesela 3. viteste normal devrinde ilerliyorum fakat yavaşlamam gerekti ve devir saati 1000'e kadar indi (aracım 2,0 olduğu için bu devirde rahat toparlıyor) bu durumda vites küçültmek mi lazım yoksa aynı viteste devam etmek mi gerekir? ve bu tarz kullanımın araca zararı ve yakıt tüketimine etkisi nedir?
 
Üst