Vuruntulu Easytronik vites geçişleri.

FALCON78

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
ender kaderdesım keske daha detaylı bılgı verebılsem ama bende senınle aynı sıkıntıları yasıyorum henuz servıse gıtmeye fırsatım olmadı
benımde genel olarak aklıma yatan şanzıman yagı ve yazılım guncelleme , gaz kelebegı mevzusuda gene forumdakı arkadasların tavsıyesı henuz ustamla bu konuda konusamadım sen pazartesı gıdınce artık ısın ehlı ustalara bu sıkıntıyı acar ve cozum onerılerımızı sıralarsın bakalım onlar nedıcek ve ne ıslem yapıcak
bu ıslemler kaca patlıcak ve en onemlısı sorunumuz cozulecekmı
kolay gelsın
 

Al Paciona

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Kas 2008
Mesajlar
2,719
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
Şanzumandaki vuruntunun gaz kelebeğiyle ve şanzuman yağıyla ne alakası var???
Kalibrasyonuna bir baktır.
 

FALCON78

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
al pacıno kardesım ben bu ısın ustası degılım ne alakası var yok bılemem
forumdakı arkadasların genel kanısı bu oldugu ıcın bende aklıma yatan bu dedım belkıde daha cıddı bır masraf cıkarmasını ıstemedıgım ıcın olsa gerek yoksa bu ısın prıyım cozum bu anlamında bırsey soylemedım yanlıs anlasılmasın...
senın soyledıgın kalıbrasyon nasıl bır ıslemdır daha detaylı bılgı verırsen sevınırım ...kalıbrasyona baktırmak nedır ? nasıl baktırılır ? yanlıs anlama bu vuruntu gercektende can sıkıcı hal almadan mudahale etmek ıstıyorum bende...
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
easytronicler gaz pedalıyla bağlantılı.şanzımanda vuruntu olarak hissedilen şey aslında klasik şanzımanlardaki vuruntu olmayabiliyor.
benim easy çok sallantılı, ileri geri rahatsız ederek vites değiştiriryordu.gaz kelebeğini temizlettikten sonra ilk günlerdeki haline geri döndü ve sorun kesildi.
kalibrasyon serviste yapılan ve vites kutusunu kalibre eden bir işlem.
 

FALCON78

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
oktay bey pekı genel olarak anlamadıgımız bu gaz kelebegı nerede ? temızlenmesı zor bır ıslemmı ? ve yaklasık malıyetı nedır ?
konuyu ender kardesım actı ama bu sanzımandakı vuruntu heralde easy kullanan herkesın basına 50 bınlerden sonra gelıyor
senın onerın yanı gaz kelebegınde aramamız ılk once bu sorunun kaynagını yonunde
 

okican

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
35-İzmir
Katılım
15 Ağu 2008
Mesajlar
3,471
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
gaz kelebeği amatör kullanıcıların söküp temizleyebileceği bir parça değil malesef.
motorun üst kısmında hava filtresinden gelen boruyla birleşik.
corsa d için elektronik bir kelebek var.o nedenle kalibrasyon gerekmemesi için biz yerinden sökmeden temizledik.
işlem çok zor değil.serviste veya tamircinizde yapılabilir.balata spreyi ve bazen mazot-fırça kullanılarak temizliği yapılır.maliyet olarak çok birşey tutmaz.işçilik ve en fazla 10 tllik sprey ücreti.
malesef kullandığımız yakıt bir süre sonra kelebeğin etrafında sert bir tabaka oluşturuyor ve düzgün çalışmasını engelliyor.bu da ileri geri sallanan ve sarsıntılı vites geçişi yapan bir corsa d easy olarak karşımıza çıkıyor.
easytroniclerde gaz pedalı bir tür aç-kapa anahtarı gibidir.kullananlar bilir,bazen tam vites geçişinde gaz pedalına basıyor bile olsanız araç gaz yemez.çünkü program o sırada elektronik kelebeği kapatır.
bu temizlikten sonra bendeki sorunlar yok oldu.eğer benzer sıkıntılar varsa sizde de işe yarayacaktır.
kalibrasyon da önemli.bende gerek kalmadığı için yaptırmadım.
 

ecendi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2007
Mesajlar
93
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Selam arkadaşlar,

bugun servise götürdüm aracı,3 ana başıkta topladılar problem sebebini;

1) Volant
2) ön aks boşluğu (iç-dış aks)
3) Motor Kulakları.

Şanzumanı test ettiler bir sıkıntı rastlamadıklarını söylediler.yukarıdaki yazdığım maddelerden Volant kontrolü dışındakılerı check ettıler,motor kulakları sağlam fakat on aks(iç-dış aks)'ta bıraz boşluk olduğunu söylediler.Ön aks takım halınde gelıyormus fıyat 1800,bende sorun olur mu dedım,bu saydığımız maddelerden hepsınde 0.01 mm boşluk olsa toplama vurdugumuz bu vuruntu olabılır dedıler,bırde aks boşluğu yol tutusu etkıler fakat suan fazla degıl hıc masrafa gırmeyın dedıler bende ok dedım.Fakat volant'ta durdular onuda 70-80 bın km geldıgınızde baskı-balata degısırken degıstırırırz sımdı hıc actırmayın dedıler ona da ok dedım.bu arada sımdı kampanya varmıs volant+baskı balata v.s toplam 1600 tl dedıler pıyasayı bılmıorum duydugum budur.

Kısacası benım rahatsız oldugum durum devam edıyor fakat servıs sıkıntı olmaz dedıgı olay hala devam etmekte,bizde napalım dıyerek(ekonomık sebeplerde etkın olarak) yola devam edıyoruz.

Bo konuda fıkrı olan var ıse (aks boslugu v.s) beni bilgilendirirse sevınırım.

Herkese kolaylıklar
 

DalyaNTurguT

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2011
Mesajlar
401
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Zaten ne şikayetden giderseniz gidin, aciliyeti olmadığını söyledikten sonra, şimdi kampanya var diyerek akıl bulandırmasını iyi bilirler...
 

FALCON78

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Mar 2011
Mesajlar
21
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Bana gercekten cıkardıkları masraf fazla geldı ve acıkcası vuruntu sıkayetınde ılk kez bu tarz sorunları duydum yaptırmamakta ıyı yapmıssınız
su klasıkte baydı artık 1800 ama suan kampaynya var 1600 gercekten can sıkıcı... ınsanı kerız yerıne koymaktan sıkılmıyorlar...
bence bırkac servısle daha gorusun...
 

seniorpass

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
34
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende de 2007 model 1.3cdti var. yeni aldım. bende de sizin bahsettiğiniz 1 nolu sorun yani; 1'den 2 ye 2'den 3'e geçerken ses ve sarsılma problemi var. servis volant, debriyaj baskı balata, bilya, ön motor takozu, akslar, arka motor takozu(motor ve şanzımanı şaseye bağlayan ortak takoz) değişti. problem aynen devam ediyor. servis ve birkaç yere sordum. adamlar problem yok sen sürmeyi, vites değiştirmeyi bilmiyorsun yapmıyorsun diyorlar.
 
Üst