Yakıt tüketimi stabil değil

abdullahmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Foruma yeni üye oldum. Uzun zamandır kullandığım 2013 Opel Astra 1.3 dizel sahibiyim. Bu benim şirket aracım aslında. Fakat sadece bana tahsis edildiği için tek kullanıcısı benim. Şahsi aracımdan çok bu aracı kullanıyorum. Çok önceden farkettiğim bir şeyi bugün foruma yazmak aklıma geldi. Durum şu şekilde;

Araç bana ilk verildikten bir süre sonra (sıfır olarak verildi), yakıt tüketimini sürekli olarak takip ettiğim için artık hangi yol durumunda, hangi viteste, gaza ne kadar baskı uyguladığımda anlık yakıt tüketiminin ne kadar olacağını aşağı yukarı anladım. Örneğin; tam düz bir yolda, 5. viteste, 90 km sabit hızla, yüksüz olarak, ortalama ortam sıcaklığı 25C de, yaz lastikleri ile, depo tam dolu iken anlık yakıt tüketimim aşağı yukarı 2,5 lt/100 km oluyor. Bu olasılıkları çeşitlendirerek her kombinasyonda size anlık yakıt tüketimini söyleyebilirim :)
İlerleyen zamanlarda aracımın kilometresi arttıkça şöyle bir durum gözlemlemeye başladım. Araç ortada hiç bir sebep yokken birden bire sanki bir yakıt modu varmış ta yakıt modunu değiştiriyormuş gibi birden aracın yakıt tüketimi yaklaşık %40 oranında artıyor. Bunu anlık yakıt tüketiminden anında anlayabiliyorum. Ayrıca performansda çok az bir miktar düşme olduğunu hissedebiliyorum. Bir süre böyle devam ettikten sonra, özellikle uzun yolda giderken, yine ortada hiç bir sebep yokken, örneğin 100 km/saat sabit hızla giderken birden bire araç anlık bir tekleme yapıyor (sanki o anda yakıtsız kalmış gibi) ve araç sanki eski yakıt tüketimi moduna geri dönüp normale dönüyor. Bu -benim tabirimle- mod değişim tamamen rastgele zaman aralıklarıyla oluyor. Ve yakıt hesabını alınan yakıt litresi ve yapılan kilometre ile kendim yaptığımda hemen hemen yol bilgisayarındaki ortalama yakıt tüketimi ile aynı çıkıyor. Yani gösterdiği değer doğru. Hatta bazen öyle sapıtıyor ki bu oran %60 lara kadar çıkıyor. Hatta ve hatta motor kompresyonda iken 0 lt/100 km anlık yakıt tüketimi göstermesi gerekirken 0.6 ile 1 lt arasında değişken değerler gösterebiliyor. Bazen de sabit hızla giderken çok alakasız salınımlar yapıyor. Örneğin 3.0 lt ile sabit giderken birden 4.3 lt ye çıkıyor sonra tekrar 3 e düşüyor. Sonra birden 5 e çıkıyor gibi. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu? Servise götürdüğümde hiç sormadım çünkü ya söylediğimi beyinleri almayacak ve beni kızdıracak saçmasapan cevaplar verecekler ya da sebebini bilmedikleri için geçiştirici ve yine beni kızdıracak cevaplar vereceklerini biliyorum. Maalesef bizim yetkili servis çalışanlarımız yeteri kadar teknik donanıma sahip değiller. Ancak aracını, kendisini A noktasından B noktasına kolayca ve rahatça ulaştıran bir makine olarak görenleri tatmin edecek kadar teknik bilgiye sahipler. Bu tüm markaların teknik servis elemanları için geçerli.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Merhaba arkadaşlar,

Foruma yeni üye oldum. Uzun zamandır kullandığım 2013 Opel Astra 1.3 dizel sahibiyim. Bu benim şirket aracım aslında. Fakat sadece bana tahsis edildiği için tek kullanıcısı benim. Şahsi aracımdan çok bu aracı kullanıyorum. Çok önceden farkettiğim bir şeyi bugün foruma yazmak aklıma geldi. Durum şu şekilde;

Araç bana ilk verildikten bir süre sonra (sıfır olarak verildi), yakıt tüketimini sürekli olarak takip ettiğim için artık hangi yol durumunda, hangi viteste, gaza ne kadar baskı uyguladığımda anlık yakıt tüketiminin ne kadar olacağını aşağı yukarı anladım. Örneğin; tam düz bir yolda, 5. viteste, 90 km sabit hızla, yüksüz olarak, ortalama ortam sıcaklığı 25C de, yaz lastikleri ile, depo tam dolu iken anlık yakıt tüketimim aşağı yukarı 2,5 lt/100 km oluyor. Bu olasılıkları çeşitlendirerek her kombinasyonda size anlık yakıt tüketimini söyleyebilirim :)
İlerleyen zamanlarda aracımın kilometresi arttıkça şöyle bir durum gözlemlemeye başladım. Araç ortada hiç bir sebep yokken birden bire sanki bir yakıt modu varmış ta yakıt modunu değiştiriyormuş gibi birden aracın yakıt tüketimi yaklaşık %40 oranında artıyor. Bunu anlık yakıt tüketiminden anında anlayabiliyorum. Ayrıca performansda çok az bir miktar düşme olduğunu hissedebiliyorum. Bir süre böyle devam ettikten sonra, özellikle uzun yolda giderken, yine ortada hiç bir sebep yokken, örneğin 100 km/saat sabit hızla giderken birden bire araç anlık bir tekleme yapıyor (sanki o anda yakıtsız kalmış gibi) ve araç sanki eski yakıt tüketimi moduna geri dönüp normale dönüyor. Bu -benim tabirimle- mod değişim tamamen rastgele zaman aralıklarıyla oluyor. Ve yakıt hesabını alınan yakıt litresi ve yapılan kilometre ile kendim yaptığımda hemen hemen yol bilgisayarındaki ortalama yakıt tüketimi ile aynı çıkıyor. Yani gösterdiği değer doğru. Hatta bazen öyle sapıtıyor ki bu oran %60 lara kadar çıkıyor. Hatta ve hatta motor kompresyonda iken 0 lt/100 km anlık yakıt tüketimi göstermesi gerekirken 0.6 ile 1 lt arasında değişken değerler gösterebiliyor. Bazen de sabit hızla giderken çok alakasız salınımlar yapıyor. Örneğin 3.0 lt ile sabit giderken birden 4.3 lt ye çıkıyor sonra tekrar 3 e düşüyor. Sonra birden 5 e çıkıyor gibi. Daha önce böyle bir durumla karşılaşan oldu mu? Servise götürdüğümde hiç sormadım çünkü ya söylediğimi beyinleri almayacak ve beni kızdıracak saçmasapan cevaplar verecekler ya da sebebini bilmedikleri için geçiştirici ve yine beni kızdıracak cevaplar vereceklerini biliyorum. Maalesef bizim yetkili servis çalışanlarımız yeteri kadar teknik donanıma sahip değiller. Ancak aracını, kendisini A noktasından B noktasına kolayca ve rahatça ulaştıran bir makine olarak görenleri tatmin edecek kadar teknik bilgiye sahipler. Bu tüm markaların teknik servis elemanları için geçerli.

Yakıtı her zaman aynı yerden almiyorsaniz değişim olabilir yakıt kalitesizliginden.Shell öneririm. Ayrıca enjektör temizleyicisi de kullanabilirsiniz .Teklemeyi duzeltir
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Dizel Partikül filtresi (DPF) .

Temizleme moduna geçince yukarda bahsettiğiniz şeyler olur. İşlem tamamlanınca tüketim normale döner.
 

abdullahmk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Yakıtı her zaman aynı yerden almiyorsaniz değişim olabilir yakıt kalitesizliginden.Shell öneririm. Ayrıca enjektör temizleyicisi de kullanabilirsiniz .Teklemeyi duzeltir

Araçta Shell taşıt tanıma sistemi var. Dolayısıyla sadece Shell'den yakıt alıyorum. Enjektör temizleyicisini şahsi aracımda sürekli kullanıyorum ve önemini biliyorum. Fakat tabi ben kendi aracımda sürekli kullandığım için hiç kullanılmadığında nasıl bir sonuç ortaya çıkar bilmiyorum. Dediğin doğru olabilir, enjektörler kirlenmiştir belki de. Daha önce bu konu ile ilgili kiralama firması ile konuştum. Adamlar gerek yok. Alsan da ödemeyiz dediler. Siz bilirsiniz dedim araba sizin. Enjektör temizleyiciler 30-40 TL. O da en iyisinin fiyatı (Würth). Ben sizin arabanızı sizden daha çok düşünüyorum ve önemsiyorum ama sizin umrunuzda değil belli ki. Öyle kaldı enjektör temizleyici işi.


Dizel Partikül filtresi (DPF) .

Temizleme moduna geçince yukarda bahsettiğiniz şeyler olur. İşlem tamamlanınca tüketim normale döner.

Bu mekanizmayı ilk defa duydum. Fakat gözlemlerime göre sebebinin bu olmadığı kanaatindeyim. Çünkü bu "mod" da kalma süresi bazen 2-3 haftayı buluyor. Bu süre boyunca aracı sürekli kullanmama rağmen.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Araçta Shell taşıt tanıma sistemi var. Dolayısıyla sadece Shell'den yakıt alıyorum. Enjektör temizleyicisini şahsi aracımda sürekli kullanıyorum ve önemini biliyorum. Fakat tabi ben kendi aracımda sürekli kullandığım için hiç kullanılmadığında nasıl bir sonuç ortaya çıkar bilmiyorum. Dediğin doğru olabilir, enjektörler kirlenmiştir belki de. Daha önce bu konu ile ilgili kiralama firması ile konuştum. Adamlar gerek yok. Alsan da ödemeyiz dediler. Siz bilirsiniz dedim araba sizin. Enjektör temizleyiciler 30-40 TL. O da en iyisinin fiyatı (Würth). Ben sizin arabanızı sizden daha çok düşünüyorum ve önemsiyorum ama sizin umrunuzda değil belli ki. Öyle kaldı enjektör temizleyici işi.




Bu mekanizmayı ilk defa duydum. Fakat gözlemlerime göre sebebinin bu olmadığı kanaatindeyim. Çünkü bu "mod" da kalma süresi bazen 2-3 haftayı buluyor. Bu süre boyunca aracı sürekli kullanmama rağmen.

Doğru en iyisi wurth dr. Boşverin abdullah bey böylelerine yaranilmaz sizin gibi düşünceli vicdanlı insanlar bu ülkeye çok gelir bünyesine ters;)
 

emree

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
85
Tepki puanı
0
Puanları
6
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
DPF hocam. sorun bu bendede aynısı oluyor. sıkma canını
 
Üst