Yüksek hızdan sonra frene basınca gelen uğultu.

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar sabah aracımla 175 km hıza çıktım. Daha sonra boşa aldım biraz gittikten sonra frene basmaya başladım. Yani ani duruşta yapmıyorum. Ancak bir süre sonra uğultu gibi bi ses geldi dışardan. Ses tam olarka nerden geldi anlayamadım. Arıza lambası vs. yok. Direksiyonda vurma falanda yok. Frende tutmama durumuda olmadı. Balatalarım, disklerim vs. yeni değişmedi. Hatta disklerim hiç değişmedi 2 yıl oldu arabayı alalı. 1 yıl önce ön fren balatalarını değiştirmiştim. Arkalar hala benden önceki. Başka aklıma gelen bi şey yok. Daha sonra bi tur daha attım yalnız o kadar yüksek hıza çıkmadan. Her hangi bi şey yok arabada. Ne olduğunu bilen daha önce başına gelen varmı. Yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkürler.
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu sorun yeni civic sedanlarda kronik ..onlarınki diskten kaynaklanıyor yüksek hızda fren yaptıkları zman uğultu geliyor araçtan..seninde sorunun disk kaynaklı olabilir..saygılar
 

hasansenol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bende de var benzeri bir sorun disklerin değişme zamanı gelmiş sanırım. Eğer balatalarında yenıyse onlarada bır bakım yaptırırsan sorun kalmaz diye düşünüyorum.
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim bildiğim, disklerle değişirse balatalarda beraber değişmek zorunda
 

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende de var benzeri bir sorun disklerin değişme zamanı gelmiş sanırım. Eğer balatalarında yenıyse onlarada bır bakım yaptırırsan sorun kalmaz diye düşünüyorum.


Yani forumda benzer konulara baktım ama tam olarak bulamadım. Çünkü olayı tam olarak bende anlamadım. Forumdaki diğer konulara göre sanki balata yada disk gibi duruyordu. Arabayı aldığımda diskler yarı demişti ustam. Uzun zamandırda bu kadar hız yapmamıştım genelde hızlı kullanmama rağmen. Hayırlısı olsun. Büyük bi şey çıkmaz umarım. Başka yorumlar varsa yinede bekliyorum. Teşekkürler yorum yapan arkadaşlara.
 

volkaninan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Şub 2008
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
yoo balatalar iyi durumda ise değişmesi şart değil bakım yapılması yeterlidir.

Benim balatalar daha iyidir diye düşünüyorum. O zaman sadece disklerle kurtarabilirim herhalde. Ama onlarda bi problem olsa frende tutmama durumu olmazmıydı.
 

beyaz guvercin

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
3 Haz 2008
Mesajlar
5,646
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
arabayı boşa aldım diyorsun motoru devreden çıkardığın için frene aşırı yüklendin bence
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Disk Fren Sistemi


2690f.jpg
Kenarları inceltilmiş olan fren diskine disk fren balatasının her iki taraftan sıkması mantığından yola çıkan fren sistemidir.

Balataları "kaliper" tutar. Kaliperin içine sıkıştırılmış disk ve diskin iki tarafında balatalar, disk fren sisteminin temel unsurlarını oluştururlar.

Disk fren sisteminde balataları tutmaya yarayan kaliperlerin neredeyse aracın ömrü kadar ömrü vardır. Çarpma, kırma gibi bir durum söz konusu olmadığı takdirde kaliperler değişmez. Nadiren kaliperlere kaliper tamir takımları ile bakım yapılabilir.

Disk Fren Balataları

Disk fren balataları takım olarak satılır ve takım olarak değiştirilir. Bunun sebebi aksın her iki tarafındaki durma ölçütlerinin eşitlenme gerekliliğidir.

Balatalar bir metale bağlanmış (yapıştırılmış) sert balata reçinesinden oluşur. Bu balata malzemesi sürtünmenin kolaylaşması ve sürtündüğü metale yüksek zarar vermemesi için kısmen yumuşak bir maddeden imal edilmektedir. Bu malzeme belli bir süre kullanıldıktan sonra incelmeye başlar ve bir noktadan sonra biter. Balataların üst taraflarındaki yay balatanın incelmesine orantılı olarak balatayı ayarlar.

Disk fren balataları bitmeye yakın frende hafiflik, kısmi metal sesi gelmeye başlar. "Balata bitmesi" diye bilinen olay budur. Bu durumda balatanın metal malzemesinin fren diskine olumsuz etki etmemesi için balataların bir an önce değiştirilmesi gerekmektedir.

Kimi araçlarda balataların üstüne konulan bir sensör vasıtasıyla balatanın bitmeye yaklaştığı aracın göstergesine iletilir. Balataya bağlanarak bunu göstergeye ileten bu sensöre "balata fişi" denir.

otostart.com'da aracınızın balatalarını incelerken "Fişli" ya da "Balata Fişli" şeklinde ibareler bulunur. Bu tür balataları almak için aracınızda balatanın bittiğini göstergeye ileten sistemin var olması gerekir.

Fren Diskleri

Disk fren sisteminin balatayla birlikte çalışan ikinci aparatı da disklerdir.

Fren diskleri tek tek olarak da Takım olarak da kutulanabilirler. Bu uyumu yansıtması açısından otostart.com'da fren disk fiyatları TEK ürün fiyatıdır. Ancak paketin içinden iki ADET çıktığı durumlarda ancak 2 ve katları şeklinde satın alınabilirler.

1202-92055600.jpg
Fren Disklerinde önemli ölçüsel unsurlar şunlardır.


  • Disk Çapı
  • Disk Kalınlığı
  • Minimum disk kalınlğı
  • Yükseklik
  • Asgari Kalınlık
  • Delik Sayıları
Sağ taraftaki örnekte 51,5 olarak gösterilen diskin yüksekliğidir. Ve kullanıma göre değişmez. Diskin aşınan ölçüsü örnekte 22 olarak gösterilen ölçüdür. Bu alan balatanın uyguladığı sürtünme ile aşınır. Minimum disk kalınlğı olarak belirtilen ölçü diskin bu bölgesinin en az kaç olması gerektiğini belirtir. Minimum disk kalınlığına ulaşmış disklerin can ve mal güvenliği açısından hemen değiştirilmesi gerekir.

Fren diskleri balataların uyguladığı sürtme gücüne bağlı olarak yüksek ısılara ulaşırlar. Ürün geliştiricileri diskin bu ısınmasının fren konforuna olumsuz etki yaptığını gözlemlediği için kullanım sırasında diski soğutacak teknolojiler geliştirmişlerdir.

Normal şartlarda hava ile teması bulunan fren diskleri havanın etkisiyle kısmi olarak soğur. Ancak bu soğuma özellikle yüksek performans ihtiyacında yetmeyebilir. Bunun için disklerin aşınmaya tabi olan bölgeleri hava kanallarıyla soğutularak diskin performansı artırılır. Hava soğutmalı diskler yüksek performanslı disklerdir ancak dolu disklere nazaran daha kısa ömürlüdürler. Sağda örneği görünen disk hava soğutmalı diskin kesitini göstermektedir. Dolu disklerde 22 ölçüyle gösterilmiş bölge katı/dolu bir yapıya sahiptir.

Özellikle yarışlarda kullanılan ve çok yüksek performans gerektiği durumlarda diskin balatanın basınç uyguladığı bölümünde de delikler açılarak disk yatay ve dikey olarak çift taraflı soğutulabilir. Standart araç kullanıcıları için lüks olan bu donanım fren diskinin maksimumum soğutulmasına ve fren kaletisinin yüksek tutulmasına katkıda bulunur.

Diskin üzerindeki delikler aracınızdaki tekerlek saplamalarına geçer. Dolayısıyla aracınızın tekerlek saplamalarını gözlemleyerek aracınız için doğru diski bulmanız son derece kolaydır.
 
Son düzenleme:

hasansenol

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
bu arada opelde hangı modellerde balatanın bittiğini gösteren sensör bulunmakta ?
 
Üst