90 km/h Hızla Giderken Devir Kaç Olmalı (Dizel)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

OZAN41

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Kas 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Ben bu devir işlerini anlamıyorum.Önemli olan dizel arabanın kullanımına dikkat etmektir.Şu km de şu vitesle gitme zorunluluğu olduğunu da sanmıyorum.Dediğiniz hızlarda düz yolda gidiyorsam genelde 5. viteste olurum, yokuş çıkıyorsam duruma göre 4 ve ya 5. viteste olabılırım.Biriyle kapışıyorsam 3. viteste bile olabılırım.yani bence bunun bir ölçüsü yok, sevgili arkadaşlarımızın dediği gibi, 2000 devirin altına pek inmemek iyidir diye düşünüyorum..Not: Keyfi olarak 90 km ile giderken 6.viteste bile oldugum oluyor:D:D
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
eger duz yol ise amacınız hızınızı sabitlemek ise atın 5 e kac bin olduguna bakmanıza gerek yok , daha hiçbi arabamı bagırtmadım dizel motorun kullanısta benzınlıden pek farkı olacagını sanmıyorum 1.2 opel corsa aracımla 60 kmh ulastıgımda 5. vitese atarım ve mılımetrık bıcımde gaz pedalına dokununca (duz yolda) hızım sabitlenir (bunu universiteye gidip gelirken yapıyorum) aracım bu sekılde cok az benzın sarfıyatı yapıyor...
Vites ve devir tamamen sizin ne için araba kullandıgınıza baglı , benım genel amacım az yakıtla daha fazla yer gezmek oldugundan ben bu sekılde kullanıyorum , ama kesınlıkle şunu yapmayın 5 e atıp sonradan hızlanmaya calısmak gıbı aracınız tabiri caizse yakıtı içer... Kimsenın ne dedıgıne bakmayın herkes ZENGİN tasarruf yapmak ısteyene rastlamadım adam 1.3 dızel araba almıs aslan bu içercek cart curt laf yapıyor e be kardesım 1.3 dızel arabaya neden bınıyosun o zaman al bi min. 3.2 de bizde adam gorelım... Neyse ustad hersey senın elınde , eger dedıgım gıbı kullanmayı denersen yakıtının ne kadar cok dustugune bizzat sahıt olup daha mutlu olursun ;)
kazasız belasız günler dilerim ;)
 

Bolvadinli

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Kas 2012
Mesajlar
11
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle şunu söyliyim mühendisim (bunu şunun için söylüyorum, aldığım eğitimimden dolayı verim ile ilgili yorum gücüne azda olsa sahibim)

Bir kaç hafta önce, kullanım klavuzunun en arka sayfalarında karışık tabloların olduğu yerlerde aracımın motoru ile ilgili max tork devrini bulmuştum (ki opel.com.tr teknik özelliklerinde zaten yazıyormuş dikkat etmemişim) benim aracım için (corsa 1.3 CDTI) 17500-22500 dev/dak yazıyor.
Benim mantığıma göre max tork devir aralığı; arac az yakarken aynı zamanda motoru da en az zorladığı devir aralığıdır. Tabi ben bunları söylüyorum ama uzman olarak değil kendi mantığıma göre söylüyorum. Bunu da daha önce insanları yanıltmamak için paylaşmadım. Sonuçta bu konunun uzmanı değilim. Google amcaya tork ile yakıt arasındaki bağlantısı olan yazıları sorgulattırdığımda bir yazıda konumuz ile ilgili kısma rast geldim ve aşşağıda paylaşıyorum.

Uzmanın Biri' Alıntı:
.......
"Eğer turbo dizel aracınızı sağlıklı olduğu kadar ekonomik olarak da kullanmak istiyorsanız “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz gerekir. Yani dizel araçlar için maximum tork gücü üreten devir aralığını geçmemelisiniz. Zaten turbo dizel araçlarda maximum güç genellikle 1750 ile 3750 devirleri arasında üretilir. Bundan fazlası gereksiz ve zararlıdır. Araç hareket halindeyken de maximum güç aralığını geçip geçmediğinizi aracın çekişinden de anlayabilirsiniz."

.....
Sonuç olarak ben şuanda kullandığım gibi 1750-2250 dev/dk aralığında kulllanmaya devam etmeye karar verdim. Belki mantığına yatan kişiler olursa diye paylaşıyorum.

Herkese Hayırlı Yolculuklar.
 

SerkanV

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Kas 2012
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Öncelikle şunu söyliyim mühendisim (bunu şunun için söylüyorum, aldığım eğitimimden dolayı verim ile ilgili yorum gücüne azda olsa sahibim)

Bir kaç hafta önce, kullanım klavuzunun en arka sayfalarında karışık tabloların olduğu yerlerde aracımın motoru ile ilgili max tork devrini bulmuştum (ki opel.com.tr teknik özelliklerinde zaten yazıyormuş dikkat etmemişim) benim aracım için (corsa 1.3 CDTI) 17500-22500 dev/dak yazıyor.
Benim mantığıma göre max tork devir aralığı; arac az yakarken aynı zamanda motoru da en az zorladığı devir aralığıdır. Tabi ben bunları söylüyorum ama uzman olarak değil kendi mantığıma göre söylüyorum. Bunu da daha önce insanları yanıltmamak için paylaşmadım. Sonuçta bu konunun uzmanı değilim. Google amcaya tork ile yakıt arasındaki bağlantısı olan yazıları sorgulattırdığımda bir yazıda konumuz ile ilgili kısma rast geldim ve aşşağıda paylaşıyorum.


Sonuç olarak ben şuanda kullandığım gibi 1750-2250 dev/dk aralığında kulllanmaya devam etmeye karar verdim. Belki mantığına yatan kişiler olursa diye paylaşıyorum.

Herkese Hayırlı Yolculuklar.

ha 1750 ha 1500
Ben 1500 devire devam diyorum
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
Her sene bu konu açılır, gene herkes bildiğini okur sonra;
uzun vadede şanzumana zarar vereceğini duşunuyorum.zira 6 viteste ekonomi amaçlı genellikle 90 km civarı surerdim.ciddi anlamda az yakıyor.şu an şanzumanımda ötme var.ve ötme sadece 2000 devir altında oluyor.2000 devir uzerinde ötme azalıyor.şanzumandaki bilyelerin değişmesi gerektiğini soylediler.duşuk devirde kullanmak özellikle 6.viteste kullanırken duşuk hızlarda şanzumanın bazı parçalarında yeterli devinim olmadığı için zarar verebiliyor.şoyle izah edeyim.vitesli bir bisiklete binin vitesi en ağır olan ve hız yapabileceğiniz konuma alın(on dişliyi buyuk çarka arka dişliyi kuçuk çarka) rampa yukarı vucut ağırlığınızıda pedala vererek çıkmaya çalışın.zincirdeki gerilimi hissedersiniz,çok zorlarsanız zinciri bile koparabilirsiniz.duşuk hızda duşuk devir motor ve şanzumanda boyle bir etki oluşturacaktır.ben sabit hızlarda 2000 devir kullanıyorum.karar sizin...
Şeklinde sitem edilir. Bunun gibi size 10 a yakın üye çıkartabilirim. Forumda biraz arama yaparsanız, uyarılar ve yaşanılanlar varken bunları tahlihsizlik, şans veya ihtimal olarak da görebilirsiniz de.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst