95 & 97 Oktan

niko22

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,936
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

Sanki bizim forumda bir yerlerde 97 oktanın kullanılamayacağı en ideal 95 oktan olduğu yazıyordu, atmosferik 1,6 lar da sorun çıkarmaz o zaman, euro 5 motor diye bir terslik olmasın hocam motoru kucağımıza almayalım sonra  :) kitapçıkta 95 diyor da. ::)
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

Motoru kucağınıza düşük oktan ile çok daha rahat alırsınız. Ama herkesin seçimi kendinedir tabi. Biz sadece neyin ne olup ne olmadığını yazıyoruz. Gerisi kullanıcının kendi insiyatifinde. :)
 

wasiyet1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2012
Mesajlar
196
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

eketen link' Alıntı:
Motoru kucağınıza düşük oktan ile çok daha rahat alırsınız. Ama herkesin seçimi kendinedir tabi. Biz sadece neyin ne olup ne olmadığını yazıyoruz. Gerisi kullanıcının kendi insiyatifinde. :)
Peki siz ne kullanıyorsunuz merakımdan soruyorum  maasaaa
 

eketen

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
4,647
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

İlk günden itibaren v-power 97  Türkiye de kimse bana düz 95 kullandırtamaz. :)
 

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

eketen link' Alıntı:
e
İlk günden itibaren v-power 97   Türkiye de kimse bana düz 95 kullandırtamaz. :)

Arkadaşlar sanılanıl aksine 95 Oktan 97 oktana göre daha çabuk yanar,  97 Oktan da yanma eşiği yükseltilmiştir. Dolasıyla özellikle kış aylarında motorların geç ısındığını da düşünürsek en ideal olan 95 oktandır. 97 oktan yüksek komresyonlu motorlar için ideal olabilir yanma eşiği yüksek olduğu için bir çok motorda subab erimesine şahit oldum. ֖zellikle kore ve çin grubu araçlarda.  soğuk havalarda 95 oktanı tavsiye ederim. Saygılarımla
 

BİLDS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
765
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

eketen link' Alıntı:
İlk günden itibaren v-power 97   Türkiye de kimse bana düz 95 kullandırtamaz. :)

Hangi benzin istasyonunu tercih ediyorsunuz peki ?  Kimi Shell diyor kimi BP kimi opet, PO vs...
 

BİLDS

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
765
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

vigilante8 link' Alıntı:
Arkadaşlar sanılanıl aksine 95 Oktan 97 oktana göre daha çabuk yanar,  97 Oktan da yanma eşiği yükseltilmiştir. Dolasıyla özellikle kış aylarında motorların geç ısındığını da düşünürsek en ideal olan 95 oktandır. 97 oktan yüksek komresyonlu motorlar için ideal olabilir yanma eşiği yüksek olduğu için bir çok motorda subab erimesine şahit oldum. ֖zellikle kore ve çin grubu araçlarda.  soğuk havalarda 95 oktanı tavsiye ederim. Saygılarımla

sn vigilante size de sorayım. Hangi istasyonu tercih edıyorsunuz benzinde ?
 

vigilante8

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Ağu 2011
Mesajlar
796
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

BİLDS link' Alıntı:
sn vigilante size de sorayım. Hangi istasyonu tercih edıyorsunuz benzinde ?

Benzinde marka çok şey ifade etmiyor açıkçası çünkü hepsi aynı rafineriden çıkıyor, sadece bazı markalar kendi yakıtlarına katkı maddesi katıyorlar ama neticede aynı rafineri ve aynı ürün bu yüzden markadan çok kurumsal satıcıları tercih ediyorum.  Ö–rneğin Mehmetçik Vakfının yakıtları çok kaliteli, şahış benzinliklerinde aç gözlü işletme sahipleri(dürüst olan satıcıları tenzii ederim)  yakıtta hile yapabiliyorlar, benzine solvent, Mazota yağ karıştırabiliyorlar ki bunu son kullanıcı olan bizlerin anlaması çok zor, Ancak labaratuar ortamında anlaşılıyor.  Denetmen bir arkadaşım söylediğine göre ise PO kendi bayilerinin iç denetimlerini çok sık aralıklarla ve düzenli olarak yapıldığını söylemişti. Bilginize
 

Burock3427

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
921
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

1,4T ler kaç bar peak ve continious turbo basıncına sahip bilen varmıdır? Turboda her zaman daha yüksek oktan iyidir. yüksek basınç turbolarda daha da hayatidir.

Chiplenmiş modifiye edilmiş turbo makinalarda turbo basıncı arttırılıdığından elzemdir.
 

locke1

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2012
Mesajlar
169
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
Ynt: 95 & 97 Oktan

Arkadaşlar,

Bu 95 97 oktan  konusunda bir ara feci kafayı takmıştım, ta ki bir gün çok mantıklı bir şey okuduktan sonra bıraktım peşini...

Bir kere 97 oktan 95 e göre daha fazla performans sağlar çünkü daha yüksek "enerji" değerine sahip..
Ancak, eketen arkadaşımızın dediği gibi bizim aldığımız  97 nın gerçek olduğunu sanmıyorum...

Yalnız bunların ötesinde bir yerde şunu okudum. 95 97 oktan arasında farkı "hissetmek" için adam gibi 2-3 litre motor olmalı.
Bizim kıytırık 1.4lt içinde 97 nın yarattığı "enerji farkı" çok az olacaktır.  ևok mantıklı.
Kıssadan hisse az hacim - az yakıt - az fark. Sadece oturup hesabını yapmadım henüz :)

Ha ister karıştırın ister tek 97 veya tek 95 kullanın araca bir zararı olmaz. Etken'nin dediği gibi aracın kitabında yazan degerin altına düşmediğinden emin olun yeter.

Ancak ve ancak bir miktar daha az benzin harcar daha yüksek yanmayı daha az gaza basarak sağladığı için...
 
Üst