Astra f yeniden

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Aslında sorum teknikten daha çok mantıksal, ancak teknik sorun içerdiği için başlığı buraya açmayı uygun gördüm.

Daha önce 1998 model Astra F 1.6 16V GLS almıştım, hatırlayanlar olacaktır, akıbet iyi olmamış, aracın hararet problemini çözememiştik. Araç hararet yapıp conta yakmış, onarımı yapılmış, bu sefer de yağ yakmaya başladığı ve artık araca harcayacak param kalmadığı için durumunu anlatarak satmıştım.

Şimdi yine Astra F Ekotek GLS sevgim depreşti. Her ne kadar, son kuruşuma kadar harcatmış olsa da kendisini çok sevmiştim. Gelelim sorunuma, iki ihtimalim var, hangisi mantıklı ise onu önermenizi rica edeceğim;

1- Kasası, şasesi, iç aksamları ve şanzımanı düzgün, çalışır yürür vaziyette bir araç bulup, iyi pazarlık edip, uygun fiyatla almak ve alınca motor yaptırmak. Ankara şartlarında 16-17 bin lira dolaylarında bulunabiliyor motor konusu muamma araçlar. Sahipleri iyi diyor, ama bilemiyorum.

2- Her tarafı düzgün bir aracı iyice baktırıp almak. Bu durumdaki seçeneklerin fiyatları ise Ankara ortalamasında 20 bin liralara kadar yükseliyor.

Şimdi, renk takıntım (yeşil ve cırtlak mavi gibi saçma renkler hariç) yok, araç muhakkak çift airbag, abs ve klimalı olacak. Üzerinde orjinal alaşım cantları olacak. Yine araç muhakkak HB olacak. Hatta o kadar orjinalciyim ki, teybinin orjinal olması iki araç arasında tercih sebebidir. Boya konusunu ciddiye almıyorum. Sonuçta 20 yaşında araç, boyanmamış kısımlarını da muhtemelen ben boyatacağım için mühim değil. Tercihen değişensiz, bulamaz isem 1-2 parça değişenli, şasesinde direğinde vb. mühim noktalarda herhangi bir işlem olmayan bir araç almak niyetindeyim. İçi çok mühim, kılıf ile araç kullanmayı sevmiyorum, döşemecilerle uğraşmamak için içinin temiz olmasına özen gösteririm.

Kabataslak hesabım şöyle, 1. seçenekte, yukarda verdiğim bilgilere uyan, çalışır-yürür durumdaki aracı 16 bin lira dolaylarına alsam, buna 3-4 bin liraya motor yaptırsam (3-4 bin lira yeterli olur mu?) bana maliyeti 20 bin lira civarı olur ki, bu rakam aklıma yatıyor. 2. seçenekte ise, yine yukarda belirttiğim özellikleri barındıran, motoru da temiz bir araç almak var, buna da maksimum 18-19 bin lira bütçe ayırırım.

1. seçeneğe daha fazla bütçe ayırıyor olma sebebim şu; daha önceki astra'ya ekspertizde %90 motor gücü, motoru ve şanzumanı çok sağlıklı demişlerdi, 3 ayda elimde kaldı usta usta gezmeme rağmen, motoru açmadan kimse contada sorun olduğunu söyleyemedi (opel garaj contadan kaynaklı olabileceğini söylediyse de kesin ordandır demedi, zaten onlar kontrol ettikten 1 hafta sonra su kaynattık) ve yine motoru temiz diye araç alıp sorun yaşamaktansa, o motoru yaptırmayı tercih edebilirim.

Astra g düşünmem, hani az daha eklesen alabilirsin diyecek arkadaşlar, F seviyorum. Tamamen zevk.

Bir de bu araca alternatif araç olarak, 1998 model Volkswagen golf 3 düşünüyorum, astra olmazsa. 101 hp olan bu araç, 1.6 16V aft motor diye geçiyor, astra f ile aynı donanıma sahip, fiyat aralığı hemen hemen aynı. Aynı modelde yakın km'lerde ve temizlikteki araçlarda astra ile golf arasındaki fark bin tl civarı, rakamsal olarak mühim değil, ama astra f'i daha çok beğeniyorum. Alıp yaptırırsam önümüzdeki 10 yıl binmeyi düşünüyorum. 10 yıl sonra satılır-satılmaz çok mühim değil.

Şimdi sorularımı sıralıyorum;

Sizce hangi seçenek daha mantıklı olacaktır?
Astra F 1.6 ekotek 16v araca motor yaptırmanın maliyeti ne civardadır? (hurdaya çıkmış motordan bahsetmiyorum, piston silindir segman değişimi, takım halinde tüm contaların değişimi, üst kapak revisyonu, subap fincanlarının değişimi)
Yukarda yazdığım motor onarımından sonra araçtan verim alır mıyım? Yani ehli bir usta yaptığında sonuç iyi olur mu?
Bir de şu golf 3 aft 1,6 16v 101 hp hakkında fikri olan var mı?

Şimdiden teşekkürler.
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
20 bini masaya koy her tarafa haber sal

94 gsi bul
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam, zevk için F kasa tercih ettiğinizi, 10 yıl binebileceğinizi, alıp-satma konusunun da çok önemli olmadığını vb. durumları zaten siz belirtmişsiniz. Ben, burada şu noktadagörüş belirtmek istiyorum: Motor yaptırma konusu. Maalesef motor yaptırmada maddiyatı geçtim yani maddiyat hallolsa bile işin ehli usta ya da ustaları bulmak çok zor. Aslında motor yaptırmanın bu kısmı insanı -maddiyatı saymasak tabi- daha çok yoruyor bence.
 

efendy06

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
1 Tem 2016
Mesajlar
207
Tepki puanı
2
Puanları
18
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam, zevk için F kasa tercih ettiğinizi, 10 yıl binebileceğinizi, alıp-satma konusunun da çok önemli olmadığını vb. durumları zaten siz belirtmişsiniz. Ben, burada şu noktadagörüş belirtmek istiyorum: Motor yaptırma konusu. Maalesef motor yaptırmada maddiyatı geçtim yani maddiyat hallolsa bile işin ehli usta ya da ustaları bulmak çok zor. Aslında motor yaptırmanın bu kısmı insanı -maddiyatı saymasak tabi- daha çok yoruyor bence.

Hocam, motor yaptırma işini de bütçeye dahil ediyorum. Karşıma çıkan meblağ 20 bin çok zor durumda 21 bin lira oluyor ve ben 98 astra f GLS'nin bu paraya değecek bir araç olduğunu düşünüyorum. Usta bir şekilde bulunur. Bulamazsak Opel Garaj var, baya sevilen bir usta. Ona gideriz.
Öte yandan 180-200 bin km'deki araçlar da "temiz" denerek 18-19'dan satışa çıkıyor. Ama 98 model aracın km'sinin psikolojik sınır olan 200 binin altında olması ihtimali çok inandırıcı gelmiyor bana.

Garip bir durum açıkçası. F Gls almamın mantıkla açıklanacak hiçbir noktası yok. Sadece daha önce bindim, memnundum, sevmiştim. Arıza yapınca maddiyat da kötüydü, zorladı, sattım. İçimde kaldı resmen
:)
 

hknnn

Kayıtlı Kullanıcı
55-Samsun
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
656
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Hocam, dediğin gibi mantıkla açıklanması belki zordur ama yine belirttiğin gibi zevk işi bu iş. Ben de 98 model 1.4GL modeline biniyorum. Donanım adına ne hidrolik direksiyon ne elektrikli cam var. Hiçbir şey yok :) Ve üstelik 60 beygir bir araba :) Ve yine üstelik türlü türlü sıkıntıları olmasına rağmen (altının oldukça alçak olması özellikle de önünün. sonra yüksek sıcaklıkta çalışması. bitmek bilmeyen süspansiyon sesleri vb. ) ama hem sevdiğim için hem de maddi olarak değiştirme imkanım hiç olmadığı için biniyorum. Allah, hiçbirimize kaza bela vermesin. İnşallah gönlüne göre bir F kasa olur hocam.
 
Üst