Astra G tepe lambası led - arka elcik lamba bağlama

HACIM_11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
birşey sormak istiyorum.
1 nolu ön ışıktan gelen (-)
2 nolu (ince uçlu soket olan) ön lambanın (+) ucu
3 nolu far anahtarından gelen sürekli (+) demişsin.
aklıma takılan çift artı girişi var bu çift yüklenmeye sebep olmuyormu yani anahtardan direk açıkken lambalar direk elektrik geldi ve yandı bu arada kapıları da açtık ikinci artıda devreye girdi sıkıntı yaratmıyor mu
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Lambanın anahtarı 3 konumlu.
1. konum kapalı.
2. konum, kapılar açılınca yanma, kapanınca gecikmeli sönme. Bunun için ön lambadan ek aldım.
3. konum, kapılar kapalıyken sadece o lambayı yakmak için. Bu da sürekli +12V beslemesiyle yapılıyor.
Anahtar 3. konumdayken 2. ile bağlantısı olmadığından kapıların açılıp kapanmasından etkilenmiyor, sürekli yanıyor. Aynı anda çift (+) olmuyor yani.
 

HACIM_11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Öncelikle özür dileyerek yine sorum olacak
1-far anahtarı yukarı konumdayken 3 aydınlatma sistemide yanıyor mu?
2-eğer yanıyor ise far anahtarı yukarı konumda tüm aydınlatma sistemi açıkken okuma lambasıda kapı konumundayken kapı açılınca veya okuma lambasına 3 konum dediğin direk o lambayı yakan düğmeye basıldığında çift giriş olmuş olmayacak mı?
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bende tepe lambası diyince şu sivil polis araçlarındaki tepe lambasından sandım ama değilmiş :D
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Konuyu açarken tepemdeki lamba anlamında yazmıştım. Neyin kafasındaysam :maden:
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Fahri Bey. Ek olarak orjinal devre şemasını gönderdim. Ben bu projeyi yaparken TIS2000 programı elimde yoktu. O yüzden hangi uç nerden alınması gerek bilmiyordum. Mantık yürüterek bu devreyi yaptım.

Ön lamba ve +12V devreleri birbirinden bağımsız. Yani ikisi de aynı anda devreye girmez. Anahtar orta konumdayken (+) ön lambadan gelip şaseye gidiyor. Yani far anahtarı çekilince veya kapılar açılınca yanan sistem. Daha doğrusu ön lambaya paralel bir lamba bağlamış oluyorum.

Anahtarı 3. konuma alınca ön lambadan, far anahtarı çekilmesinden ve kapıların açılmasından yanan sistemle bağlantısı kopuyor. Direkt sigorta panelinden +12V geliyor. Bu da kapılar kapalı, far anahtarı geride ve ön lamba kapalıyken arkadakiler lambayı yakabilsin diye.

+12'yi far anahtarının girişinden almamın nedeni ise kapıları kilitleyince 3. konumun yani sürekli yanma devresinin de elektriğinin kesilmesi. Yani kapılar kilitlenince okuma lambasının hiçbir konumunda elektrik kalmıyor.

En başta dediğim gibi devre şemaları en başından beri elimde olsaydı devreler biraz farklı olacaktı. Ama bu haliyle problem yok. Çünkü tüm kombinasyonları denerken voltmetre ve ampermetreyle ölçümler yaparak bağlantıları yaptım.
 

Ekli dosyalar

  • devre.JPG
    devre.JPG
    34.8 KB · Görüntüleme: 51

HACIM_11

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Fahri Bey. Ek olarak orjinal devre şemasını gönderdim. Ben bu projeyi yaparken TIS2000 programı elimde yoktu. O yüzden hangi uç nerden alınması gerek bilmiyordum. Mantık yürüterek bu devreyi yaptım.

Ön lamba ve +12V devreleri birbirinden bağımsız. Yani ikisi de aynı anda devreye girmez. Anahtar orta konumdayken (+) ön lambadan gelip şaseye gidiyor. Yani far anahtarı çekilince veya kapılar açılınca yanan sistem. Daha doğrusu ön lambaya paralel bir lamba bağlamış oluyorum.

Anahtarı 3. konuma alınca ön lambadan, far anahtarı çekilmesinden ve kapıların açılmasından yanan sistemle bağlantısı kopuyor. Direkt sigorta panelinden +12V geliyor. Bu da kapılar kapalı, far anahtarı geride ve ön lamba kapalıyken arkadakiler lambayı yakabilsin diye.

+12'yi far anahtarının girişinden almamın nedeni ise kapıları kilitleyince 3. konumun yani sürekli yanma devresinin de elektriğinin kesilmesi. Yani kapılar kilitlenince okuma lambasının hiçbir konumunda elektrik kalmıyor.

En başta dediğim gibi devre şemaları en başından beri elimde olsaydı devreler biraz farklı olacaktı. Ama bu haliyle problem yok. Çünkü tüm kombinasyonları denerken voltmetre ve ampermetreyle ölçümler yaparak bağlantıları yaptım.


Teşekkürler Başınızı baya bi ağrıttım.Arkadaşın arabayada sizinki gibi aynı işlemi yapıcaz.Emin olmak istedim bazı konularda.Şema içinde teşekkürler
 

DweLL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2012
Mesajlar
406
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Selamlar,önelikle elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız :)
Elimde çakarlı ampüller vardı,bi çiftini parklara taktım ancak birini de arka tarafa yapmak istiyorum,aracım combo..

Şimdi frene basınca sislerde yanacak.. F1'lerinki gibi çakarlı şekilde olmasını istiyorum ama bi sorun var,sağ tarafta hiç lamba için yer bile yok? Gayet acemiyim,ne yapmalıyım? (tepe lambası içinde led var elimde)
 

enisokan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
1,911
Tepki puanı
38
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Selamlar,önelikle elinize sağlık güzel işler çıkartmışsınız :)
Elimde çakarlı ampüller vardı,bi çiftini parklara taktım ancak birini de arka tarafa yapmak istiyorum,aracım combo..

Şimdi frene basınca sislerde yanacak.. F1'lerinki gibi çakarlı şekilde olmasını istiyorum ama bi sorun var,sağ tarafta hiç lamba için yer bile yok? Gayet acemiyim,ne yapmalıyım? (tepe lambası içinde led var elimde)


Combo'lar hakkında bilgim yok. Ama Astra G'lerde şöyle bir durum var. Belki sizinki de böyledir.
Astra G sol stop lambasında en üstte sis lambası var. Sağ tarafta aynı bölüm var ama lamba deliği açılmamış. Ancak arkasındaki ampul duylarından sis olanı için duy var. Matkap vb. bir şey ile delip ampul deliği açınca duya ampul takıp sis lambası elde edilebiliyor. Siz de içini açıp bir bakın, duy mevcut mu. Kusura bakmayın Combo için pek bir şey bilmiyorum. Eğer anlattığım durum varsa çakarlı lambanızı takıp stoplardan ek yaparsanız istediğiniz sonucu alabilirsiniz diye düşünüyorum.
 

DweLL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2012
Mesajlar
406
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Estagfurullah ne kusuru,tam üstüne bastınız :)
En üstte frene basınca-parkları açınca yanan lamba,altında sinyal,geri vites lambası ve arka sisler diye gidiyor..
(Ancak söküp bakmadım duy var mı bilmiyorum)

Ancak bunun güç açısından bi zararı yok değil mi? fazla voltaj vs olayıyla sigortaya zarar verilmez umarım?
 

Ekli dosyalar

  • 58291_2413637396415_137647765_n.jpg
    58291_2413637396415_137647765_n.jpg
    85.9 KB · Görüntüleme: 29
Üst