Astra H 1.3 Cdti Turbo Gitti

iphonecu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
68
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

2009 model astra H 1.3 cdti aracımda yolda sakin sakin giderken kırmızı ışıkta durdum.

ardından kalkış yaparken aracın çekmediğini farkettim. Sanki turbo yok gibiydi fakat herhangi bir arıza lambası yanmıyordu.

Biraz sıkıştırdıktan sonra anahtarlı arıza lambası yandı. Hata koduna baktığımda Turbo selenoid valfi olduğunu gördüm ve ertesi gün GM marka yeni bir valf alarak değişimini gerçekleştirdim.

Tech 2 ile arıza kodları sıfırlandı.

Fakat problem düzelmedi, selenoid arızası vermedi fakat P0107 arızası verdi ve motor arıza lambası yanıyor.

Şuan turbosuz kağnı gibi araç kullanıyorum. Map sensörü denedik fakat değişen bir şey olmadı.

Emin olmamakla birlikte Turbodan kaynaklandığını söylüyor ustalar önce kaçak testi yapılacak herhangi bir problem yoksa Turbo sökülecek revizyona girecek,750-1500 civarı bir maliyetten bahsediliyor,

Aracın sağını solunu da kurcalatmak istemiyorum.

Yardımlarınızı bekliyorum.
 

cenk artem

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
1 Eyl 2015
Mesajlar
2,480
Tepki puanı
2,570
Puanları
113
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
opel garaj hakan bey size yardım edebilir sanırım. siz de Ankara da yaşıyorsunuz.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Hocam 3 adet turbo hortumu var herhangi bir delik yırtık bu soruna yok açabilir. Kelepçeler gevşediyse de keza öyle. Bunların yanında intercooler radyatörünün de kontrolü yapılmalı.
Selenoid valfinden çıkan hortumlar emme kelebeğine bağlanıyor bu hortumlardan biri de çıkmış olabilir. Son çare turboya baktırın
 

iphonecu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
68
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam 3 adet turbo hortumu var herhangi bir delik yırtık bu soruna yok açabilir. Kelepçeler gevşediyse de keza öyle. Bunların yanında intercooler radyatörünün de kontrolü yapılmalı.
Selenoid valfinden çıkan hortumlar emme kelebeğine bağlanıyor bu hortumlardan biri de çıkmış olabilir. Son çare turboya baktırın

Teşekkür ederim.

Selenoid valfi değiştirdim. Hortumlarından biri çıkmış olsa farkederdik.

Turbodan önce bir kaçak testi yapılacak. Eğer ondan sonuç alamazsak turboya girilecek.
 

yoldangeçenbiri

Kayıtlı Kullanıcı
42-Konya
Katılım
9 Mar 2018
Mesajlar
336
Tepki puanı
97
Puanları
28
Siteyi ziyaret et
hocam aynı sorun benim başıma da gelmişti. aynen bahsettiğiniz sorunları yaşamıştım. aynı hata kodunu almıştım.

selenoid valfi, EGR, MAP sensörleri deneme yanılma yöntemiyle yenileriyle denendi fakat sorun çözülememişti.

sorunun kılcal borulardan birindeki küçük bir kaçak/çatlaktan kaynaklandığı tespit edilmişti.(ön tamponun hemen arkasında, selenoid valfine girip çıkan hortuımlardan biriydi sanırım)

borular değiştikten sonra eskisinden daha performanslı olmuştu aracım.
 

oktay78

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2016
Mesajlar
67
Tepki puanı
11
Puanları
8
Yaş
45
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba,

2009 model astra H 1.3 cdti aracımda yolda sakin sakin giderken kırmızı ışıkta durdum.

ardından kalkış yaparken aracın çekmediğini farkettim. Sanki turbo yok gibiydi fakat herhangi bir arıza lambası yanmıyordu.

Biraz sıkıştırdıktan sonra anahtarlı arıza lambası yandı. Hata koduna baktığımda Turbo selenoid valfi olduğunu gördüm ve ertesi gün GM marka yeni bir valf alarak değişimini gerçekleştirdim.

Tech 2 ile arıza kodları sıfırlandı.

Fakat problem düzelmedi, selenoid arızası vermedi fakat P0107 arızası verdi ve motor arıza lambası yanıyor.

Şuan turbosuz kağnı gibi araç kullanıyorum. Map sensörü denedik fakat değişen bir şey olmadı.

Emin olmamakla birlikte Turbodan kaynaklandığını söylüyor ustalar önce kaçak testi yapılacak herhangi bir problem yoksa Turbo sökülecek revizyona girecek,750-1500 civarı bir maliyetten bahsediliyor,

Aracın sağını solunu da kurcalatmak istemiyorum.

Yardımlarınızı bekliyorum.

naptınız arızayı giderebildinizmi
 

iphonecu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
68
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arıza çözüldü.

Turbo söküldü egzoz tarafında aşırı kurumdan tıkanma mevcuttu. Gerekli temizlik yapıldı.

Hazır ele almışken turbo içerisinde revizyonu gerekli parçalar halledildi. Milde hafif boşluk varmış yapıldı.

Velhasılkelam 1200 TL sıkışmış :)
 

mornoth

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Hocam merhabalar. maalesef aynı durum bende de var. turbo ile ilgili çatlak hortum değişti olmadı, selenoid valf, map sensörü değişti olmadı. şimdi benim de sanırım bir tek turbo seçeneğim kaldı. sizde arıza ışığı yanmıyor artık değil mi?
 

iphonecu

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Ağu 2016
Mesajlar
68
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Hocam merhabalar. maalesef aynı durum bende de var. turbo ile ilgili çatlak hortum değişti olmadı, selenoid valf, map sensörü değişti olmadı. şimdi benim de sanırım bir tek turbo seçeneğim kaldı. sizde arıza ışığı yanmıyor artık değil mi?

doğrudur hocam herhangi bir arıza lambası yanmıyor.

hiç bir problemim yok şuan.
 
Üst