Astra J 1.3 CDTİ Geri Viteste Silkeleme, Vuruntu (Rölanti Dalgalanması)

cyberranger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba

Adım Selim Bursa İlinden aranıza yeni katıldım. Bir kaç maruzatım var bilgi sahibi arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
İki ayrı mevzuyu birbiriyle bağlantı olduğunu düşündüğümden tek başlıkta birleştirmek istedim.
- İlk sorun; geri vitese takıp aracı çeyrek veya yarım debriyaj kaldırmaya çalıştığımda vuruntu, silkeleme yapıyor. Fazla zorlamak istemediğimden genelde yokuşlarda ileri kalkış yönünde bırakıyorum. Vites geçişlerinde en ufak sorun yok. İleri vites kalkışlarında da bir sorun yok. Sadece geri viteste iken (düz yolda az yokuşlarda daha çok) yapıyor.
Bir kaç ustaya sordum genelde geri vites tahvil oranının ileri vitese göre düşük olmasından dolayı olabileceğini söyledi.
Bu sorunla daha önce karşılaşan oldu mu? Olduysa çözümü nedir?
- İkinci sorun ise; sabahları ilk çalıştırmada araçta rölanti dalgalanması oluyor. 5-10 km gittikten sonra dalgalanma kesiliyor.
Bununla alakalı araştırmalarımda ise bir çok bilgi ama çoğuda kafa karıştırıcı olduğu için deneme yapmadım. (EGR valfi temizliği, Enjektör Temizliği v.s.)
-Rölanti meselesi ile geri vites silkelemesi arasında ne gibi bir bağ olabilir sorusunu düşündüğümde, acaba rölantiyi dalgalandırmada tam gaz veremediği için mi titreme yapıyor? Saçma mı oldu bilmiyorum ama sadece bir düşünce...
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Maf ve map sensorunu bi temizleyin rolantide dallgalanmanin sebebi muhtemelen onlarin kirlenmesidir
 
  • Beğen
Tepkiler: cyberranger

cyberranger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Maf sensor temizleyici yada kontak spreyi al temizlersin elini dokunmadan puskurtecen her yerine basit ve etkili bi islem. Balata spreyi wd40 kullanma yagsiz temizleyici sprey olmali. yani elektronik devre temizleyici
 

cyberranger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Maf sensor temizleyici yada kontak spreyi al temizlersin elini dokunmadan puskurtecen her yerine basit ve etkili bi islem. Balata spreyi wd40 kullanma yagsiz temizleyici sprey olmali. yani elektronik devre temizleyici

Rolanti dalgalanmasını çözdük arkadaşlar. Yakıt pompasının üzerinde bulunan "yakıt basınç sensörü"nü değiştirdik rölanti dalgalanması kayboldu.
Ama yukarıda bahsettiğim bu sorun; geri vitese takıp aracı çeyrek veya yarım debriyaj kaldırmaya çalıştığımda vuruntu, silkeleme yapıyor. Fazla zorlamak istemediğimden genelde yokuşlarda ileri kalkış yönünde bırakıyorum. Vites geçişlerinde en ufak sorun yok. İleri vites kalkışlarında da bir sorun yok. Sadece geri viteste iken (düz yolda az yokuşlarda daha çok) yapıyor. hala devam etmekte.
 

mustafabozkurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Rolanti dalgalanmasını çözdük arkadaşlar. Yakıt pompasının üzerinde bulunan "yakıt basınç sensörü"nü değiştirdik rölanti dalgalanması kayboldu.
Ama yukarıda bahsettiğim bu sorun; geri vitese takıp aracı çeyrek veya yarım debriyaj kaldırmaya çalıştığımda vuruntu, silkeleme yapıyor. Fazla zorlamak istemediğimden genelde yokuşlarda ileri kalkış yönünde bırakıyorum. Vites geçişlerinde en ufak sorun yok. İleri vites kalkışlarında da bir sorun yok. Sadece geri viteste iken (düz yolda az yokuşlarda daha çok) yapıyor. hala devam etmekte.
Aracım Astra J 2015 ; Aynı sorun geri viteste geri viteste vuruntu sorunu benim araçta da başladı. Baskı balata değişimi çözüm olmadı. Siz sorunu çözebildiniz mi?
 

cyberranger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Aracım Astra J 2015 ; Aynı sorun geri viteste geri viteste vuruntu sorunu benim araçta da başladı. Baskı balata değişimi çözüm olmadı. Siz sorunu çözebildiniz mi?

Valla üstat ben baskı balata bilya ve volana varana kadar değiştirdim. Vuruntu azaldı ama yine az da olsa yapıyor. Lastiklerden midir diye düşünüyorum!!!
 

mustafabozkurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Valla üstat ben baskı balata bilya ve volana varana kadar değiştirdim. Vuruntu azaldı ama yine az da olsa yapıyor. Lastiklerden midir diye düşünüyorum!!!
Olayın başlangıcı öndeki kış lastiklerinin içten yenmesinin anlaşılmasıydı. lastik ustası balans ustasına yönlendirdi. Balans ayarı tahmini 1 ay iyi gitti. Sonra durum tekrarladı.
Aracımı tamir eden usta uzun yıllardır bu işi yapan güvendiğim birisi. Baskı balatadan sonra geri viteste vuruntu devam edince lastikleri değiştirmem tavsiyesinde bulundu. Bu arada öndeki disklerde zarar görmüştü. Yenileriyle değişti. Sökülen baskı balata orta yay kısmı özelliğini kaybetmek üzere olduğundan disklere zarar verdiğini düşünüyorum. Yokuşta geri viteste gittiğimde vurma daha da artıyor. Ön tarafa binen yük artıyor. Buda vurmayı arttırıyor.
Hem kış hem yaz lastiğim var ikisi de ayrı cantlarda. lastikler 2015 yılından beri üzerinde üzerinde 65000 km de. Her lastik ortalama 35 000 civarı yapmış olabilir. lastikleri önümüzdeki günlerde sıfır kış lastikleriyle değiştireceğim.
Olmazsa serviste orjinal GM Baskı ve volant değişimi yapmaktan başka bir çare gözükmüyor.
Benim kafama ilk baştan beri takılan balans yarının neden geçici çözüm olduğu. Bu Lastiklerde sorun olduğunun işareti olabilir.
Sonucunu size yazarım. İyi günler
 

cyberranger

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Tem 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Olayın başlangıcı öndeki kış lastiklerinin içten yenmesinin anlaşılmasıydı. lastik ustası balans ustasına yönlendirdi. Balans ayarı tahmini 1 ay iyi gitti. Sonra durum tekrarladı.
Aracımı tamir eden usta uzun yıllardır bu işi yapan güvendiğim birisi. Baskı balatadan sonra geri viteste vuruntu devam edince lastikleri değiştirmem tavsiyesinde bulundu. Bu arada öndeki disklerde zarar görmüştü. Yenileriyle değişti. Sökülen baskı balata orta yay kısmı özelliğini kaybetmek üzere olduğundan disklere zarar verdiğini düşünüyorum. Yokuşta geri viteste gittiğimde vurma daha da artıyor. Ön tarafa binen yük artıyor. Buda vurmayı arttırıyor.
Hem kış hem yaz lastiğim var ikisi de ayrı cantlarda. lastikler 2015 yılından beri üzerinde üzerinde 65000 km de. Her lastik ortalama 35 000 civarı yapmış olabilir. lastikleri önümüzdeki günlerde sıfır kış lastikleriyle değiştireceğim.
Olmazsa serviste orjinal GM Baskı ve volant değişimi yapmaktan başka bir çare gözükmüyor.
Benim kafama ilk baştan beri takılan balans yarının neden geçici çözüm olduğu. Bu Lastiklerde sorun olduğunun işareti olabilir.
Sonucunu size yazarım. İyi günler


Evet lastiklerde olabilir benim lastiklerde bitik bende yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Yalnız disklerle ne alakası var onu anlamadım? Benim diskler balatalarda komple değişti bunun vuruntuyla alakası olacağını sanmıyorum. Baskı balata LUK marka takıldıysa servise gitmene gerek yok çünkü orjinal markası o serviste de aynısını takarlar. Balans ayarı yapınca vuruntu kesildi mi? (1 ay gitti demişsiniz merak ettim)
 

mustafabozkurt

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
14
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Evet lastiklerde olabilir benim lastiklerde bitik bende yakın zamanda değiştirmeyi düşünüyorum. Yalnız disklerle ne alakası var onu anlamadım? Benim diskler balatalarda komple değişti bunun vuruntuyla alakası olacağını sanmıyorum. Baskı balata LUK marka takıldıysa servise gitmene gerek yok çünkü orjinal markası o serviste de aynısını takarlar. Balans ayarı yapınca vuruntu kesildi mi? (1 ay gitti demişsiniz merak ettim)
Benim lastikler kötü değil ama 5. yılına geliyor. değiştirmeliyim diye düşünüyorum. Balans ayarından sonrası tahmini 1 ay kadar iyi gitti. Bu da lastiklerde hata olabileceğini gösteriyor. Baskı balata luk marka taktırdım. Ama bazı ustalar baskı balata için orjinal servisten getirtsen daha iyi olurdu diyor.
 
Üst