Astra Sports Tourer Sayfası...

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Merhaba;

Opel Astra Sedan 2011 CDTI (111.yıl) aracımı elden çıkardıktan sonra aldığım Opel Astra Sports Tourer 2012 1.3 CDTI aracımı değerlendirmek adına bu konuyu açtım. Aracın diğer kullanıcılarının da burada tecrübelerini aktarmalarından memnuniyet duyarım..

Öncelikle elden çıkardığım Sedan aracım son derece iyi bir araçtı. 45000 km kullandım ve iyi bir teklif gelmesi üzerine elden çıkardım. Ben vagon arabaları sevdiğim için uzun süredir aklımda olan sports tourer'e yöneldim..

Öncelikle, sports tourer modelini sport donanım ve necvox navigasyon ile birlikte aldım. Karter koruma taktırdım ve her yeni aldığım aracıma yaptığım gibi kendi imkanlarımla koruma cilası uyguladım.

Aracın öne çıkan özellikleri;

-Eski aracıma göre son derece sessiz. Araç soğukken bile oldukça az sesli ve 6 ileri Sedan şanzımanına göre bu aracın 5 ileri şanzımanı alt devirlerde daha iyi bir kullanım sunuyor. Bu araç 95 beygir ama % 5 daha ağır. Bu da farkın 5 beygirden değil şanzıman ve de turbonun alt devirdeki etkinliğinden kaynaklandığını gösteriyor.
Araçta ESP, TC gibi özellikler standart. Henüz yeni olduğu için aracı zorlamadım ancak düşük hızda sert 1-2 dönüş denediğimde ESP plus'ın kontrolü hemen ele aldığını gördüm.
Çift bölgeli klima son derece etkin bir soğutma sağlıyor. Isıtmayı ancak 5 ay sonra denerim ve o zaman yazacağım.
Koltuklar ise sport modele yakışıyor. Ancak Sedanın sürücü koltuğunda 6 yönlü kontrol burada 4 yönlü. Ayrıca sözde pratikleştirmelerine rağmen sırt açısını ayarlamak zorlaşmış. Sedanımdaki bel desteğini de aradım doğrusu.

Aracın silecek ve cam fıskiyesi çok farklı. İçe doğru çalışan silecekler çok geniş bir alanı etkin şekilde siliyor. Ayrıca su püskürten düzenek suyu atomize ediyor, yani aynen bir camsil fıskiyesi gibi suyu duman haline getirip cama püskürtüyor. Bu şekilde olunca sileceklerin her yeri su desteği ile silmesi sağlanıp, kuru yerler sebebi ile camın çizilmesi ve bazı yerlerin iyi temizlenmemesi gibi durumlar ortadan kalkmış oluyor..

Aracın kontrolleri adeta kucağınıza koyulmuş durumda. Son derece ergonomik bir tuş paneli var. Kırmızı aydınlatmalar bir harika. Kol dayama desteği ve Sedanın en sevmediğim yanı olan eşya saklama gözü olmaması durumu bu araçta fazları ile giderilmiş. Her yanınızda birşeyleri saklayacak bir çekmece ve güzel bir bardak tutucusu eklenmiş..

Elektronik park freni (el freni) ise kesinlikle hoşuma gitmedi. İnsan elfrenine asılıp balataların diskleri sıkıştırdığını fiziksel olarak hisstmedikçe rahat edemiyor.. Belki alışırım ileride..

Corsam, ve Sedanımdaki klasik dijital sinyal kolu ise yarı mekanik hale getirilerek büyük bir problem halledilmiş. Ayrıca sinyal sesi de sinir bozucu olmayan bir tonda olup hiç rahatsız etmiyor. Sinyali açık unutursanız kısa süre sonra alarm sesi ile hem yazı hem de ses ile açık unuttuğunuzu bildiriyor.
Yağmur sensörü geliştirilmiş. Açık bırakınca aracı stop edip ertesi gün binince de açık olarak devam ediyor ki bu üst sınıf arabalarda var. Böylece sürekli devrede kalabiliyor. Aniden öndeki arabanın camından fışkıran sular cama değdiği anda hemen devreye girip görüşünüzü açıyor...

Sedanımı mumla aradığım bir konu var ki, bu da yol bilgisayarının bu araçtaki kullanışsızlığı.. Gösterge panelindeki küçük ekranda sadece bir değer görülüyor. Sedan ekranında hem anlık, hem de ortalama tüketimi aynı anda görebiliyorduk. Bunda birini seçip sadece onu izliyorsunuz. Aracın torpidodaki diğer ekranı necvox navigasyon ile değiştiğinden acaba orada bu tür göstergeler var mıydı bilemiyorum tabii. Necvox kapalı iken klima bilgileri orjinalden alınp gösteriliyor ama diğerini bilemiyorum.. Tabii araç yeni ve benim bilemediğim bir ayarla göstergeler çoklu hale geliyor mu bilmem..

Cruise kontrol konusunda bu aracım çok geliştirilmiş.. Vites değiştirirseniz devreden çıkmıyor. Bu çok iyi olmuş.

Aracın bagaj bölmesi, tek dokunuşla katlanan koltuklar, bagaj perdesi vs çok kaliteli ve güzel yapılmış. Görmek bile keyif veriyor.

Aracın genel görünüşü benim zevk skalamda çok güzel. Gerçekten severek aldım.

Yol tutuşu ve sürüş kalitesi oldukça iyi. Opelin yol tutuşu zaten iyidir ama bu aracım yani yeni astra sports tourer çok iyi bir sürüş ve yol tutuşuna sahip.

Gelelim NECVOX sistemine


Renkli bir navigasyon ve radyo ekranının arabada olması çok şık duruyor. Şimdilik memnunum. İnşallah arıza çıkmazsa memnun olarak devam ederim.


Sistem Navigasyona ek olarak, telefon (bluetooth) radyo, TV, DVD, Internet (3G) , USB, SD kart, CD ve bildiğiniz her türlü ses ve görüntü sistemine sahip.

Radyo alıcısı çok az da olsa orjinalden biraz zayıf. Sehirden 30 km uzakta radyo dinleyebilecekken 25 km uzakta kalite azalıyor ama bu genelde yolda 2-3 dakikalık bir fark getirmiş oluyor. 3 saatlik bir yolculukta aynı frekansı 30 dakika dinleyeceğinize 25 dakika dinlemiş oluyorsunuz. Çok önemli değil.
TV alıcısı ise eğer vericiler yakınsa sürüş halinde yayını alıyor. Örneğin geçen hafta çocuklarla Sakaryaya giderken, izmitten sonra TRT çocukta pepeyi izledi benimkiler. Ama bu kartepe vericilerinin hemen altından geçtiğimiz için oldu. Ama araç sabit dururken İstanbulun birçok yerinde en azından 2-3 kanalı izleme şansım oldu.

DVD, CD ses ve görüntü kalitesi harika. Sistem torpido gözünde 1 adet Iphone şarj ve bağlantı noktası sunuyor. Çakmak girişinin yanında USB vasıtası ile müzik ve görüntü izlemek mümkün.

Navigasyon için Piranha nın programı kullanılmış. Radyo veya TV açıkken navi sesi alamıyorsunuz. Ama navi çalışırken radyo dinlemek mümkün. Piranha yerine Garmin sistemi entegre edilse daha kolay kullanılırdı. Garmin bu konuda çok iyi. Ama bu yazdığım sistemin kötü olduğu izlenimi uyandırmamalı. Sistem gayet güzel..

Telefonunuzu sisteme tanıttığınız anda araç hoparlörleri üzerinden telefon görüşmeleri yapılıyor. Çok kaliteli bir görüşme sunuyor NECVOX.

Sistem çok kapsamlı. Hala tam kullandığımı söyleyemem..

Sistemin bazı sıkıntıları yok değil. 1-2 kere kilitlenme benzeri durumlar yaşadım. Zamanla toparlanacak gibi. Ayrıca CD sürücüsü çok iyi değil. Daha iyi olmasını beklerdim. CD takmak çıkarmak biraz yavaş. Bu DVD de içermesi sebebi ile oluyor şeklinde düşünüyorum..

Genel değerlendirme için Astra Sports Tourer ve necvox iyi bir ikili oluşturdu. Araç iyi ve bu tip bir sistemle entegre olunca keyifli bir sürüş ortaya çıkıyor. Araç henüz yeni. fazla zorlamadım. İleride diğer tecrübelerimi de paylaşacağım.
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
hayirli olsun, ama satisa cikartinca bunlari yazamayacaksin, SW yada yeni isimleri Sport Tourer lar alirken pahali satarken ucuz gider.

Gule gule kullan, tam bir binici arabasidir, SW araclar...
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
İnceleme çok güzel, lütfen iki aracı da kullanan birisi olarak.

Dik rampadaki farklılıklar
Normal kalkışlardaki farklılıklar
Klima açıkken kalkışlar
Geri vites özellikler rampa kalkışı
Son sürat
Ara hızlanmalar

Bu tür farklılıkları da bildirirseniz sevinirim.
 

DarkMagic

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2010
Mesajlar
3,625
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yine döktürmüşsün abi arabayı hissettim vallaha:) Yeni araban hayırlı olsun güzel güzel kazasız belasız uzun uzun bin inşallah:)
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Herkese Çok Teşekkürler;

Allah mecbur etmesin satmaya, bu kez 6-7 sene kullanmayı düşünüyorum. Zaten garantiyi 4 seneye çıkarttırdım ki bu da niyetimi belli eder.
İkinci el düşük fiyata gittiğini biliyorum. Avrupada bunun tam tersi geçerli. İhtimal 6-7 sene sonra bizim araçlar bizim memlekette de prim yapmaya başlar. Büyük araca doğru bir tercih kayması var şu anda..

Sports Tourer çok şık bir araç. İnsanlar beğeniyor ama dediğiniz gibi 2. el kayıp oluyor diye almıyor. Bu gerçekten sadece bizim memlekette var.. Aracı beğen ama 2 el zayıf diye alma.. ben kullanmak amaçlı aldım..

Dik rampada Sedana gör çok daha rahat... Kalkışı da aynen çok daha rahat. Yokuşta kalkış desteği var ama rahatlık bundan ziyade motor gücünün farklı yansımasından kaynaklı. Sedanla da büyük sorun yaşamadım ama kıyaslanınca ciddi farklılık olduğu anlaşılıyor. Bu geri vites kalkışı, klima açıkken hem yokuş hem de düz kalkışlar için de aynen geçerli. Sanki 1,3 motor gidip 1,6 gelmiş zannediliyor. Gerçekten çok büyük fark var. Daha ağır bir araba ama çok daha rahat kalkışlar.. Açıkçası klimanın açık olduğu çok az hissediliyor. Düz kalkışlarda ise hiç hissedilmiyor.


Ara hızlanmaları güzel ama sedana göre biraz zayıf. Sedanın ara hızlanması mükemmeldi. Nice büyük motorlu benzinlileri dinlemezdi.. Bu da kötü değil ama sedan o konuda çok iyi idi..

Son sürat konusunda borcum olsun size, daha sonra cevap vereceğim zira aracım henüz 1100 km de.. 130 u geçmedim. 2000-3000 arası olunca kısa süreli deneme yapar yazarım. Şimdi yüklenmek istemiyorum..

İlk mesajda yazmayı unutmuşum.. Aracımda Start Stop özelliği var. Ben bunu çok anlamlı bulmadım. Devre dışı bırakıyorum. Belki aşırı trafiğe girersem devreye alırım. Biraz deneme sonrası bilgi veririm.

Yokuşta kalkış desteğinden bahsettim yukarıda.. Bu çok güzel birşey. iyi sürücüye gerekmez ama debriyaj balatasını koruma ve güvenlik için güzel birşey. Frenden ayağınızı çektiğinizde aracınız yokuşta 2-3 saniyeliğine sabitleniyor. O arada kalkış yapmış oluyorsunuz zaten. Motoru hiç bağırtmadan ve güvenle....
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Günler geçtikçe bu aracı daha iyi tanıyorum.

Son sürat hakkında bilgi;

1850 km oldu. Biraz yüklendim. Sedan yeniyken hafif yokuş aşağı olunca 180-200 arasına çıkardı. Düz yolda 180 km hızı ancak araba 20000 km yi devirdikten sonra rahatça görmeye başlamıştım. Bu araç 180 i rahatça geçti düz yolda. Daha ne kadar gider bilemedim.. Ama 170 ten sonra 6. vitesi aradım biraz... Ne olursa olsun bu yeni 95 hp düzeni 5 beygirin çok üzerinde bir fark getirmiş.. Sattığım sedan bir yakınımda olduğundan halen biniyorum ona.. bazen benim götürmemi istiyorlar.. Bu sebeple farkı çok net gözlemliyorum.

Değişenler;

Sedan yani Astra H nin km göstergesinde hız bölümü %5 hata ile çalışırdı.. Yani 100 km ile gittiğinizi sanarken aslında 95 yapardınız.

Astra J (başka araç da denedim, sadece benimki değil) bu hata payını %7,5 olarak taşıyor.. yani kötüye gidiş var.. Bu konu çok sinirimi bozuyor.

Astra H klima açıkken çok kolay stop ederdi, kalkışlarda biraz gaza yüklenirdik stop etmesin diye. Astra J ise etmiyor.. En ağır sıcakta klima full açıkken zorlanmıyor. Bu çok hoşuma gidiyor.

Yakıt Sedandan 1 litre fazla. Bu araç yeni diye olmalı.. Bağlayıcı değerlendirmeyi kışın ya da seneye ilkbaharda yapabilirim ancak.

Ortalama tüketim değeri zırt pırt değişmiyor. Sedanda bir yokuş tırmanırdım hemen değişirdi. Bunda değişimi göstermek için istikrarlı bir artma veya azalma olmasını bekleyecek bir yazılım kullanılmış... Tilki gibi değer takip etmiyorsunuz.. Bence iyi olmuş.

Yakıt göstergesi daha istikrarlı. düşüşler depo yarı iken de tam dolu iken de aynı hızda.. Sedanda yedek yakıtı son 1/2 den düşmüşlerdi. Bu sebeple yarıdan sonraki bölüm daha hızlı düşerdi... Bunda eşit bölmüşler. Böyle olunca bilgisayardaki menzil de daha gerçekçi yansıyor..


Değişmeyenler..

Klasik Opel hastalığı km göstergesinde her 100 km de 4 km fazla yazıyor. yani 96 gidiyorsunuz ama 100 gittiğiniz görülüyor.. Hassa arazi tipi GPS lerim ve Karayollarının km ölçüm tabelaları ile ölçtüm bu konu aynı şekilde değişmeden devam ediyor Astra J de.

Yol bilgisayarı yakıt tüketim değeri ile pompa ölçüsü tutmuyor. Astra H de bilgisayardan %4 fazla olan yakıt Astra J de de aynen devam ediyor.. Hatayı hiç bozmadan sonraki versiyona da yansıtmak büyük başarı. Opeli tebrik ederim. Bunu doğru yapmaları hiç zor değil aslında ama herhalde az gösterip psikolojik rahatlama sağlayacaklarına inanıyorlar..

Yol tutuş, virajda fren güvenliği Arkası daha ağır bir arabaya geçilmesine rağmen eski versiyon kadar başarılı. Bu konuda zaten iyiydik, aynen devam ediyor.

Necvox değerlendirmesine eklemeler;

Sistem arabayı çok keyifli hale getiriyor.. Normalde 1 ay geçince arabaya alışır, birkaç senedir kullanıyor gibi olurdum.. Bu sistem arabayı hep dün almışım gibi hissettiriyor..

Navigasyon programının değiştirilmesi lazım. Yolu tarif ediyor. Ama ses tonu çok kötü. Kadın erkek arası bir selendirme olmuş. Alternatif bir Türkçe olmadığından ingilizcesini kullanıyorum. Varış saatlerini çok kötü hesaplıyor. Senelerdir Garmin kullandığım için net hesaba alışmışım.. Basit mesafelerde bile 8-10 dakika geç hesaplama yapıyor.. Varışa yaklaşınca hemen düzeltip bu 8-10 dakikayı siliyor ama varış saati yola çıkarken önemli yol bitince zaren iş bitmiş oluyor. Bu sistemi üreten olsam hemen baytekinle irtibat kurar garmin sistemini entegre ederdim...

Sisteme alıştım sayılır ama araç kullanırken çok riskli.. ister istemez oynuyorsunuz ve güvenliği tehdit ediyor. Tabi bunun necvox ile alakası yok. Tamamen sürücü ile ilgili.. Oynamamak lazım.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
46
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Lastik havalariniz kaç bu km olayında lastik havaları çok önemli sizin havalarda sorun olmasın 8 yıldır aynı astra h i kullanıyorum ve o sorunları lastik havası ile çözmüştüm.

Astra j yi bilmem ama astra h da...

Tachometredeki hız bilgisi sol on tekerden... Eger sol.önde sorun olursa sol arka...
Yol bilgisayarindaki hız bilgisi ise sağ önden arıza olursa sağ arkadan gelir. Birebir denemelerimde 3-4 hava fazla basarsaniz lastik çapı büyüdüğünden hiz eksik ölçülüyor yada tam tersi oluyor...

azasiz belasız binin...
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Arabaları genelde sıfır Km aldım bugüne kadar.. Genel olarak düşük havalı teslim ediyorlar. Araç darbeleri daha az hissettiriyor düşük olunca hava değerleri. Bunu da alır almaz değerlerinin düşük olduğunu görüp fabrika tavsiye değerlerine getirdim.

Hava basıncı farkı ile oluşacak çap büyümesi / küçülmesi hız veya km sorununu çözecek boyuta ulaşmaz diye düşünüyorum. Elbette farklılık olur ama ciddi şekilde fazla basınç veya düşük basınç uygulamak lazım bu fark için.

Hız konusunda binek arabalarda %4 fark uyguluyorlar. Bu hepsinde var. Tabi 1985 model toroslar en doğrusunu ölçüyorlar zira bu tip regulasyonlara tabi tutulmamışlar..
En büyük fark Fiat arabalarda. Opeller genelde %4-5 sınırında idi.. Ta ki bu Astra J yi alana kadar böyle gördüm.. Hanımın corsa, sattığım 2001 atra, 2011 Astra hep aynı şekilde idi.. Ancak bunda hava basıncı farkını aşan bir fark var.. Bir arkadaşımın Astra J sinde de aynısını buldum. Tabii bunlar Yazılımın kalibre edilmesi durumunda çözülecektir.

Mesafe konusu ise aynen devam ediyor.. Bir GPS ile ikisini de kolayca görebilirsiniz. Havaları da indirip şişirip deneyin.. Çok az fark olacaktır.

Şişirdikçe hızın doğruya yaklaştığını, dolayısı ile mesafenin de doğruya yaklaştığını gözlemleyeceksiniz. Ama hiçbir değerde fark normale inmeyecek.
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Dün öğleden sonra normal seyir halindeyken 4 kısa beep ve acil servise gidin yazısı... Allahtan servise 1 km mesafedeydim, sürüşte hiçbir sorun yok, hararet normal, muhtemelen elektronik bir sorun ama denileni yapıp, hemen çektim servise.. Bilgisayara bağladılar ama birşey bulamadılar.. araba durduğu yerde her tarafından elektronik uyarı sesi veriyor. Adamlar da şaşırdı.. Kalması lazım detaylı bakacağız dediler ve o şekilde bıraktım.. Bakalım arkasından ne çıkacak...
 

aventador

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2011
Mesajlar
1,500
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dün öğleden sonra normal seyir halindeyken 4 kısa beep ve acil servise gidin yazısı... Allahtan servise 1 km mesafedeydim, sürüşte hiçbir sorun yok, hararet normal, muhtemelen elektronik bir sorun ama denileni yapıp, hemen çektim servise.. Bilgisayara bağladılar ama birşey bulamadılar.. araba durduğu yerde her tarafından elektronik uyarı sesi veriyor. Adamlar da şaşırdı.. Kalması lazım detaylı bakacağız dediler ve o şekilde bıraktım.. Bakalım arkasından ne çıkacak...

Geçmiş olsun... Sonucu merakla bekliyorum. Bizi bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Üst