Benzinli-Dizel farkı ve Dizel sistemler

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Salim bey ilginiz için çok teşekkürler,
kısaca bazı noktaları düzeltmeme izin verin.

her araç belli bir miktarda yağ yakmak zorundadır, yakmıyorsa problem vardır. yakması iyidirde aslında, tabi belli sınırlar içinde. tam bilemesemde bu oran bizim araçlar için 1.000 km için 20-30 gr olmalı.(axor kamyon 6,0 için 1000 km.de 100gr)
bu yağ pistonun içinde olduğu gömlekte, özellikle yapılmış çizgiler vardır. honlama çizgileri dediğimiz bu çiziklerin amacı yağı tutmak ve piston-gömlek arası (aslında segman-gömlek ama kafa karıştırmasın diye öyle dedim) sürtünmeyi azaltmaktır.
bu yağlar kayganlaşmayı sağlarken bir kısmı yanar. ama bunun miktarına aracın yakıtı değil honlama çizgilerinin derinliği yada segmanların aşınması etki eder. yağın akıcılığıda birbaşka etkendir.LPG için üretilmiş yağları tavsiye ederim.
bu yüzden lpg li araç benzine göre fazla yağ yakmaz.

lpg de kükürt oranı o kadar düşüktür ki, bu yüzden çevreci denilir. kükürt azlığından oluşturduğu kurum yok denilecek bir düzeydedir. kurum olmadığından yağınız geç kirlenecek, değiştirme km niz artacaktır.

Hava filtresine dikkat etme konusunda haklısınız. kirlendikce lpg/hava karışım oranı düşeceği için araç performansı değişkenlik gösteriyor. bu yüzden uyumlu motor söylemimi öne çıkardım.

Buji ve kablo konusunda da haklısınız. düşük sıcaklıklarda alev alması nedeniyle ateşleme zamanında oluşacak biranlık sapma, maalesef filtre kutusu patlatma şeklinde geçmişde çok kişinin başına geldi. aslında temizliği bujileride temiz tutuyor ancak motor uyumsuzluğu nedeniyle verimsizliği ARIZALARIN BELİRGİN HALE GELMESİNE YOL AÇIYOR. mesela rölantide düzensizlik verimli benzinde farkedilmezken, verimsiz lpg de çok öne çıkıyor.

klima konusunda da haklısınız. verimsizliği dolayısıyla düşük motor gücü ek yüklerde sorun yaratıyor. ama ufak bir ayarla halledilebilen bir sorun bu. düşük devirlerdeki gazı hafif açarak halledilebiliyor.

İnanın güzel bir usta ile lpgde sorun yaşamazsınız. ben 2 yıldır sadece 1 kere hava filtresi değiştirdim, birde birkaç ay önce havalar ısındı diye lpg geçiş sıcaklığını 20 dereceye düşürdüm. yağım tertemiz, ayarlarım süper (birçok usta değiştirdikden sonra voltran fabrikası kendi ayarladı lpg mi)
benzin/lpg performansı neredeyse aynı, sadece rampalarda bir vites düşük çıkıyorum, yakıtdan sağladığım ekonomi; yola göre %40-60. lpg son hızım 220, benzinde 240a yakın. aracım caravan olduğundan çok ağır, geniş taban lastikler ve 18" jantlarım var. vitesim otomatik. genelde hafif sert kullanırım. en son ölçümüm sadece şehiriçi 28 kuruş, ortalama 23 kuruş, uzun yol 20 kuruş (uzun yolda hızım 160-200 arasıdır)
 
Son düzenleme:

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bana benzin+lpg güzel kaliteli prins gibi birinci sınıf bir lpg kitiyle daha ekonomik ve mazota oranla daha mantıklı geliyor polat arkadaşım stepne depo da olursa bagajda çirkin görüntüde oluşturmaz..

senin bu görüşüm hakkında yorumunu alabilirmiyim
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bana benzin+lpg güzel kaliteli prins gibi birinci sınıf bir lpg kitiyle daha ekonomik ve mazota oranla daha mantıklı geliyor polat arkadaşım stepne depo da olursa bagajda çirkin görüntüde oluşturmaz..

senin bu görüşüm hakkında yorumunu alabilirmiyim

hakan arkadaşım
yazılarının sıkı bir takipcisi olarak biliyorumki lpg seversin. bu arada yeri gelmişken söyleyim başka konulardaki düşünce tarzın çok güzel ve kendi fikirlerime çok yakın buluyorum.

otomotiv sektöründeki biri olarak şunu söyleyebilirim ki lpg işinden çok çektim. gitmediğim usta kalmadı. sonra farkettimki bu iş ustayla alakalı. bir forumda voltran fabrikasının sıkıntıları çözdüğüne tanık olunca aradım, gittim, ayarlattım. 2 yıldırda tık demedi sadece hava sıcak diye lpg geçiş ayarını 20 yaptırdım.
ve şimdi diyorumki lpg işinde marka yoktur. usta vardır. iyi ellerde en kötü sistem bile sorunsuz çalışırken, kötü ellerde en iyi marka bile sorun çıkarıyor.
bu yüzden hep usta seçerim.
izmitde bana soranları hep brc servisi faruk sevgiliye yönlendiririm. başkasınıda kesinlikle usta kabul etmem. eğerki faruk sevgili bilinmedik kötü bir marka taksın yine ona yollayacağım.
tank konusunda haklısın ama simit depo küçük olduğundan çabuk bitiyor. benim gibi çok km yapanlara bir zaman sonra sıkıntı oluyor. ama kesinlikle simit depo çok güzel.

sana bir örnek vereyim. bacanağım -ki oda buranın üyesi- 98 vectraya uzun süre lpg takmadı. lpgyi sevmezdide. ona vereceğim parayı şuna veririm, buna veririm diye arabasına set yaptı, jant aldı falan fistan. kendiside çok km yapar. en son yalvar yakar lpg taktırdı. ağzından çıkan ilk kelime şu oldu. "ah salak kafam."
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ben takdırmadım henüz ama kafama çok yatıyor bilhassa bu yüzden lpg forumlarını falan gezip bolcana okuyorum markalar belli zaten dediğin gibi usta çok mühim

özellikle yurt dışı araştırması yapınca prins markasının çok avrupada yaygın olduğunu chevrolet nin resmi lpg kiti olduğunu m6 ya dünyada uyan tek kit olduğunu ve cng ye dönüşümü olan tek kit olduğunu öğrendim.. bunun dışında enjektörleri çok sessizmiş yani kimse araçda lpg olduğunu kesinlikle analyamazmış avrupada audi bmw mercedeslerin çoğu opellerde buna dahil prins brc de var ama çoğu prins..

bu marka hakkında bir duyumun yorumun varmı türkiyeye bu markayı iki distirübütör getirtiyor biri kayseride biri ankarada ama iyi olanı ankaradaki galiba..
brc nin ennjektörlerinin gürültülü çalışdığını söylediler..


açıkcası mazota çok çok soğuğum kendimce nedenlerim var ama haklıyım ama değilim
ama inan her sabah burda işe giderken bir sorento çalışıyor sanırsın otoparkda traktör biçer döverle geziyor evin içine kadar ses geliyor.. ayrıca kirli mazot pis mazot türkiyedeki kalitesiz mazotta ayrı bir sıkıntı mazotlu aracın benzinliye oranla pahalı olması nerden baksan benzinli versiyonu ile 10 milyar oynamasıda ayrı bir mevzu pahalı servisi v.b gibi etkenler beni hep uzak tutdu onu yapıcağıma gider benzinli alırım lpg takarım mantığı var..

taksiciyle konuşuyorum abi mazot ucuz diye milleti kandırıyorlar mazot ucuz falan değil diyolar lpg tak kafan kulağın rahat etsin diyolar..kısaca bende lpg yok mazotlu da yok o yüzden tarafsızım ama gördüğüm şuki işin piri yollarda direksiyon sallıyan insanlar lpg iyidir diyor. sanayide ustalarla sohbette ticari van minivan olayına girmiyceksen şahsi aracın olucaksa lpg idealdir diyolarki sanayide çoğu ustanın şahsi aracı benzinli yani benzin+lpg soruyorum neden diye mazot pis iş diyorlar lpg al yılda bir ayar yaptırırsın paşa paşa binersin diyolar

bazı arkadaşlarda lpg ye ekonomik değil diyolar onlarıda anlamakda acayip zorluk çekiyorum benim gözümün önünde canlı örnek var çünkü benim arkadaşımda dodge durango suv u var fethiyeden izmire gitti izmirde lpg taktırıcakdı izmire gidiş 350 tl lik benzin yakdı lpg yi izmirde takdırdı döndü geldi dönüşde 120 tl lik lpg ile geldi.. yani araç dönüşde 120 tl yakdı.. şimdi bunun adı ekonomi değildirde nedir adamın sırtından 250 tl gibi büyük bir yükü aldı kit adam otel sahibi zaten yıl içi izmir ankara istanbul çok git gel yapıyor o suv la yani o bir yazda o lpg kitinin parasını kesin çıkarmışdır..
yani böyle bir şey varken mazotlu almanın mantığı neki..

ben bu lpg olayını aslen eski bmw den beri araştırıyorum onada takmayı çok düşünüyodum ama fazla km yapmıyodum o yüzden taktırmadım ama şimdi fazla km yapma ihtimalim var tekirdağın oralarda iş mevzuları var o zaman lpg takıcak gibiyim ...

tabii bunların hepsi benim fikirlerim benim düşüncelerim dedimya ama doğru ama yanlış beni bağlar..
 
Son düzenleme:

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
ah o durango, deli ediyor beni, listemde ilk sırada (ilanımda görebilirsin)

lpg olmadığını ama düşündüğünü bildiğim için sana bacanağımın hikayesini anlattım.

en iyiler arasındadır prins, brc de iyidir ama prince kadar değil. brc nin enjektörleri çok sağlam ve sorunsuz. ama karşılığında maalesef ses yapıyor. distbritörler hakkında bir bilgim yok.

devlet dizel araçların satış yüzdesi artınca mazota biraz yüklendi (özellikle euro olanına). eskiden lpg çığır açtığında lpg ye de yüklenmişti ama yaşanan sorunlar lpg nin yıldızını söndürünce, devlet lpg ile uğraşmayı bıraktı. bu bir avantaj

kore araçlarında genelde aynı sorun var. dizelleri bir süre sonra aşırı ses yapıyor. zaten ucuz satıldıklarından ses izolasyonlarıda zayıf, 1-2 yaşındaki araçlar traktör gibi oluyor. son 3 senedir çıkan araçlarında gerekli kaliteyi yakalamışlar.

euro standartları nedeniyle motorlarda egr valfi mecburi oldu. tr yakıtlarında kısa zamanda arızalanan bu valf en çok ustaları bıktırdı. hele ilk zamanlarda çoğu kişi anlamadı, müşteri kaybettiler, adları kötüye çıktı derken adamlar iyice soğudu. halen bu soğukluk devam ediyor.

daha önce hep amerikanlarım olmuştu. en küçüğü 6 silindir. şimdi bir yanda amerikan hastalığı var arabaya hergün binmek istiyorum, bir yanda aldığımız para belli arabanın yaktığı belli. lpg takmakdan başka şansımmı vardı. istanbuldaki amerikancı arkadaşlar kızardı niye lpg taktın diye. ama onlar haftada 1 gün binerdi ben hergün. çünki amerikancılık varsa bu haftanın 1 günü olmaz.

seninle lpg konusunda tartışmaya giren bir arkadaş vardı. hafta içi dizel arabaya hafta sonu turbo arabaya binen. bu adamınki mantıkda lpg mantıksızlıkmı.

tekirdağı bekleme, özellikle istanbul trafiğinde büyük avantaj sağlarsın. aman ustaya dikkat.
 
Son düzenleme:

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
takarsam prins düşünüyorum onunda zaten koskoca istanbulda iki servisi var maslakda bostancıda esas en iyisi ankaradaymış ankaradaki zaten opel özel servisiymişde bir yandan yani opel olmasıda ayrı bir avantaj olmadı ankaraya gidip orda taktırtıcam..
 

tyanali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
2,038
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
tank konusunda haklısın ama simit depo küçük olduğundan çabuk bitiyor. benim gibi çok km yapanlara bir zaman sonra sıkıntı oluyor. ama kesinlikle simit depo çok güzel.
Hoş sohbette araya girdim ama benimde lpg taktırırken çelişkide kaldığım bir konuydu;

Step di sanırım 59'luk simit depoları var ve Vectra C1'de (c2 de aynıdır büyük ihtimal) bagajda 2-2,5 cm di yanlış hatırlamıyorsam şişkinlik yapmıştı. Ben görerek ve bilerek taktırdım ve çokda memnundum 50-51 lt lpg alıyordu ve uzun yolda mola vermeyi pek sevmeyen benimde çok işime geliyordu :)
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
2,2,5 cm benim gibi yaratıcı bir adam için tölere edilir :D

olmadı bagaj havuzları var ondan alır koyarım :D hem bagaj kirlenmez hem güzel bir görüntü olur hemde 2,2,5 cm lik o potu yok eder..
 

tyanali

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
2,038
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Yani, benimkide soru :)

Sen yinede taktırırken dene önce, kalıbı değişmiştir, başka markadır v.s. v.s.
 

chevypolat

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Şub 2009
Mesajlar
1,597
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
sayın dinçer 50lik simit depoyu duymamıştım, inanın süper bir haber verdiniz. ilk işim bakmak olucak. şişkinlik gerektiği kadar sunta ilavesi ile (simitden aşağıda kalan kısımlara) hallolur. birde keçe sardıkmı ses felan yapmaz.
gözüme çok batıyodu benim simit.

hakan ankara servisi gerçekden iyi ise benzin paranı ben vereyim ankarada taktır. yoksa istanbulda yapılacak ufak bir acemilik seni ve çevreni lpg işinden soğutur. hatta giderken müsait olursam bende gelirim.
 
Üst