Bir şanzıman sesi hikayesi(sanayiden enstantaneler I)

ÇAVDAROĞLU

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
239
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
bu arada opel şanzuman yağı decron 4 atf yağıdır başka tür yağlar teferruattır ve ileriki zamanlarda problem cıkarabilir

Dİğer yağlar için teferruattır diyorsunuz ama problem çıkartan ATF yağları olamaz mı ?. Forumda daha önce başlık olarak belirttim(www.opelim.net/forums/showthread.php?p=878204 - 121k ). Mail yoluyla sormuştum, Opel Türkiye'den telefon ettiler EP 80 koyabilirsiniz dediler. Ben Opel Türkiye'nin yalancısıyım. Yağ değişiminden sonra VİTESLER BİRAZ DAHA YUMUŞADI ŞANZIMANDAN GELEN SES DE NEREDEYSE KAYBOLDU.
 

cooperada

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar. aracım renault clio eski aracım opel corsaydı. renault clio aracım 2001 model sport 2.0 16v. 2-3 aydır hafif uğultu ve hafif metal parça sesi geliyordu özellikle 4.5. viteste gaza bastığımda. cumartesi günü 115 km yol yaptım. gene hafif ses geldi. ardından merkezi bir yerde yokuş çıkarken vites düşürdüm bir anda araç kilitlendi. motor çalışır durumda. sadece şanzıman kilitlendi. Bu ses gelmeye başladığında gittiğim hiçbir servis maalesef çözememişti sorunu. Bende debriyajla ilgili yağa baktığımda bitmiş değildi.

Şu an araç serviste. Yağı bitmiş gözüküyor. Şanzıman dağıldı ancak malum en sorunlu parçalar prizdirek bilyası, keçesi, prizdireği, kılavuzu, borusu, rulmanı, baskısı, miller, dişliler, senkromeç ...vs Benim tahminim bilyası dağıldı. Kutu açılıp parçalara tektek bakılıyor.

Anlatılan sorun benim söylediğime çok yakın. Ses başladıysa şanzıman ustasına açtırın kutuyu baktırın. Neden derseniz bilya dağılabilir 1, millerin dişlileri kırılabilir, baskı eriyip bitebilir, Hatta daha basit mevzu yağ geçiş kısımlarıdna kaçak olabilir. Yağsız olmasıda kilitlenme yapar. Aman diyorum otomobilden bu kadar anlamama rağmen başıma geldi ve anlamadım siz siz olun arkadaşlar dikkat edin şakaya gelmez. Çoğu parça birbirine uyuyor ama seat ı olan bir arkadaşım mesela sorun yaşamıştı hepsi ithal gelmek zorunda kaldı ve çok pahalıydı.
 

cooperada

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Maliyet şu şekilde çıktı yol göstermesi açısından detaylarıyla yazıyorum.
NİSAN 2009 ARAÇTA 3-4 VİTES GEÇİŞİNDE GAZA BASILDIĞINDA HAFİF METAL SESİ VE UĞULTU BAŞLADI. SERVİSE GİTTİM BAŞKA SEBEPLER BULDU. 19 HAZİRAN 2009 SABAH 4. VİTESTE 100 KM GİDERKEN ANİDEN ELEKTRİKLİ SÜPÜRGENİN İÇİNE BÜYÜK BOYUTLU BİRŞEY KAÇAR YA İŞTE HUUUUP DİYE 2 SN SÜRELİ BİR SES GELDİ. ANCAK SORUN ÇIKMADI YAKLASIK 50 KM SONRA DURDUM. ARACI TEKRARDAN ÇALIŞTIRDIM. 1 . VİTESTE SORUN YOK 2 YE TAKTIM BİR ANDA ŞANZIMAN KATIR KUTUR DAĞILDI VE ŞANZIMAN KİLİTLENDİ. (SERVİSİN OLAY HAKKINDAKİ AÇIKLAMASI; ŞANZIMAN CONTASI 2-3 AYDIR KOPTU KOPUCAK DURUMDAYMIŞ. YOLDAYKEN KOPMUŞ DOĞRUCA BİLYA VE DİŞLİLER ARASINA SIKIŞMIŞ ÖNCE. NE ZAMAN DURUPTA TEKRAR ÇALIŞTIRDIĞIMDA ARALARINA İYİCE SIKIŞMIŞ. BİLYADA VE MİLLERDE ZARAR YOK ANCAK KISA SÜRELİ AŞINMA YARATMIŞ. CONTANIN KOPMASINIDA 3-4 AYIRMA ÇATALI YARATMIŞ)

BUNUN DIŞINDAKİ PARÇALAR HEP ESKİME NEDENİYLE YIPRANMA NEDENİYLE DEĞİŞTİRLMEK İSTENİYOR. MALUM YETKİLİ SERVİSE GİDİNCE ÖPÜCEK ADAM ARIYORLAR. HADİ ONUDA ANLADIK AMA DEBRİYAJ SETİ AŞIRI ESKİMEDİĞİ SÜRECE GİTTİĞİ YERE KADAR KULLANILIR ZATEN.

VİTES KUTUSU SÖK-TAK İŞÇİLİK 300 TL
CONTA, MİL KEÇESİ, ŞANZIMAN ARKA CONTASI 50,4,10 TL
YÜZEY CONTASI 60 TL
ÖN RULMAN 70 TL
3-4 AYIRMA ÇATALI 340 TL
1-2 AYIRMA ÇATALI 30 TL
4. VİTES DİŞLİSİ 220 TL
TRANSELF 80W 70 TL

GENEL MASRAF BU ŞEKİLDE ÇIKIYOR. BEN ÖZELLİKLE SERVİS BEDELİNE BAKMADAN TANIDIĞIM 2 USTAYADA GİTTİM DEĞİŞTİRMEYE GEREK OLMAYAN PARÇALARDAN DEBRİYAJ SETİNE BAKTIM. 8 YIL OLDUĞUNDAN CİDDİ YIPRANMIŞ 120.000 KM ARAÇ ONUDA GÖZDEN ÇIKARIP DEĞİŞTİRTİYORUM. BUNUN DIŞINDA PİYASADA İŞÇİLİK YARI YARIYA DAHA UCUZ ONU SÖYLİYİM.

ÜST KISIMDA YAZDIĞIM PARÇALARI ARAŞTIRDIM PİYASADAN %10 DAHA UCUZA PARÇALARI TEMİN ETME DURUMU VAR. ANCAK CONTA, PİM...VS GİBİ PARÇALAR DAHA UCUZA OLMUYOR. DEBRİYAJ SETİ NERDEYSE PİYASADA AYNI FİYAT. YAN SANAYİLER AZCIK DAHA UCUZ. RULMAN PİYASADA DAHA PAHALI OLABİLİYOR. 3-4 AYIRMA ÇATALI DAHA UYGUN PİYASADA ANCAK ARALARINDA 1-2 3-4 ARASINDAKİ FARK TÜM MARKALARDA VAR. MALUM YETKİLİ SERVİS OLUNCA İŞÇİLİK BİRAZ PAHALI.

ARTIK GÖZDEN ÇIKARDIM ARACI. İLK DEFA SOĞUDUĞUMU HİSSETTİM SATMAYA KARAR VERDİM ASKERLİK ÖNCESİ. CORSADA BİLE BU KADAR SORUN ÇIKMADI TAŞ GİBİYDİ. ŞU ANA KADAR 200 TL Yİ GEÇMEDİ MASRAFLARI HEP DİKKAT ETTİM BAKIMINA AMA BU PES DEDİRTTİ.
 

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kardeş geçmiş olsun.
 

cooperada

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Sağol kardeş. kararımı verdim zaten asker dönüşü direk ya opel ya audi yada ford bakıcam. renault ve fransanın taşı toprağı artık bitti gözümde. :)
 

astraG_cd

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
merhabalar..şanzıman yağının rutin bir değişme zamanı yada km. si varmıdır?
98 astra g arabam var( 116 bin km.) vites geçişleri biraz kemikli acaba bunun etkisi varmıdır?
kronik bir hastalık olarak biliyorum bu zor vites geçişlerini ama bu konuyu okuduktan sonra danışmak istedim..şimdiden teşekkürler cevaplar için
 

haso6718

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 May 2009
Mesajlar
1,060
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
çavdaroğlu kardeş işin sonucunu merak ettik.
 

ziver1969

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2009
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Daha önce de yazmıştım arabam 3-4-5. viteslerde giderken ses yapıyordu. Bu sesin sebebini araştırırken başımdan geçen diyalogları kısaca aktarmak istedim.

1. Usta(sürekli gittiğim opel özel servis): Arabayı sürüp test etti:"Abi bu ses şanzımandan geliyor, prizdirek bilyası olabilir, sökülüp bakılması lazım" Soruyorum masrafı ne olur? "Abi 250-300 den başlar 600-700 hatta çıkma şanzımana kadar gidebilir. Al bir çıkma şanzıman takalım" . diyor. Moralim bozuluyor oradan ayrılıyorum.

2. Usta : (farklı bir opel özel servis):Derdimi anlatıyorum, arabayı test ediyor. "Abi şanzımandan geliyor, sökülüp bakılması lazım"diyor(ben bu sorunu çözerim demiyor). Bilya(rulman) sesi mi dişli sesi mi diyorum yorum yapamıyor.Sadece işçilik olarak 250 lira istiyor. Oradan da ayrılıyorum.

3. Usta:(Eski bir opel parçacısının tavsiye ettiği motor ustası): Arabayı sürüp test ediyor. "Abi şanzımanda bir diş kırık" diyor.Bilya sesi olabilir mi diyorum"hayır! dişli sesi diyor" İşçilik (şanzımanın sökülmesi) olarak 100 lira istiyor.Teşekkür edip oradan da ayrılıyorum.

4. Usta (Amcamın arkadaşı bir motorcu).(Her arabayı boğaz seçmeden tamir ediyor): Arabayı test ediyor:"Abi bu ses şanzımandan geliyor" diyor. İçimden günaydın diyorum. Peki şanzımanın hangi parçasında olabilir? diyorum yorum yapmıyor "abi ben sökerim sen parçalarını bul" diyor. 200 lira işçilik istiyor. Sonra görüşürüz deyip ayrılıyorum.

5. Usta:(Yetkili servis): Arabayı test ediyor, "Abi ses şanzımandan geliyor sökülmeden bir şey söylenmez” diyor. Daha önce hiç manuel şanzıman söktünüz mü?diye soruyorum “elbette ki biz otomatik şanzıman tamirini de yapıyoruz, en son 1,5 sen önce bir şanzıman takmıştım” diyor. Peki sadece işçilik ne kadar diye soruyorum indirimli 170 lira diyor. Biraz şaşırıyorum özel servisler bile 250 lira işçilik istemişlerdi! Toplam masrafı 1000 – 1500 lirayı bulabilir deyince biraz duraklıyorum(işçilik neden ucuzmuş galiba anlıyorum). Söktük baktık ki çok paraya çıkıyor kendi şanzımanımı toplayıp tamir etmeden verir misiniz diyorum. “ Olurmu öyle şey biz sökeceğiz arızalı parçayı bulacağız, sen yaptırmayacaksın” :mad:diyor. Bende şu anda 1000 1500 lira verecek param yok diyorum, daha sonra yaptırabilirim diyorum(gerçektende o kadar para şu an şanzımana veremezdim). Şanzıman içindeki kırık veya arızalı parçaları çıkma bulup getirsem siz takar mısınız diyorum.”takmayız” diyorlar. Yeni parça hemen bulunabilir mi? Diyorum. Yurtdışından da istenebilir çok uzun sürebilir diyorlar. Malumunuz üzere teşekkür edip oradanda ayrılıyorum.

6. usta (bir arkadaş tavsiyesi):Malum testten sonra “Abi bu arabanın şanzımanı seni 3-4 sene götürür, benim gibi kulakları ağır işiten birisi bu sesi zaten duymaz, “sür arabanı Abi” :D diyor.

Son olarak ben de onun tavsiyesine kulak veriyorum, evin yolunu tutuyorum. Sonuç olarak opelin şanzımanını açmaya toplamaya cesaret edebilen, bu işi daha önce birkaç kez yapmış , arızanın dişli takımların dan mı, rulmandan mı geldiğini tahmin veya tespit edebilen , güven veren bir usta bulamadım. 4. ve 5. viteslerde teybin sesini biraz açarak “ Durmak yok kırılana kadar yola devam” diyorum. Bilmem ki sizler ne diyorsunuz?


vala ne diyim...iyiki otomatik şanzımanlı araç kullanıyorum,gelen tıkırtı yüzünden ön cam söktürecek kadar titizim:D kolay gelsin..
 
Son düzenleme:

Sehzade

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Tem 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
çavdaroğlu

paşam aynı sorun bendede vardı vites değiştirirken,boşa alırken torrrr die bir ses verio ama vitesde giderken ses yok boştaykende ses yok sadece vites deiştirirken ve boşa alırken torrrr die bir ses verio bu ses biraz çırtlak çıkabilir bazı araçlarda bunun tek sebebi şanzuman kulaklarından ya bir civata düşmüş yada gevşemiş.sen tak kirkoyu sök ızgarayı gir altına görürsün kulakları emin ol sorunun çözülecek ;)
 
Üst