Bu teknoloji ile artık yolculuklarınız çile olmaktan çıkacak...

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Opel'de AFL + olabilir, fakat Renoda EDC var. Daha Opel'in 2012 yol haritasında yok bile.


EDC malesef kronik sıkıntıları olan ve halen Renault 'un çözümünü bulamadığı bir şanzuman .Henüz çok müşterinin haberi bile yok.
Renault 'ya ancak şirket aracı olarak felan binilir bence.Yada çok hesaplı alınırsa felan .
 

cedoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
1,783
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
bu afl yeni çıktıysa benim 1 senedir kullandığım ne peki??
 

scorpion49hgc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Kas 2011
Mesajlar
237
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
68
Siteyi ziyaret et
Hadi bakalım.

Bilim adamları beyin gücüyle kontrol edilebilen bir otomobil geliştirdi.

Alman AutoNOMOS Labs bilim adamları beyin gücüyle kontrol edilebilen bir otomobil geliştirdi.
İlk denemelerinin Berlin’deki Tempelhof Havaalanı’nda gerçekleştiği projeye katkıda bulunan Volkswagen’in 24 yaşındaki çalışanı Henrik Matzke ellerini kullanmadan arabayı hareket ettirdi, gerekli yerlerde aracın yönünü değiştirip frene bastı.
Saatte 23 kilometre hız sınırı konulan arabada kafasına özel bir sistem takılan sürücü ağzını bile açmadan ilk denemede başarılı oldu. Matzke’nin kafasına beyin dalgalarını ve hareketlerini algılayabilen kulaklık benzeri bir alet takıldı.
Kişinin kafatasını boydan boya saran cihaz istenilen düşünceyi algılayıp ona göre arabaya komut verme özelliğine sahip. Konsantrasyonla çalışan araçta her komutun karşılığında özel bir simge olduğunu dile getiren uzmanlar “Sağa dönüş için tavşan düşünmek yeterli olur. Sürücü tavşan düşündüğü zaman yazılım arabayı sağa döndürür” dedi.
Araştırmacılar daha önce de iPhone ile kontrol edilebilen otonom arabalar geliştirmişlerdi. Beyin kontrolüyle giden araba ise, bir takım sensörler yardımıyla sürücünün elektromanyetik beyin dalgalarını okuyarak çalışıyor. Sistem henüz kusursuz değil ve sürücünün düşünceleri ile arabanın tepkisi arasında bir gecikme var. Ancak çalışma konseptin çalıştığının bir ispatı olma özelliğine sahip.
Telepatik otomobil böyle çalışıyor:
Sürücü bilgisayar sisteminde her komut için bir sembol belirler. Kafayı boydan boya saran kask beyin dalgasının hareketlerini algılar. Bilgisayar arabaya “sağa dön” emri vererek direksiyonu yönlendirir, motor dönüşe göre hızını yavaşlatır.
Bilgisayar sistemi düşünülen imgeyle araba arasında bağlantı oluşturur. Mesela tavşan düşününce arabanın sağa dönmesini ister.
Her komutun bir simgeye karşılık geldiği yazılımda, beyin hareketini algılayan sistem sadece bir saniye içinde arabayı yönlendirebiliyor.
Kaynak: ntvmsnbc


:rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir::rakir:
 

recep76

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
515
Tepki puanı
1
Puanları
0
recep76.blogspot.com
EDC malesef kronik sıkıntıları olan ve halen Renault 'un çözümünü bulamadığı bir şanzuman .Henüz çok müşterinin haberi bile yok.
Renault 'ya ancak şirket aracı olarak felan binilir bence.Yada çok hesaplı alınırsa felan .

Bu işi yıllar önce yapan VW'nin DSG'sinde bile hala sorun var. Global bakmak lazım olaya.
 
Son düzenleme:

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu işi yıllar önce yapan VW'nin DSG'sinde bile hala sorun var. Global bakmak lazım olaya.


Dsg edc nin yanında çok başarılı bir şanzuman.EDC de "gaaarç" diye burç sesi geliyor . Elektronik şanzumanların hepsinde olan genel sorunları hiç bahsetmemiştim.
 

tunerrus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ağu 2007
Mesajlar
3,296
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Siteyi ziyaret et
rönoya Günaydın diye mail atsak üzülürler mi? :D
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
türk insanı ne kadar ileri zekalı değil mi, hemen eleştirsin hemen kötülesin, kendi yapmadığından hiçbişeyi beğenmesin.

sistem oradan buradan bişeyler içeriyor olabilir ama ekstraları var, belki seri üretime girmeden ilaveler de gelecek.

ar-ge ve patent ile ilgili bir işte çalışan biri olarak, şu rakamları size vereyim...

renault adına kayıtlı patent sayısı 6.559
opel/GM adına kayıtlı patent sayısı 3.217
 

RespecT

Editör
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
31 Tem 2006
Mesajlar
3,105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
türk insanı ne kadar ileri zekalı değil mi, hemen eleştirsin hemen kötülesin, kendi yapmadığından hiçbişeyi beğenmesin.

sistem oradan buradan bişeyler içeriyor olabilir ama ekstraları var, belki seri üretime girmeden ilaveler de gelecek.

ar-ge ve patent ile ilgili bir işte çalışan biri olarak, şu rakamları size vereyim...

renault adına kayıtlı patent sayısı 6.559
opel/GM adına kayıtlı patent sayısı 3.217


Yapıp yapamamak başka bir konu.Yapamadığımız hiçbirşeyi eleştirmemek mantığını kabul edecek isek tamamen susmak gibi bir durum olmalı ülkemizde.Objektif bir Eleştiri için iyi bir gözlemci olmak lazım , Yani aracı test pistinde test eden pilotun aracı üretmeyi bilmesi gerekmiyor.Ya da mesela oto dergilerinde test yapan kişiler de üretenlerden çok zeki değiller.
Patent sayısı çok olabilir ama başarılı bir şekilde uygulamaya alınmamış yada beğenilmemiş patentlerin pratikte çok ta önemi yok.Opel çok üstün araçlar yapmıyor tabiiki ama burada yapılan işin sayısından çok başarısı önemli.Şahsım adına hiçbir Renault üretimine istedikleri parayı verip almak
mantıklı gelmiyor (kullanıcı olarak).
 
Son düzenleme:
Üst