Buji kablosunun içi

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bu kablolar elyaflı kablodur direnci olur avo metre ile sağlamlık kontrolü yapılır fakat kablonun olması gereken direnci nedir onu bilmeniz lazım.

Atıyorum kablonuzun uzunluğu 40 cm ve bu uzunlukta 3k ohm direnç göstermesi gerekiyor, avo metre ile direnç ölçme kademesinde probun birini kablonun bir ucuna diğer probuda diğer ucuna değdirdiğinizde olması gereken direnç değerini okuyorsanız kablo sağlamdır
Güzel yalnız bunların dirençleri hakkında bilgi yok sanırım. Kablo üstünde birtakım rakamlardan kaç mm olduğu yazıyor ama ohm konusunda dikkat etmedim.
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Buji kablosunun kontrol edilmesi bana göre mümkün değil. Yani dijital bir alet ile mümkün değil. Soğuk durum da olan bir kablo sağlıklı gibi görünmesine karşın sıcaklık arttıkça sorun çıkarır. Basit bir örnek vereyim. Araçta LPG var araç ilk çalışma sırasında normal çalışır ve araç ısınmaya başlayınca tekleme yaptığın da bu kabloya baktığımız zaman her yerinden kıvılcım çıkmaya başlar.

Tecrübe ile sabittir arkadaşlar. Laf olsun diye yazmadığımdan emin olabilirsiniz.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Buji kablosunun kontrol edilmesi bana göre mümkün değil. Yani dijital bir alet ile mümkün değil. Soğuk durum da olan bir kablo sağlıklı gibi görünmesine karşın sıcaklık arttıkça sorun çıkarır. Basit bir örnek vereyim. Araçta LPG var araç ilk çalışma sırasında normal çalışır ve araç ısınmaya başlayınca tekleme yaptığın da bu kabloya baktığımız zaman her yerinden kıvılcım çıkmaya başlar.

Tecrübe ile sabittir arkadaşlar. Laf olsun diye yazmadığımdan emin olabilirsiniz.

Bunun aslında mantıklı açıklaması var dediğim gibi elyaflı kabloların direnci olur soğukta yada sıcakta bu direncin değeri değişir fakat kablo zaten bozulmuşsa soğuktada olması gereken dirençten farklı gösterir.

Kablo bozulunca genelde direnç artar iletkenlik düşer buda bujinin daha zayıf çakmasına yada çakmamasına neden olur.

Kabloların sağlamlıklarıda dediğim gibi avo metre ile yapılır bilinen bir uygulamadır bu araştırırsanız faydalı bilgilere ulaşırsınız.
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
Güzel yalnız bunların dirençleri hakkında bilgi yok sanırım. Kablo üstünde birtakım rakamlardan kaç mm olduğu yazıyor ama ohm konusunda dikkat etmedim.

Bazı araçların buji kabloları elyaflı olmaz mesela (eski merso lar gibi) elyaflı olmayan kablonun direncide olmaz fakat bu tip kablo kullanan araçların buji başlıklarında direnç olur.

Aşağıdaki buji başlığı 280sel e ait ve dikkat ederseniz ok ile gösterdiğim kısımda 1kΩ yazıyor ;

dkJ3bL.jpg
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar ben demin buji kablolarını ölçü aletiyle ölçtüm 2 kısa olanı hiç hiç görüntü vermedi uzun olan kablolar sağlam arabada 2000 devir üstü hızlanırken silkeleme yapıyor
 

halit69

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Eyl 2010
Mesajlar
392
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
kablonun markası beru orijinal kablosudur bu iki kabloyu bujiye yakın kısmından söktüm vidalıydı ucu sıkma perçinli idi kopuğu kestim ve tekrar sıkıştırdım taktım arabada hızlanırken olan silkeleme kesildi ve arabanın çekişi gidişi seriliği çok ciddi arttı rolantide bile kalkar oldu tecrübemi aktarmak istedim
hoşçakalın
 
Üst