cng kullanan varmı yada tanıdıgı?

webbee

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2007
Mesajlar
2,024
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
www.harunonline.8m.net
bende dolum merkezlerını yazayım
Türkiyede SDG Pazarı

SDG İstasyon Sayısı:
İstanbul ve Ankara Büyükşehir Belediyesine Ait 2 SDG İstasyonu,
İstanbulda Halka Açık 2 SDG İstasyonu
FIAT - TOFAŞ Fabrikasında 1 SDG İstasyonu
 

35KES52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Ben tekrar söylüyorum...Özel kurulan CNG dolum platformları sayesinde evde dolum hikaye falan değil.Üstüne basa basa söylüyorum Almanyada çok çok yaygın.İsteyen OPEL ZAFİRA CNG diye bir yazsın google a herşey karşısına çıkıyor zaten ;)

Platformun ne şekilde çalıştığını benzine göre avantajlarını (Özellikle doğa ile alakalı-bknz. emisyonlar...) yazan bir sürü makale var.

Rica ediyorum araştırırken birde buna bakın sonra evde dolum yapmak hayal deyin ;)
 

iason

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Ocak 2008
Mesajlar
543
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Çok basit olarak kendi adıma noktalayım.

"Evlerde dolum hayaldir" diye birşey demedim, zaten demem de imkansız. Neticede, evinizindeki bahçenin altına büyük bir paslanmaz depo inşa edip, rafineriden yada benzin şirketinden dökme akaryakıt getirtirsiniz, gerekli güvenlik önlemlerini alıp, kendi evinizin bahçesindeki pompadan kendi akaryakıtınızı koyabilirsiniz. Taşıt tanımalar icat edilmeden önce bir çok fabrika bunu yapıyordu zaten. Teoride bu mümkün. Ha, pratikte bir çok izin, sertifikasyon ve güvenlik maliyetleri taşımakta.

Benim itirazım, bunun, evden dolumun bahsedildiği gibi çok kolay olması iddiasına. Yok böyle birşey. Evet, evden dolum mümkün, ama bu o kadar fizible bir olay değil. (fizible= herhangi bir prosesin/işletmenin/projenin fayda/maliyet açısından uygun olup olmaması)

Burda ilk mesajlar sanki araca şehir gaz şebekesinden direkt çekiliyor gibi gösterildi, oysa böyle bir şey yok. Bayağı ciddi bir yatırımla ciddi ekipmanlarla bu iş yapılıyor.

Bunlarla ilgili bir sürü makale var doğrudur. Su ile çalışan motorlar ile ilgili de bir sürü makale var.

Önemli olan bunların ticari boyutta ne şekilde ve ne kadar kullanıldığı. Yoksa kimse salak değil, %60'a varan maliyet avantajı yaratırken gidip hala benzinli araç kullansınlar.

Bahardır bey, bu arada Caps açık yazdığınız kısımları yanlışlıkla o şekilde yazdığınızı varsayıyorum.
 

toprakozz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Kas 2007
Mesajlar
787
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bu sistemi derinlemesine araştırmış bir adam olarak şunları söyleyebilirim;
Türkiyede CNG kullanan araçlar var ama sayıları çok az çünkü CNG kullanımının bikaç dezavantajı var.Bunlar birisi Türkiye'de CNG istasyon sayısı çok az,her yerde bulunmadığı için tercih edilmiyor.Benim Ankara'da bildiğim tek bir yer var (Ankara hastanesinden aktaşa giderken sağ tarafdaki Petrol Ofisi). İkinci neden ise; CNG nin LPG farklı çalışma sistemi.LPG de standart 60 litrelik tank yeterli olurken CNG ortalama bunun 3 katı falan olması gerekiyor.Buda araçlarda extra yer ve ağırlık yapıyor.

Evde dolum kısmına gelincede; evet bazı ülkelerde insanlar araçlarına CNG yakıtını evinde dolduruyor , işte kanıtı

fuelmaker2bw8.jpg


phill.jpg
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Ülkemin geldiği duruma bak. Vatandaş ucuz yakıt bulabilmek için neler yapıyor, yetkililer ise çeşitli bahanelerle yakıt ürünlerine zam yapmakla meşgul. 70 li yılların sonlarında Ecevit vitesi, 80 li yılların başında Özal'ın dizel motorları, 90 lı yıllarda LPG şimdi de CNG çıktı başımıza. Yakıttan alınan vergi+verginin vergisi, aşırı kar durumları adam gibi ayarlansa bu tür alternatiflere gerek kalmayacak.
Mert Ersun arkadaşımın evlerdeki dolum olayları konusundaki endişelerini doğru buluyorum. Teknik alt yapısını bilemem ama bizim milletimiz pratik zeka konusunda başkalarına parmak ısırtır, bunun da bir kolayını bulur, tehlike boyutuna bakmaz. Tıpkı (az da olsa) halen bagajında mutfak tüpüyle gezen LPG li araçlar gibi. Kullanım ve depolamada kontrolun zor olacağına ve yaygınlaştığı zaman da yetkililer tarafından (doğalgazda olduğu gibi) okkalı bir zam yapılacağına eminim.
 

Mustafaeren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
2,940
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bızım cng yı duydular heralde kı dogalgaza %25 zamı yapıstırdılar ya yuzde 25 ya ınsana saka gıbı gelıyor ya neye gore bu zam ne gıderlerı varmısta krız vurmus bunları anlamıyorum ya daha neler gorcez ya
 

punisher

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ağu 2008
Mesajlar
362
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
72
Siteyi ziyaret et
hamdolsunki r.tayyip başımızda hamdolsunki i.melih başımızda.yoksa kıtlık kuraklık sefalet ve doğal afetler olurdu.memleket satılır bölünürdü.hamdolsunki bütün bu tehlikelerden çok uzak refah içinde yaşıyoruz.:D
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Ülkemin geldiği duruma bak. Vatandaş ucuz yakıt bulabilmek için neler yapıyor, yetkililer ise çeşitli bahanelerle yakıt ürünlerine zam yapmakla meşgul. 70 li yılların sonlarında Ecevit vitesi, 80 li yılların başında Özal'ın dizel motorları, 90 lı yıllarda LPG şimdi de CNG çıktı başımıza. Yakıttan alınan vergi+verginin vergisi, aşırı kar durumları adam gibi ayarlansa bu tür alternatiflere gerek kalmayacak.
Mert Ersun arkadaşımın evlerdeki dolum olayları konusundaki endişelerini doğru buluyorum. Teknik alt yapısını bilemem ama bizim milletimiz pratik zeka konusunda başkalarına parmak ısırtır, bunun da bir kolayını bulur, tehlike boyutuna bakmaz. Tıpkı (az da olsa) halen bagajında mutfak tüpüyle gezen LPG li araçlar gibi. Kullanım ve depolamada kontrolun zor olacağına ve yaygınlaştığı zaman da yetkililer tarafından (doğalgazda olduğu gibi) okkalı bir zam yapılacağına eminim.

bızım cng yı duydular heralde kı dogalgaza %25 zamı yapıstırdılar ya yuzde 25 ya ınsana saka gıbı gelıyor ya neye gore bu zam ne gıderlerı varmısta krız vurmus bunları anlamıyorum ya daha neler gorcez ya

hamdolsunki r.tayyip başımızda hamdolsunki i.melih başımızda.yoksa kıtlık kuraklık sefalet ve doğal afetler olurdu.memleket satılır bölünürdü.hamdolsunki bütün bu tehlikelerden çok uzak refah içinde yaşıyoruz.:D

cevaplarınız çok hoşuma gitti. olayın bu boyutunu unutmamak lazım...
millete diesel ucuz diye sattılar diesel arabayı hooop diesel benzine eşitlendi neredeyse (neyseki teknik olarak diesel motor az yakıyor. gerçi bunuda araç fiyatını pahalı tutarak geçirmasyonu dengeliyorlar)
lpg ucuzdu millet lpg depoları taktırdı hooop lpg bugün 2 ytl. Eee ne anladık bundan. cng ucuzmu olacak sanıyorsunuz. inanın depoyu taktırınca bu yakıtta hemen zamlanıp durum eşitlenecek. bundan karlı çıkacak olanlar tamirci esnafı (sonuna kadar helali hoş olsun yeterki dürüst olsunlar işini iyi yapsınlar) ve başımızdaki vampir yöneticiler (Allahlarından bulsunlar zehir zıkkım olsun)...
Bunlar değilmi hava kirliliğinden dem vurup doğal gazı teşvik eden. önce ucuz tutup herkese kombileri taktırıp sobaları söktüren sonrada bir gece ansızın geliveren % 22.5 u bize dayayan...(yıllık artış ocak kasım 2008 %70 i geçti memura ise % yazmaya utandım siz biliyorsunuz)
hala tv de konuşuyorlar avrupadan ucuzuz vs. eee bre densiz avrupadaki adam aylık 500 ytl mi alıyor...
Bu nedenle diesel en avantajlı hala... en azından motorlar teknik olarak az yakıyor...
zamlara atılan kazıklara gelince herkes hakettiği gibi yönetilir.
seçme ve seçilme hakkınızı iyi kullanın. her zaman gelmiyor...
 
Son düzenleme:

yakuzz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Kas 2006
Mesajlar
2,001
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
pkk terör örgütünün yıllık gelirinin %60'ı akaryakıt kaçakçılığından alınan haraçlardır. Bunu tüm istihbarat raporları teyit eder.Yine akaryakıt kaçakçılığını önlemek için devlet milyonlarca doları bölgede harcar.Kaçakçılığa mani olmaya çalışan karakollara pkk saldırır ve şehid verdirir.

Şimdiiiiii ; tr'deki akaryakıt fiyatı dünyanın en pahalısı iken, irandaki de dünyanın en ucuzu iken ve birileri milyonlarca ton akaryakıtı mütemadiyyen vergisiz kaçırıp, devletimizi hem maddi açıdan hemde insani açıdan kayba uğratırken; devletimizin ve hükümetimizin İNATLA akaryakıt fiyatlarına müdahale etmemesi pek manidar.

Devlet zannediyor ki bu kadar vergiyi dayayınca hanesindeki GELİR miktarı artıyor.. Hayır artmıyor aksine azalıyor..

Şayet akaryakıt fiyatlarını iran seviyesine yakın bir seviyeye çekseler, hem pkknın KAHROLMASI sağlanır, hemde yıllardır KAHROLAN milletimizin yüzü güler, hemde devlet kaçakçılıktan dolayı ettiği zararı etmez..
 

zafzaf00

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Eki 2006
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
konuyu güzel yakalamışsın. tebrik ederim...
 
Üst