Corsa C cam çıtaları PROJESi

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bu konuda baya bir araştırma yaptım fakat corsa c ye istediğim gibi bir çıta bulamadım. Benim istediğim boydan boya bir çıta fakat piyasada hep cam boyutunda olanlar var bende kendi çıtalarımı kendim yapmaya karar verdim.

PİYASADA OLAN ÇITALAR:
168249138wc.jpg


BENİM İSTEDİĞİM:
ed37corsa3uk9.jpg


Aynısı olmıyacaksa bile buna yakın bir tarzda olucak çalışmaya Astra H için üretilmiş S-Dizayn marka çıtalar ile başlıyacağım. Yapım aşmaları sürekli eklenecektir ;)
 

muebbet

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
7 Ocak 2010
Mesajlar
1,679
Tepki puanı
2
Puanları
36
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bendde beklyrm merakla :)
 

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bitti

Çok fazla Online olamadığım için fotolarıda yollamaya fırsatım olmadı fakat yaklaşık 1.5 aydır çıtaları kullanmaktayım ve şuanlık atma çıkma gibi bir durum görünmemesinden dolayı birazda test etmiş gibi oldum. Tam olarak yaptığım işlemleride fotograflayamadım malesef ama hafiften anlatmaya çalışacağım.

İLK aşamada : S dizayn marka astra h için üretilen 2 ön çıta 4 arka çıta alındı." 4 arka çıta alınmasının nedeni ölçülerinin kısa gelmiş olması."
Fotoraf0051.jpg


2. aşama: Ön sağ taraftan başladığım için sağ ayna ile çıtanın bitimini sıfıra sıfır oturtmak gerkiyordu bunun için gerek tel gerek kumpas kullanarak çıtanın nerlerden kesileceğini kalemle çizdim ve kestim.Çıtanın ayna ile buluştuğu yer pek sorun değildi ama t sütunları beni epey bir zorladı diyebilirim çünkü sütunların belli bir dış bükey eğimi artı fitille birleşim yerinin bir ovaliteye sahip olması işlemi tam bir arap saçına döndürdü.Tabi camın altındaki siyah rijit fitiller sayesinde parçanın yüzeye oturup oturmadığını görmek için iyi bir referans oldu.
Fotoraf0060.jpg

Fotoraf0098.jpg

"Gerekli kesme işlemlerinden sonraki ön sağ çıtalar ile işlenmemiş çıtaların birlikte çekilmiş fotoları"

Fotoraf0063.jpg

Fotoraf0066.jpg


3. aşama: Bu aşamada ayna tarafı oturmuş ve T sütunundaki eğimli kısımlarıda hallettikten sonra kapı aralıklarındaki cizgiyi nasıl yapmam gerktiğini çözemmişken sağ arka çıtayı yapmaya karar verdim.Sağ arka çıtanın bitiminini t sütün aralığına tam oturmasının daha iyi olacağını düşünerek yaptığım ön çıtanın fazlalıklarını arka cam çıtasının başlangıcını referans alarak kestim. Sağ arka cam çıtalarının tüm kapı boyunca devam etmesi ve Sütun bölgelerinde yine eğimlerin verilmesi baya uğraştırıcı idi.Kelebek camı başlangıcı arka kapı bitimini yine kesmedim.Bu aşamadada rijit yapıdaki cam altı fitilleri bana referans oluşturdu tabi sağ ön çam cıtalarıda bittiği için bantla çizgisine göre şeritler çektim.

4. aşama: Bu aşamada kelebek camını komple çıta cama yapışacaktı fakat astra h çıtasının yapısından dolayı arka bitimi çok kalın geliyordu.Arka sağ kapıdaki çıtadan bantla referans şeritleri çektikten sonra 2. astra h çıtasının fazlalıklarını kestikten sonra tam oturmayacağını ve baya bir kesme işlemi olduğunu gördüm. yaklasık yarım cm den fazla üst bölgeden kestim ve kelebek camı bitimindeki ovalliği yakalamak için çıtanın alt tarfındende belirli bir eğimde kestim.kelebek camındaki çıtada otumuş oldu arka kapı bitimindeki aralığı baz alarak ucunu kestim ve buradaki eğime görede arka kapı çıtasının bitimini kestim.

5. aşama: Bu işlemlerin hepsini sol taraf için uyguladım sağ taraf baya uzun 1.5 hafta sürdü fakat sol taraf 1 günde bitti :D hazır ölçülerin ve referan parçaların olması işlem süresini baya kısalttı diyebilirim. ;)

6. aşama: Bu aşamada işte gerçekten ne yapacağımı bilemedim parçalar hazırdı rijit fitillerin yapışacağı yerlerde ama boşlük olan yerleri nasıl halledeceğimi bilemedim özellikle kelebek camında yapışacağı bir yüzey bile olmaması yüzünden epey kafa yordum plastik malzemelerle yaptığım çalışmalar iyi sonuçlar vermedi ve bende silikon ile yapmaya karar verdim.Silikondada aslında dört dörlük değildi sonuçta yoğun olmasına karşın akışkanlı özelliği göstermekte yapıştığı yüzeyleride hem o kadar iyi tutmuyor hemde sıcaklık su gibi şeylerden etkilenebiliyor.Bu yüzdende tutucu kısımları 3m çift taralı bant ile yapıp içine silikon doldurmaya karar verdim. silikonun taşması ihtinaline karşıda çıtaların altına bant ile set çektim.
Fotoraf0102.jpg
Fotoraf0101.jpg

Son Aşama: Zevkini sürüp izlemek kaldı. Sonuç mu? Buyrun;

Fotoraf0115.jpg
Fotoraf0116.jpg
Fotoraf0112.jpg
Fotoraf0107.jpg
Fotoraf0106.jpg
Fotoraf0105.jpg
Fotoraf0113.jpg


buda video;

http://s76.photobucket.com/albums/j12/celililkimen/arabam/?action=view&current=Video0002.flv
 
Son düzenleme:

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler daha nice projelerle karşınızda olacağım bu arada aynaların grünüşüde biraz değişti 1 hafta oluyor onlarda bütün çıkıntı yerlerini doldurdum yekbare br ayna oldu ve siyaha boyadım :) tabi aynanın birini takarken fazla güç uygulamamdan dolayı kırıldı. Ama yeni camlarım çok güzel olacağı için avunuyrum şuanda :D
 

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,509
Tepki puanı
26
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
ed37corsa3uk9.jpg


Bu nasıl bi araba. Süper olmuş. Harika... Çok yakışıklı durmuş gerçekten...
 

senturk35

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2008
Mesajlar
1,676
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
gayet iyi olmuş. Ancak kırmızı corsadaki gibi lazer görünümlü çıta bulunabilirse görüntü daha iyi olur gibi.
 

aeroSOUL

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2009
Mesajlar
557
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
ed37corsa3uk9.jpg


Bu nasıl bi araba. Süper olmuş. Harika... Çok yakışıklı durmuş gerçekten...

Evet bu araç bildiğimiz corsa değil chevy meksikada modlanmış sanırım bağzı bölgeleri çok güzel ama önden çok kötü duruyor emin olun ;)
 
Üst