İzmir Opelim Go kart Turnuvası - Yaz Sezonu

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
aradan zaman geçmişti.. ve sondan 1 önceki ayağı 17 EKİM Cumartesi günü
tamamladık...

Final çok ama çok çekişmeli olacak...

GENEL PUAN DURUMU TABLOSU azsonra....
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
evet... sezonun sondan 2nci yarışı 17 EKİM Cumartesi akşamı tamamlandı,

bu yarış sıralama turlarını pas geçerek direkt start verdik... ilk sırada 3 lü olarak yan yana Sinan Uğur ve Bekir start alırken pole pozisyonunun ardından 2nci cepte Ben ve Çağrı start aldık, ilk virajlarda oldukça çekişmeli geçen 1 2 tur sonrası sıralama şu şekilde oluşmuştu yarış içinde...

yarış lideri - Sinan,
yaklaşık 5sn gerisinde Bekir
1sn den daha az gerisinde Umut
3sn kadar gerisinde Uğur
ve 10sn den fazla geride Çağrı...

10-12 tur kadar bu durum aynı şekilde devam etti, Bekir'i geçmek için oldukça sabırlı olarak en uygun yeri beklerken ve neredeyse hatasız sürmemize nazaran arkadan yükselen motor sesi ve Uğur ensemizde...
bu arada lider Sinan hala 5-6 saniye önde devam etmekte...

ve start düzlüğü...
Umut atak yapıyor Bekir'in yanında... düzlük sonundaki frenajın en fazla olduğu 180derecelik viraja içten girecek... Derken arkada Uğur... Bekir'e teması ve 2'li spin... Umut şu an 2ncilğe yükselmiş durumda.. önünde Sinan'ı arıyor... Bekir ise Uğur'un yaptığı hatayı affetmek için elinden geleni yapıyor farkı kapatmaya çalışıyor.. derken Umut'un önünde beliren araç...
ama pilot Çağrı... Sinan Çağrıya tur bindirmiş...

ve yine start düzlüğü...
Umut ve Çağrı yan yana... Umut bir önceki gibi aynı çizgide.. viraja içten girecek... ama Çağrı yolu kapatmak istiyor... büyük çekişme sonrası Çağrı düşündüğünün aksine sağ tarafa doğru iteleniyor ve Umut Çağrı ya tur bindiriyor...
artık yakalaması gereken yarış LİDERİ ... Sinan...
zaman daralıyor.. sinan sadece 1 viraj önde...

ama işte yarışın kader anı....
o da ne... Umut'un kartinginden kıvılcımlar çıkıyor... direksiyonu çeviriyor ama virajı çizgiden alamıyor araç kafadan kayma yapıyor... SAĞ ÖN LASTİK PATLAMIŞ... finish'e sadece bir tur var... devam etmeyi düşünen Umut patlak lastikle düşük viraj dönüş hızından dolayı Bekir ve Çağrı'ya da yol vermek zorunda kalırken pist görevlileri tarafından pite alınıyor... yarışı tamamlayamıyor ve şampiyona hayallerini kaderine mahkum ediyor...

FİNAL Yarışında çok az olasılık ile işi şansa kalmış durumda..
Bekir ile arasındaki puan farkını kapatıp 28 puanla şampiyonluğa ortak olduğunu gösteren Sinan son yarışa kadar iddialı olacağını söylercesine açık ara finish'i ilk görev pilot oluyor.. ve 6 puanı hanesine ekliyor..

Bekir 2lik ile yetinirken son yarışa averajla lider olarak girmenin sevincini yaşıyor...
Çağrı bu yarış için aracından kaynaklandığını söylediği kötü pilotajına rağmen yarışı ve genel durumu 3.lükte tamamlıyor.. son yarışta şampiyonluk hayallerini devam ettiriyor...

Uğur ilk 3 için son şansını kullanacağını söylüyor turnuva kapsamında...


FİNAL YARIŞ İÇİN GERİ SAYIM BAŞLADI...


büyük bir seyirci desteği ile turnuvanın galibine - ilk 3 e, KUPA ve ödüllerini vermek üzere TÜM OPELİM.NET ailesini final yarışına bekliyoruz...
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
ve işte son durum....
 

Ekli dosyalar

  • OPELIM_IZMIR_gokart.zip
    40.4 KB · Görüntüleme: 16

35KES52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Bu ayağın ben adil olduğunu düşünmüyorum.Herşeyden önce bu bir turnuva ve bir nevi eğlence amaçlı yapılan birşey.Ama her ne olursa olsun 6 yarıştır yaptığımızın neden dışına çıkıyoruz?Sıralama turu yapılmadan direkman yarışa başlatıldık.Ben piste ilk çıktım ilk turdan sonra ben durdum siz devam ettiniz,beni görüünce sinanda durdu kenarda siz bir tur daha atıp durdunuz herhalde biz durmasak yarış marış olmayacaktı 12 dk boyunca deli dana gibi dönucektık pistte :)

Orada ilk ben durduğumdan pitte durmuştum sonra arkadan gelenler haliyle öne geçti ben bu şekilde birşey beklemediğimden hala sıralama turu olur diye umarken bir anda hadi hadi diyerek gaza asıldınız.Bendeki hata tekleyen arabayla hala peşinizden gelmeye çalışmam oldu :) Ve bekirde biliyor benden sonra bir kere daha bindiğimizde benim bir önceki yarışta kullandığım araca sadece 1 tur dayanabildi.Araba tekliyor teekliyor ardındanda 1 saniye kadar stop edip tekrar çalışıyor yoksa sizin aklınız alıyormu ben yarış başlarken yaklaşık 1 viraj gerinizdeydim oda 10 sn. kadar yapıyor ki ona rağmen 3cülüğe yükseldim.Ama olsun buda sonuçta kader,her ne kadar ikidir üstüste en bitik arabalara denk gelsemde hala kupa şansım devamediyor ve görücez bakalım.Birincilik olmasada ilk 3 sevindirici olur.Olmasada olur dediğim gibi sonuçta bir eğlence bu.Ama bu ve bundan sonraki turnuvaların adil ve keyifli geçmesi açısından kurallara biraz daha dikkat edersek sevinirim.Sıralama turu yapmadan yarışa başlanmamalı bunu unutmayın.

Ayrıca Umutcum orada yanyana giderken ben sana kasti bir şey yapmadım yolun daralan kısmında kaldığından ilk sen vurdun ve ben sonrasında sana çevirdim direksiyonu haliyle ama go kart yapmış olan herkes bilir zaten fizik kuralları dahilinde ilk vuran sen olduğun için major etkiyi sen yaratıyorsun ve ben haliyle lastiklerde buluyorum kendimi istersen bidahaki hafta ben vurayım bakalım yine benmi giricem lastiklere hemde arada kilo farkımız varken.Dediğim gibi sen bana kırdıgında ben kırdım ve bütün amaşç orda kendi totomu kurtarmaktı :)

Herşeye rağmen keyif aldığım bir yarıştı katılan herkese teşekkür ederim ve tekrar lıyorum lütfen bundan sonra yapacağımız organizasyonlarda adillik adına nasıl başlıyor ne şekilde kural alıyorsak ona göre yapalım...
 

35KES52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Umut ayrıca yüklediğin dosya geçersiz diyor ve download yerşne daha öncekiler gibi tabloyu direk buraya copy paste yapabilmen mümkünmü ımg olarak.
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
çağrı çok güzel yazmışsın tebrik ederim... adil olması konusunda sana sonuna kadar katılıyorum... bu yarış ben özellikle arkada başlamak istedim, senin de arkadan seyir edip atak yaparak geçmeyi daha çok sevdiğini ve başardığını bildiğim için ikimiz arkadan başlayalım istedim, açıkçası sıralama turu da yapılsaydı özellikle 1 sn kadar zaman kaybederek 2 ya da 3ncü start almayı planlıyordum... sebebi de şu..

yapılan sıralama turu sonrası neredeyse her araç arasında 50cm kadar boy farkı ile dizilim yapılıyor... ve ilk viraj başta olmak üzere arkada seyreden herkesin, sanki önündeki onun viraj güvencesi ve fren sistemiymişcesine, boş virajda döndüğü çizginin ve hızın aksine - aşırı derecede fark ile - viraja girme gayreti göstererek bunu bir yol/yöntem olarak görmesi.....
tabi bu düşüncenin ortaya çıkardığı sonuç öndekine olduğundan fazla bir temas, çizgi bozulması, hız kaybı, viraj dönüş kaybı ya da spin olarak etki etmekte...

bunu önlemek adına yapılabilecek aslında iki şey var, birincisi yarış kurallarının uygulanmasında daha katı olunması... bu aslında yapılabilecek bişey, daha katı kural uygulamasından kastım şu şekilde de olabilir... herkesin yarış kurallarını bilerek centilmence yarışması... bunu son yarışta sanırım Bekir ile aramızda oldukça güzel yaşadık... hem çok daha keyifli hem de adil... istenirse dıştan içe viraja giren birine direkt az frenaj ile içten viraja girerek yandan çarpmak çok da zor birşey değil... çoğu arkadaşın yaptığı gibi... bu tarz olaylar görüldüğünde cezai yaptırım uygulamamız gerekir... pitte 10 sn durma vs gibi... diskalifiye dahi edilmelidir... kurallar belli ve katı olmalıdır... ayrıca sıralama sonrası dizilişte bahsettiğim gibi daha açık aralıklar olmalıdır... çiftli ya da tekli dizilim tartışmaya açıktır ama boy oranlarına karar verilmesi ve yazılı kurallar olarak belirlenmesi gerekir... bir dahaki turnuvada eminim hepsini çözeceğiz...

adil yarış konusunda bir nokta daha aklıma gelmişken hatırlatmak isterim herkese...
2 yarış öncesini hatırlayacak olursanız bilinen bir yarış kuralı ciddi şekilde çiğnenmişti - o seferlik beni etkilemişti ancak kim olursa olsun ayrımcı olmadan sonraki yarışlar adına belirtiyorum - ki şöyle kurallar vardır..
kural : yarış içerisinde Tur bindirmek üzere arkasına yaklaştığınız araç size yol vermek zorundadır...

kural : tur bindirdiğiniz pilot (siz spin vs..ile duraksamadıkça)sizi geçemez.buna hakkı yoktur.

kural : tur bindirdiğiniz pilot/araç hiç bir şekilde tekrar sizi geçmeye yeltenmemesi gerekeceği gibi (kural2); size temas ederek; sizi yarış çizgisinden itemez,size süre kaybettiremez,sizin durmanıza ve bir yere vurmanız gibi etkenlere sebebiyet veremez....

bu ve bunun gibi kurallar yazılı olarak belirtilecek ve katılımcılar tarafından kabul edilecektir.. kural ihlali yapan kim olursa olsun belirlenen hakem heyeti tarafından değerlendirmeye alınacak ve yarış içinde ve/ve ya dışında cezai yaptırıma maruz bırakılacaktır.. gerektiği durumda hakem heyeti tarafından yarıştan/turnuvadan men edilebilecektir.

bu şekilde açık kuralların olduğu adil ve güzel bir turnuva için yeni sezonda tüm Opelim.NeT ailesinin katılımını bekliyoruz...

saygılar..
 

UMUT

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
4,864
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
6.hafta puan durumu 17-10-2009

gokart6.jpg
 

35KES52

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2008
Mesajlar
2,538
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Tabloiçin çok teşekkürler;

EVet Umut yazdıklarında haklısın benim bir sonraki turnuva için önerim malum yarışlar ikişer grup halinde yapılmakta ve pist çok büyük değil.Pistte her zaman ki yerde izlemek yerine viraj çıkışlarına teker teker yerleştirerek adil bir yarış olmasını ve hakem heyetini sağlamış olabiliriz diye düşünüyorum.Ayrıca pitte 10 sn. bence 21-22 saniyede sönülen bir pist için çok fazla ve adil değil.Bence bu tarz bir durumda gaz keserek haksızlık yaptığı pilota yol verme yada benım son yarısta yaptıgım gibi :) pitten yaaşça geçmek olabilir malum o şekildede en az 2 sn kaybediyorsunuz.
 
Üst