Kendi aracımı boyamak

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhabalar, yutupta gezerken "paint zoom" tarzı kelepir boya tabancalarıyla araçlarını boyayan insanlar gördüm. Klasik kumlamalı komple boyama yaptı birisi videoda ; önce saca kadar soydu, astarını katlarını verniğini attı cillop gibi oldu ancak hiç serpme boya atan görmedim. Hani şu serpme dediğim de rengi solmuş verniği atmış boyanın üzerine astarsız dümdüz boyayı püskürtmek...
Buradan yola çıkarak örnek veriyorum bol güneş yanıklı metalik renkli bir aracı, ister opel olsun ister kuş serisi olsun, boya tabancasıyla üste sıksak ne olur? Aramızda boyacılık yapmış veya boya yapmaktan anlayan birileri var mıdır, kelepir araç alıp kendi kendime boyayasım var :)
 

sakura71

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
272
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
Boya tutunamayacakdir. Kuruyunca kavlar. Bir de boya isleminden sonra duz purusuz bir yuzey olusmas. Araba degilde demir kapi boyama gibi olur.
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
Direk boya olmaz önce zemini hazirlamalisin, gerekiyorsa macun cekmelisin!
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Direk boya olmaz önce zemini hazirlamalisin, gerekiyorsa macun cekmelisin!

yani sayın abim? zımparalayıp tekrar astar atıp tekrar ana kat atıp sonra vernik mi atmalıyım? Kendim bizzat gördüm boyacı dıştan püskürtüyor geçiyor metalik de olsa boyayı...ha kaç zaman sonra güneşte kavlar bilemem ama öyle yapıyor temizlik adına. El emeği komple araç boyamak adı altında prosedürü paylaşırsanız sevinirim
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,520
Tepki puanı
254
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Metalik araçlarda oluşan güneş yanıklarını tamir etmek o kadar basit değil, ben o nedenle aracımı sattım. Opak boya olsa iş çok çok daha kolay. Metalik boya işlemi için kiminle görüştüysem "araç komple sökülmeden boya işlemi olmaz" dedi. Gerekçe olarak da boya üzerine atılan son kat verniğin zaman içinde maskeleme yerlerinden başlayarak kalkar dediler. Yani metalik boya işleminde zemin bir bütün halinde (kaput, çamurluk gibi) olacak ve kaporta üzerinde yazı, arma, koruma bantı gibi şeyler olmayacakmış.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Maskeleme diye bir işlem yok savaş abi, aracı fitillerine kadar sökebilirim hiç problem değil. Acaba boyayı kumlayıp kaportayı sadece sac şeklinde bırakmak, sıfırdan astar falan filan atmak şart mı diye merak ediyorum. Kaportadaki pütürleri zımpara ile çıkarıp üzerine boyayı sıkmak daha işime gelir. Bir de standart bir C sınıfı araç boyamak için ne kadar boyaya ihtiyacım var ve boya kaç lira?
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
yani sayın abim? zımparalayıp tekrar astar atıp tekrar ana kat atıp sonra vernik mi atmalıyım? Kendim bizzat gördüm boyacı dıştan püskürtüyor geçiyor metalik de olsa boyayı...ha kaç zaman sonra güneşte kavlar bilemem ama öyle yapıyor temizlik adına. El emeği komple araç boyamak adı altında prosedürü paylaşırsanız sevinirim

Ilk olarak Paint zoom gibi makineler ile komple araç boyanmaz . Başka konuda yazmıştım tiner bu makineleri eritiyor, ayrıca yeterli basınç saglamadıkları için boya düzgün düşmez. Savaş abinin dediği gibi önce bütün aksesuarları sökmen lazım, cam fitil kapı kolu vs. sökülmeli. Ek yerlerini bantlamak boya tam olarak kapatmayacağı için çözüm olmaz . Aracın boyası orijinal ise ve yüzey düzgünse ince bir kat zımpara atıp astarlarsın, sonra yeniden zımparalaman gerekiyor, duruma göre yoklama macunu çekersin sonra yine zımparalaman lazım üzerine birkaç kat ana boya sonra vernik atarsın. Tabi tozsuz ve ruzgarsiz kapalı bir ortam olmalı. Ortamda parfüm gibi uçucu maddeler olmamalı. Bir de katlar arasında bekleme süresine uymak lazim . Basit görünüyor fakat çok ayrıntılı bir işlemdir.
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
Maskeleme diye bir işlem yok savaş abi, aracı fitillerine kadar sökebilirim hiç problem değil. Acaba boyayı kumlayıp kaportayı sadece sac şeklinde bırakmak, sıfırdan astar falan filan atmak şart mı diye merak ediyorum. Kaportadaki pütürleri zımpara ile çıkarıp üzerine boyayı sıkmak daha işime gelir. Bir de standart bir C sınıfı araç boyamak için ne kadar boyaya ihtiyacım var ve boya kaç lira?


Kumlama işlemini tavsiye etmem çok iş açar başına. Araçta çürük yoksa gerek yok. Boya fiyatları boyanın cinsine göre değişir. Hazır kutu boyalar ucuzdur, istediğin özel bir renk varsa makinede yaptıracak isen is değişir. Yaklaşık 3-4 kilo ile aracı boyarsin.
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kumlama işlemini tavsiye etmem çok iş açar başına. Araçta çürük yoksa gerek yok. Boya fiyatları boyanın cinsine göre değişir. Hazır kutu boyalar ucuzdur, istediğin özel bir renk varsa makinede yaptıracak isen is değişir. Yaklaşık 3-4 kilo ile aracı boyarsin.

prosedürlere uyarım abi problem değil tamamen keyfi olarak kendi işimi kendim görme odaklı olacak. Makina bozulursa da sanayiden çıkma kompresör alırım, boya tabancasının sıfırı 100 lira zaten o da problem değil. Aracın fabrikasyon boyasının koduyla da DYO internet mağazasından alabiliyorum ama fiyat bilgisi yok. Tahminen bir araba boyayacak malzemelerin toplamı kaç lira olur? Zımparalar ve astar boya zaten her yerde var ama fiyatlarını biliyorsunuzdur, kaça patlar el emeğimle?
 

t.abel

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2008
Mesajlar
289
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
59
Siteyi ziyaret et
Komple araba boyayan biri daha iyi bilgi verir, benimki tahmin olur, forumda ömer vardı Anadol toplayan ona sorsan söyler. Tiner, zımpara (120 - 240 - 360 - 500 - 1500) , macun, 4+1 astar, ( buna ilave boyaya zemin hazırlamak için farklı tonda daha kapatıcı boya) sonkat boya , vernik, sertleştirici, kompresör, tabanca, maske, bant, kağıt süzgeç , mumlu bez benim aklıma gelen malzemeler. Oto boya malzemesi satanlara gitsen sana ortalama bir fiyat verirler, çoğu ithal mal , fiyatlar tam bilmiyorum.
 
Üst