LPG li araçların ateşleme bobinini bozması

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
Bahadır kardeşim bilmem dikkatini çektimi bobin sorunu olan araçlar genelde 1,6 motorlar bende de 2,0 cd var bende 2007 senesinde brc kit taktırdım yaklaşık 65.000 km yaptım ne bobin değiştim ne buji kablosu maşaallah,
aynen senin gibi pipirikli:) olduğumdan buji kablosunu 3 gün önce değiştim sadece kıllıktan,
yağ yakma olayına gelince bende 7500 km de 3 litre ye yakın yağ ekliyordum açtığım konuyu okuyanlar hatırlayacaktır kırmızı antifirize yüzünden üst kapak contası gitmişti açılmışken sibop lastikleri değişti şuan 4500 km oldu 500 gr kadar ekledim maşaallah,
onuda gm yağ a veriyorum nasipse bu değişimde bende mobil s2000 10-40 w kullanacağım..
 
Son düzenleme:

eyyup29

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
LPG montajı nasıl yapılmış elektiriği bobinden alıyorsa sık sık bozma ihtimali olur birde dandik bobinler çabuk bozuluyor bende yaşadım delpi taktım sonra 50 bin km yaptım sorun çıkmadı, zaman zaman sorun yaşayanlar oluyor ama genelde montaj kaynaklı oluyor sorunlar, hemen bozmaz yani normalde.
 

aesimsek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Şub 2012
Mesajlar
150
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İyi ki okumuşum bu başlığı.. Benimkini usta bozdu galiba. Filtre değişmeye gittim söküp taktılar LPG arıza verdi, onu çözene kadar bir iki kablo değiştiler. Ama şimdi sıralı sistemin bujilerinden gelen tır tır sesi düşük devirlerde kayboluyor ve gaza bastığımda boğulma oluyor. Eğer bobin derlerse değiştirmeyeceğim.
 

jedi_bayoz

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Şub 2009
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Benim araç ise uzun yolda 120 km/h hızla tırmanırken bariz LPG de çekiş düşüyor ve titreme yapıyor benzine alınca sorun yok önceden böyle bir sorun yoktu acaba bendede bobin arızası olabilirmi ? Bunu anlamanın bir yolu varmı ? Ayrıca sürüş halinde iken durunca debriyaj basılı iken LPG de sanki stop edecek gibi oluyor ( 2-3 kez de stop etti ).
Teşekkürler...
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
LPG-HAVA karışımı BENZİN-HAVA karışımına göre daha AZ iletken olduğundan, buji yük boşaltırken (ÇAKARKEN) bir miktar fazla yüklenmesi gerekir ve bu da bobinin fazla yüklü çalışmasına sebep olur. Bundan dolayı LPG li araçlar bobin yakmaya benzinliden daha yatkındır.

Yokuşta çekmeme, ama benzinde sorunsuz çekme gibi sorunlar bobin sorunu DEĞİLDİR. Bobin sorunu oluşunca geri dönüşü olmaz. Arabanın ilgili silindir veya silindirleri ateşleme yapmaz ve güçten düşer. DEĞİŞMESİ gerekir.

Bobin yakmamak ve LPG'de performansı artırmak için TEK TIRNAKLI buji önerilir. Ayrıca kaliteli kablo da yardımcı olur ateşlemeye. YÜK dağıldmadığından TEK TIRNAKLI çifte göre daha kolay yük boşaltır (ÇAKAR).

40.000 km LPG sürüşünden sonra sorunları artan araçlar için ise BOBİN, BUJİ gibi şeyler basit sorunlardır. Aracın Süpap yatakları bittiği için ağır motor arızası ile elden çıkana kadar bu araçlar sahibine çektirir. Bazı kaliteli kit ve motor bileşimleri ile bu km 70-80 binleri bulabilir. Ama eninde sonunda benzinle sürülen motora göre çok daha fazla yıpranacaktır.
 

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
LPG-HAVA karışımı BENZİN-HAVA karışımına göre daha AZ iletken olduğundan, buji yük boşaltırken (ÇAKARKEN) bir miktar fazla yüklenmesi gerekir ve bu da bobinin fazla yüklü çalışmasına sebep olur. Bundan dolayı LPG li araçlar bobin yakmaya benzinliden daha yatkındır.

Yokuşta çekmeme, ama benzinde sorunsuz çekme gibi sorunlar bobin sorunu DEĞİLDİR. Bobin sorunu oluşunca geri dönüşü olmaz. Arabanın ilgili silindir veya silindirleri ateşleme yapmaz ve güçten düşer. DEĞİŞMESİ gerekir.

Bobin yakmamak ve LPG'de performansı artırmak için TEK TIRNAKLI buji önerilir. Ayrıca kaliteli kablo da yardımcı olur ateşlemeye. YÜK dağıldmadığından TEK TIRNAKLI çifte göre daha kolay yük boşaltır (ÇAKAR).

40.000 km LPG sürüşünden sonra sorunları artan araçlar için ise BOBİN, BUJİ gibi şeyler basit sorunlardır. Aracın Süpap yatakları bittiği için ağır motor arızası ile elden çıkana kadar bu araçlar sahibine çektirir. Bazı kaliteli kit ve motor bileşimleri ile bu km 70-80 binleri bulabilir. Ama eninde sonunda benzinle sürülen motora göre çok daha fazla yıpranacaktır.

bir kiside done verse kim demis 70-80 bini valla sacmalik 400 bin km LPG de arac kullanan taksiciler var onlar 5 defa motormu yaptiriyor yani... bunlarin gerceklik ile uzaktan yakindan alakasi yok...

80 bin km benzinde kullanilan, 80 binde gazda kullanilan motorun resimleri varsa yaz yoksa boyle seyler sallamayalim lutfen...
 

CEVİK_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Kas 2008
Mesajlar
420
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bir ay önce ateşleme bobinini değişti.Üzerinden çıkan delpi idi.Serviste GM taktıklarını söylediler 335 Tl ye umarım bidah başım ağrımaz.
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
bir kiside done verse kim demis 70-80 bini valla sacmalik 400 bin km LPG de arac kullanan taksiciler var onlar 5 defa motormu yaptiriyor yani... bunlarin gerceklik ile uzaktan yakindan alakasi yok...

80 bin km benzinde kullanilan, 80 binde gazda kullanilan motorun resimleri varsa yaz yoksa boyle seyler sallamayalim lutfen...

Bence böyle ortamlarda, üslubunuza dikkat edin.Sallama olmadığı aşağıda çıkacak ve utanacak mısınız yoksa utanmadan üslubunuzu savunacak mısınız herkes görecek ama siz üslup bozunca başka care kalmıyor..
DONE mi istediniz.. buyrun geçen sene yazdığım bir DONE.. DONE'yi görünce özür dileyecek misiniz? Karşı DONE ve İSPAT getirebilecekmisiniz?

Üstelik aşağıya verdiğim DONE OPEL'in ALMANYA MERKEZİNDEN. Burası OPEL forumu ise, OPELİ yapanlar ne demiş alın görün bakalım. Bilgisizlik yapacağımıza bilgiye saygı gösterelim:

Burada gizli ya da aleni dolaşan LPG satıcıları var. Bir taraftan onların işini engellemek istemiyorum ama bir taraftan da kamu yararı var...
Açıkçası, honda, ford ve mazdanın hiçbirine, opelin ise 2005 model üzerindekine LPG takmamak lazım. Ben dizel opelimin, haricindeki benzinli 2008 model corsa aracıma taktırmadım. Çünkü 2005 ten sonraki opellerde de LPG kullanılması halinde aynı Ford araçlardaki gibi VSR (valve seat recession) arızası yani motor hasarı ihtimali çok yüksek. Bunun sebebi motor teknolojisinde bir değişiklik yapılmış olması..
İnsanları bu konuda uyarmadan LPG montajı yapan bilgisiz ve sorumsuz kişiler hemen konuyu bir tartışma ortamına çekmesinler diye söylediklerimi kanıtlamak için aşağıdaki linki veriyorum. İngilizce ya da almanca bilmiyorsanız kısaca tercüme edeyim...

Bu linkler Opelin istek halinde özel araç ürettiğ bir tesisin ve medyayı bilgilendirme departmanına ait. Yani girince göreceksiniz ki sayfalar opele ait. Bilgi notunun sonuna doğru diyor ki :
"
Modern LPG engines use all the advantages of selective fuel injection per cylinder. In order to maximize the resulting performance potential, the intake and exhaust valves, as well as all the engine's valve-seat inserts have been specially hardened in Opel LPG models. Opel engineers thus counteract the greater degree of wear and tear in LPG operation so that extra additives to compensate for the lower lubricity of alternative fuel are absolutely not required. Special service intervals are also not necessary.

AYRICA

LPG does not have the cooling and lubricating properties of a liquid fuel; the inlet and outlet valves and the valves seats in the engine are specially hardened and therefore specifically designed for the higher stress to which they are subjected in LPG operation. "


Yani "Lpg yeterli soğutma ve yağlama etkisi taşımadığı için, LPG montajı yapılacak olan araçlarımızı özel olarak sertleştirilmiş - güçlendirilmiş motor süpap yatakları ile üretiyoruz ki LPG ile ortaya çıkan yüksek strese dayanabilsinler"

Bu ne demek? yani siz benzinli bir opel alır LPG takarsanız motorunuz LPG stresine dayanamaz. Ama LPG li istiyorsanız ona özel üretilmiş bir motor montajlar ve bu sorunu yaşatmayız size....

Eğer Opeliniz bu özel hattan çıkarılmadı ise (ki alırken söylemezseniz bunu yapmazlar, ayrıca türkiyede bu motor seçenekleri yok yani hiçbirimizin türkiyeden aldığı benzinli opel bu özel motora sahip değil)

Ama Türk usulü alaturka düşünce ile biz arabayı üretenden daha iyi mühendis olduğumuz, metalurjiyi çok daha iyi bildiğimiz için buna kulak tıkarız..

Tabi ben bunu yazdıktan sonra Arabayı üreten bunu demiş olsa bile, "Aga biz taktık bişey olmuyo , araba 15 kuruş yakıyo benzinden iyi gidiyooo, taksiciler var 1 milyon km giden vs vs diyenler olacak mutlaka..... Ben arabayı üretene bakarım. Eğer memleketimizde adam gibi motor testi yapıp arabayı trafikte bozuk motorla dolaştımasalar o taksileri görürdünüz"

İşte linki aşağıda. inanmayan ve yabancı dili olmayan arkadaşlar tercüme ettirebilir...

http://www.opel-osv.de/Titel__Opel_L...S/Inhalte.aspx


http://media.opel.com/media/intl/en...tl/en/2010/OPEL/03_23_no_compromise_opel.html

şimdi bunların da yazdığınız gibi "gerçeklikle uzaktan yakından alakası yok mu"; Sallama mı bunlar.. Tabi yine alaturka mantıkla bu sitelerin hacklendiğini ve opelle alakası olmadığını iddia ederseniz bilemeyeceğim...

Bilgili kişiler gelirse, piyasadaki taksici rivayetlerine veya sanayi muhabbetine göre değil de mühendislik gerçeklerine göre yazarsa ya da bilemeyenler bilmediklerini bilip üsluplarına dikkat ederlerse yazışılabilir. Ben kamu yararına yazıyorum. Zamanında LPG li araç da kullandım. Mesele başka.. Zaten bu verdiğim linke itiraz edecek cesarette ve bilgide bir kişi çıkacaksa o zaman onun anladığı dilden şunu söylerim. Gidin bir sanayide 70-80 bin km yi LPG ile devirmiş araçların motorlarına ve Süpap yataklarına bakın..


Kaynağı opel olan bilgi yığını yukarıda. Bunun üzerine resimle ispat gereksiz ve yukarıdakine göre anlamsız olur ama illa resim isterseniz, Yine OPEL'den ama bu sefer HOLDEN markası ile


http://holdenpaedia.oldholden.com/Valve_Seat_Recession

Site moderatörlerine;
Bobin konusunu tamamen okuyup, VSR dahil başka arızaların bobin kaynaklı düşünüldüğünü gördüğümden bir önceki mesajımda önce bobin meselesi ile ilgili mühendislik gerçeğini yazıp sonra , karıştırılan diğer sorunları kullanıcıların boşuna bobinde aramamaları konusunda uyarıda bulundum. Tarafıma sallama ve gerçek dışı gibi ithamda bulunulunca, opel kaynaklı linklerle cevap vermek durumunda kaldım. Bozuk üslupla cevap verilmediği sürece uzatmayı düşünmüyorum.
 
Son düzenleme:

astraopc

Yönetici
Moderatör
52-Ordu
Katılım
1 Nis 2010
Mesajlar
2,877
Tepki puanı
47
Puanları
48
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Bence böyle ortamlarda, üslubunuza dikkat edin.Sallama olmadığı aşağıda çıkacak ve utanacak mısınız yoksa utanmadan üslubunuzu savunacak mısınız herkes görecek ama siz üslup bozunca başka care kalmıyor..
DONE mi istediniz.. buyrun geçen sene yazdığım bir DONE.. DONE'yi görünce özür dileyecek misiniz? Karşı DONE ve İSPAT getirebilecekmisiniz?

Üstelik aşağıya verdiğim DONE OPEL'in ALMANYA MERKEZİNDEN. Burası OPEL forumu ise, OPELİ yapanlar ne demiş alın görün bakalım. Bilgisizlik yapacağımıza bilgiye saygı gösterelim:

Burada gizli ya da aleni dolaşan LPG satıcıları var. Bir taraftan onların işini engellemek istemiyorum ama bir taraftan da kamu yararı var...
Açıkçası, honda, ford ve mazdanın hiçbirine, opelin ise 2005 model üzerindekine LPG takmamak lazım. Ben dizel opelimin, haricindeki benzinli 2008 model corsa aracıma taktırmadım. Çünkü 2005 ten sonraki opellerde de LPG kullanılması halinde aynı Ford araçlardaki gibi VSR (valve seat recession) arızası yani motor hasarı ihtimali çok yüksek. Bunun sebebi motor teknolojisinde bir değişiklik yapılmış olması..
İnsanları bu konuda uyarmadan LPG montajı yapan bilgisiz ve sorumsuz kişiler hemen konuyu bir tartışma ortamına çekmesinler diye söylediklerimi kanıtlamak için aşağıdaki linki veriyorum. İngilizce ya da almanca bilmiyorsanız kısaca tercüme edeyim...

Bu linkler Opelin istek halinde özel araç ürettiğ bir tesisin ve medyayı bilgilendirme departmanına ait. Yani girince göreceksiniz ki sayfalar opele ait. Bilgi notunun sonuna doğru diyor ki :
"
Modern LPG engines use all the advantages of selective fuel injection per cylinder. In order to maximize the resulting performance potential, the intake and exhaust valves, as well as all the engine's valve-seat inserts have been specially hardened in Opel LPG models. Opel engineers thus counteract the greater degree of wear and tear in LPG operation so that extra additives to compensate for the lower lubricity of alternative fuel are absolutely not required. Special service intervals are also not necessary.

AYRICA

LPG does not have the cooling and lubricating properties of a liquid fuel; the inlet and outlet valves and the valves seats in the engine are specially hardened and therefore specifically designed for the higher stress to which they are subjected in LPG operation. "

Yani "Lpg yeterli soğutma ve yağlama etkisi taşımadığı için, LPG montajı yapılacak olan araçlarımızı özel olarak sertleştirilmiş - güçlendirilmiş motor süpap yatakları ile üretiyoruz ki LPG ile ortaya çıkan yüksek strese dayanabilsinler"

Bu ne demek? yani siz benzinli bir opel alır LPG takarsanız motorunuz LPG stresine dayanamaz. Ama LPG li istiyorsanız ona özel üretilmiş bir motor montajlar ve bu sorunu yaşatmayız size....

Eğer Opeliniz bu özel hattan çıkarılmadı ise (ki alırken söylemezseniz bunu yapmazlar, ayrıca türkiyede bu motor seçenekleri yok yani hiçbirimizin türkiyeden aldığı benzinli opel bu özel motora sahip değil)

Ama Türk usulü alaturka düşünce ile biz arabayı üretenden daha iyi mühendis olduğumuz, metalurjiyi çok daha iyi bildiğimiz için buna kulak tıkarız..

Tabi ben bunu yazdıktan sonra Arabayı üreten bunu demiş olsa bile, "Aga biz taktık bişey olmuyo , araba 15 kuruş yakıyo benzinden iyi gidiyooo, taksiciler var 1 milyon km giden vs vs diyenler olacak mutlaka..... Ben arabayı üretene bakarım. Eğer memleketimizde adam gibi motor testi yapıp arabayı trafikte bozuk motorla dolaştımasalar o taksileri görürdünüz"

İşte linki aşağıda. inanmayan ve yabancı dili olmayan arkadaşlar tercüme ettirebilir...

http://www.opel-osv.de/Titel__Opel_L...S/Inhalte.aspx


http://media.opel.com/media/intl/en...tl/en/2010/OPEL/03_23_no_compromise_opel.html

şimdi bunların da yazdığınız gibi "gerçeklikle uzaktan yakından alakası yok mu"; Sallama mı bunlar.. Tabi yine alaturka mantıkla bu sitelerin hacklendiğini ve opelle alakası olmadığını iddia ederseniz bilemeyeceğim...

Bilgili kişiler gelirse, piyasadaki taksici rivayetlerine veya sanayi muhabbetine göre değil de mühendislik gerçeklerine göre yazarsa ya da bilemeyenler bilmediklerini bilip üsluplarına dikkat ederlerse yazışılabilir. Ben kamu yararına yazıyorum. Zamanında LPG li araç da kullandım. Mesele başka.. Zaten bu verdiğim linke itiraz edecek cesarette ve bilgide bir kişi çıkacaksa o zaman onun anladığı dilden şunu söylerim. Gidin bir sanayide 70-80 bin km yi LPG ile devirmiş araçların motorlarına ve Süpap yataklarına bakın..


Kaynağı opel olan bilgi yığını yukarıda. Bunun üzerine resimle ispat gereksiz ve yukarıdakine göre anlamsız olur ama illa resim isterseniz, Yine OPEL'den ama bu sefer HOLDEN markası ile


http://holdenpaedia.oldholden.com/Valve_Seat_Recession

Site moderatörlerine;
Bobin konusunu tamamen okuyup, VSR dahil başka arızaların bobin kaynaklı düşünüldüğünü gördüğümden bir önceki mesajımda önce bobin meselesi ile ilgili mühendislik gerçeğini yazıp sonra , karıştırılan diğer sorunları kullanıcıların boşuna bobinde aramamaları konusunda uyarıda bulundum. Tarafıma sallama ve gerçek dışı gibi ithamda bulunulunca, opel kaynaklı linklerle cevap vermek durumunda kaldım. Bozuk üslupla cevap verilmediği sürece uzatmayı düşünmüyorum.



ben hic bir yerde bunlar olmuyor demedim ki , ayrica bunlar bildigim seyler zaten,

ben sadece size 80 bin km yi sordum ve ben hicbir yerde 80 bin km degeri gormedim yazdiklariniz arasinda ki, siz gordunuzmu acaba :D hala bakiyorum ve goremiyorum neden acaba :D

direk sorayimda bos gereksiz uzun seyler yazmayin bunlar her LPG montaji yapan azcik arastirma yapmis kullanicilirin google yaparak ulasacagi basit yazilar.

Siz benim 80 bin km degeri ile ilgili dediklerimi cevaplayin lutfen...gerisi bos lakirti...
 
Son düzenleme:

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
ben hic bir yerde bunlar olmuyor demedim ki , ayrica bunlar bildigim seyler zaten,

bos gereksiz uzun seyler yazmayin lutfen...gerisi bos lakirti...[/COLOR][/B]

Benzinli bir aracın ömrünün kısaldığı bir gerçek ise bunun 40000-80000 arasında kendini belli etmeye başlaması çok normaldir.
Bunlar maalesef mühendislik gerçekleri. Boş lakırdı gördüğünüze göre sanayiden olmalısınız. Bu sebeple sizinle daha fazla polemiğe girmeye gerek duymuyorum.
 
Üst