öncelikle merhabalar ilk konum ve eminimdir ki bu konu hakkında bilgiler daha önce verilmiştir , ben anormal yakıt değerlerimi ve herkeze soyledıgımde bana yalancı gozuyle bakan fakat test surusunden sonra ınanmak zorunda kalan arkadaslarımın sasırdıgı yontemlerını anlatacagım
şimdi arkadaşlar oncelıkle ailemin aracı olan
2003 opel meriva 1.6 essentia , atiker marka LPG ile inanamayacaksınız uzun yolda km de 125 krs yakıyorum yani 0,125 tl ... bunu nasılmı yapıyorum
herkesin taşa tutuldugu yöntemle tabiki evet oda şudur ki 2.000 devire gelmeden vites degiştirip gaz pedalına okşar gibi basarak (şimdi bazı arkadaşlar cıkacak
''-yahu zaten araç 3.000 devirde max torka ulaşıyor sen 2.000 de vites yukseltıp gaza daha cok abandıgından yakıt sarfiyatı artacak'' diyecek bakın gaza abanmıyorsunuz sadece oksayacaksınız yavas yavas hız artısı olacak /tabi sabredebiliyorsanız ) ha bu arada viteste yokuş (rampa cok dik olmadıkça) kesinlikle inmem çunku yakıt sarfiyatı artıyor biri diyecek ki ''yahu yol bilgisayarından dahamı iyi bileceksin sabi sübyan ) '' ya arkadaslar bakın ne karburatorlu motorda nede enjeksiyonlu motorlarda yokus asagı ınerkende olsa ayagınızı pedaldan ne kadar da ceksenız hatta pedalı sökseniz bile benzın puskurtmeye devam edecektir şayet zaten böyle bir durum olmasaydı aracımın aküsü bittiginde halk dilinde vurdurma olan yöntemle arabamı calıstıramazdım...
Ya birde dicekler ki ) arkadasım motorun ömürünü yiyorsun Meriva su anda 95 bin km de ve sıfırından beri bizde 60 bin bakımına götürdügümde servisteki adamın cevabı ''abi millet km düşürür sende yükselttin heralde motorun taş gibi dedi ve sadece yag ve filitreler degişerek bakımı erteledim )
MAŞALLAH DİYELİM NAZAR DEGMESİN )
Gelelim kendi aracım olan 1.2 essentia opel corsa D ye arabamı alalı daha 1 ay bile olmadı ) fakat bundada yakıt tasarrufu yapmayı basardım )
Arabayı ısparta opel-mutsan dan aldım ilk 1.200 km ye kadar cok yakacagını alısma donemı oldugunu (alısma donemınden kasıt pistonların etrafı cok ince bi komur tabakası sarıp surtunme dusecek araban rahatlıyacak ve bu donemde cok yakar dedı) Fakat ben arabayı kullanıs seklıımı soyleyınce o zaman 5.000km de falan olur senınkınde bu ıslem dedıler neyse geçelim tasarruf kısmına
benzin istasyonu=ısparta shell 4.97tl litresi (80tl lik aldım)
benzin seviyesi =benzın ısıgı yanıp sonuyordu
varış noktası=izmir/bornova
toplam gidilen km=405 ve benzın ısıgım yeni yanmıstı (yanıp sonmuyordu yanı daha gıdebılırdım )
donüştede aynı yaktı yanı ortalama km de 190 kurus falan yakıyor sanırsam aracım.
NOT= Hız yapmayı sevmiyorum sakin kullanırım hatta bazen kamyon ve tırlar bile solluyor umrumda olmaz 80 km ye sabitlerim ayagımı giderim , sonuçta kimsenın hayatını riske atacak kadar degerli oldugumu dusunmuyorum ha tabi bazen insanın içinde bi şeyler kıpırdanıyor o zaman eger ki arabama güveniyorsam ve teksem Çeşme otobanına çıkarım keyfekeder sol şeriti kapatırım ve orda aracımı denerim yani buda olursa hani 2 yılda bi falan 14 yasımdan bu yana araba kullandıgımı dusunursek 2 veya 3 kere yapmısımdır bunu da saygılar...
şimdi arkadaşlar oncelıkle ailemin aracı olan
2003 opel meriva 1.6 essentia , atiker marka LPG ile inanamayacaksınız uzun yolda km de 125 krs yakıyorum yani 0,125 tl ... bunu nasılmı yapıyorum
herkesin taşa tutuldugu yöntemle tabiki evet oda şudur ki 2.000 devire gelmeden vites degiştirip gaz pedalına okşar gibi basarak (şimdi bazı arkadaşlar cıkacak
''-yahu zaten araç 3.000 devirde max torka ulaşıyor sen 2.000 de vites yukseltıp gaza daha cok abandıgından yakıt sarfiyatı artacak'' diyecek bakın gaza abanmıyorsunuz sadece oksayacaksınız yavas yavas hız artısı olacak /tabi sabredebiliyorsanız ) ha bu arada viteste yokuş (rampa cok dik olmadıkça) kesinlikle inmem çunku yakıt sarfiyatı artıyor biri diyecek ki ''yahu yol bilgisayarından dahamı iyi bileceksin sabi sübyan ) '' ya arkadaslar bakın ne karburatorlu motorda nede enjeksiyonlu motorlarda yokus asagı ınerkende olsa ayagınızı pedaldan ne kadar da ceksenız hatta pedalı sökseniz bile benzın puskurtmeye devam edecektir şayet zaten böyle bir durum olmasaydı aracımın aküsü bittiginde halk dilinde vurdurma olan yöntemle arabamı calıstıramazdım...
Ya birde dicekler ki ) arkadasım motorun ömürünü yiyorsun Meriva su anda 95 bin km de ve sıfırından beri bizde 60 bin bakımına götürdügümde servisteki adamın cevabı ''abi millet km düşürür sende yükselttin heralde motorun taş gibi dedi ve sadece yag ve filitreler degişerek bakımı erteledim )
MAŞALLAH DİYELİM NAZAR DEGMESİN )
Gelelim kendi aracım olan 1.2 essentia opel corsa D ye arabamı alalı daha 1 ay bile olmadı ) fakat bundada yakıt tasarrufu yapmayı basardım )
Arabayı ısparta opel-mutsan dan aldım ilk 1.200 km ye kadar cok yakacagını alısma donemı oldugunu (alısma donemınden kasıt pistonların etrafı cok ince bi komur tabakası sarıp surtunme dusecek araban rahatlıyacak ve bu donemde cok yakar dedı) Fakat ben arabayı kullanıs seklıımı soyleyınce o zaman 5.000km de falan olur senınkınde bu ıslem dedıler neyse geçelim tasarruf kısmına
benzin istasyonu=ısparta shell 4.97tl litresi (80tl lik aldım)
benzin seviyesi =benzın ısıgı yanıp sonuyordu
varış noktası=izmir/bornova
toplam gidilen km=405 ve benzın ısıgım yeni yanmıstı (yanıp sonmuyordu yanı daha gıdebılırdım )
donüştede aynı yaktı yanı ortalama km de 190 kurus falan yakıyor sanırsam aracım.
NOT= Hız yapmayı sevmiyorum sakin kullanırım hatta bazen kamyon ve tırlar bile solluyor umrumda olmaz 80 km ye sabitlerim ayagımı giderim , sonuçta kimsenın hayatını riske atacak kadar degerli oldugumu dusunmuyorum ha tabi bazen insanın içinde bi şeyler kıpırdanıyor o zaman eger ki arabama güveniyorsam ve teksem Çeşme otobanına çıkarım keyfekeder sol şeriti kapatırım ve orda aracımı denerim yani buda olursa hani 2 yılda bi falan 14 yasımdan bu yana araba kullandıgımı dusunursek 2 veya 3 kere yapmısımdır bunu da saygılar...