Opel astra h

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
İlk kez 2004 yaz döneminde Türkiye pazarına giren Astra H, Opel Kadett modelinin takipçisi olan Astra serisinin üçüncü neslidir. Kadett'in yalnızca ismi Astra olurken, Hatchback kasa benzer hatlarla güncellenerek Astra F olarak piyasaya çıkmıştır. Yüksek satış rakamları elde eden bu modelin, Astra 2.0 GSI modeli özellikle 1990'lı yılların son dönemlerinde gençlerin gözde otomobiller grubundaydı.
Aynı yüksek satış rakamları, ikinci nesil olan Astra G 'de de elde edilmiş ve Avrupa 'da yaygın olmayan Sedan (Notchback) version Astra F'e uygulandığı gibi, Astra G'ye de uygulanmıştır.
Halen daha Astra G banttan kaldırılmamış ve 2007 yılında bile satışına devam edilmektedir. Ama versiyon çeşitleri daraltılmıştır.
Son nesil olan Astra H, yeni dizaynıyla çoktan güçlü rakibi olan VW Golf'ü geride bırakmıştır. Özellikle başarılı yol tutuş özellikleriyle de şu an popüler grupta olan orta sınıf hatchbackler arasındadır.
Türkiye 'de satışa sunulan Versiyonlar:
Essentia (1,4lt Benzinli - 105 PS) Enjoy (1,6 lt Benzinli - 105 PS) Elegance (1,6 lt Benzinli - 105 PS) Cosmo (1,6lt Benzinli - 105 PS)
Ayrıca bu donanım versiyonları için, 90 PS 'lik 1,3lt CDTI motor seçeneği de satıştadır.
Türk tüketicisinin daha fazla beğenisinde olan Sedan modelinin dünya tanıtımı ise, ilk defa Auto Show Istanbul 2006 ile Türkiye'de yapılmıştır.
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.3 CDTI

Ekonomik kompakt
" Opel'in kompakt sınıftaki ilk temsilcisi '60'lı yıllarınbaşında yollara çıkan Kadett'ti. '93 yılında görücüye çıkan AstraKadett'ten bayrağı devraldı.
" Astra'nın üçüncü jenerasyonu seçtiğimiz yıl yollara çıktı.Otomobilin hatchback, station wagon, GTC ve geçtiğimiz günlerdeaileye katılan coupe-cabrio formlu kardeşleri bulunuyor.
" Türkiye'de 1.4 litre 90 HP, 1.6 litre 105 HP, 2 litre 170HP benzinli, 1.3 litre 90 HP, 1.7 litre 100 HP dizel motor seçenekleriylesatılan Astra'da Essentia, Enjoy, Elegance, Cosmo ve Sport olmaküzere beş farklı donanım seçeneği bulunuyor.
Güvenlik
2004 yılında Euro-NCAP testlerine tabi tutulan Astra beş yıldızlıkperformans gösterdi. Yolcuları için maksimum güvenlik sağlayan Astratestlerde gücünü kanıtladı. Önden çarpma testinde sadece iki puankaybeden araç yandan çarpma testini en yüksek dereceyle tamamladı.Araçtaki çocuk koruma bağlantıları bütün Euro-NCAP performans limitlerineuygundu.
Konfor, İşlevsellik ve donanım
" Astra'nın iç mekanında kullanılan malzeme kalitesi bir üstsınıftaki Vectra ile benzer düzeyde.
" Direksiyon üzerindeki müzik sistemini kontrol eden butonlarınkullanımı sınıfındaki diğer araçlara örnek olacak kadar başarılı.
" Astra'nın ön ve arka bölümdeki diz mesafesiyse yeterli düzeyde.
Sürüşİzlenimi
Astra yeni bir otomobil olmasından ötürü çekici ve modern bir tasarımasahip. Köşeli büyük ön farlar dikkat çekiyor. Otomobilin akıcı tasarımıyan bölümde de dikkatlerden kaçmıyor. Arka kısımdaysa kullanılanfarklı renkteki stop grubu ilgi çekici. Ön burunda ve arka bagajkapağında kullanılan metal şeritlerse kalite hissini artırıyor.Dizel Astra kardeşlerinden sadece bagaj kapağı üzerindeki 'CDTi'logosuyla ayrılıyor. Otomobilin iç mekanı da kardeşlerinden farksız.Kaliteli malzemelerle yaratılan kokpitte kumanda kullanımı sorunuyok. Önde görüş problemi bulunmazken, arka direk yüzünden geri çaprazgörüşte problem yaşanabilir. Fakat büyük yan aynalar bu handikabıortadan kaldırıyor. Otomobilin 350 litrelik bagaj hacmiyse sınıfstandartlarında. Ayrıca arka koltukları yatırarak bu hacmi artırmakmümkün.
Uzun yıllar dizel motorlar konusunda rakiplerinin gerisinde kalanOpel, Fiat ortaklığıyla kurulan Powertrain sayesinde ürün gamınıdaha renkli hale getirdi. İlk etapta Corsa modelinde kullanılan1.3 litrelik motor enjektör basıncında yapılan değişiklikle Astraailesine aktarıldı. Bu motor 4000 d/d'de 90 HP, 1750 d/d'de 200Nm tork üretiyor. Alt devirlerde belirgin bir cansızlık yaşatanmotor, 2500 d/d'den sonra hızlanmaya başlıyor. Bu nedenle şehiriçi kullanımda sürekli düşük vitesleri seçmeniz gerekiyor. Yaptığımıztestlerde 0'dan 100 km/s hıza 13 saniyede ulaştık. Astra'nın motorununen büyük avantajıysa akaryakıt istasyonunda görülüyor. Testimizsüresince 100 km'de ortalama 6 litre motorin tüketen otomobil 52litrelik deposuyla 866 km'lik menzile sahip. Astra'nın yol tutuşperformansı kardeşlerinden farksız. Orta sertlikteki süspansiyonlaryere sağlam basmayı garanti altına alıyor. Konfor düzeyiyse sınıfstandartlarında. Otomobilin ABS destekli frenleri başarılı bir performansgösterdi. Yaptığımız testte 100 km/s hızdan durma konumuna 37 metredegeldik.

Genel Değerlendirme
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İşçilik[/FONT]8Tatmin ediyor, genelde sorunsuz[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Görüş[/FONT]7Yan aynalar tüm problemleri yok ediyor[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Performans[/FONT]7Alt devirlerdeki hantallığa dikkat[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tüketim[/FONT]8Ekonomik[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Konfor[/FONT]8Yeterli düzeyde[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Frenler[/FONT]8Duruş mesafesi güven veriyor [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Yalıtım[/FONT]7Yüksek hızlarda rüzgar sesi duyuluyor[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Donanım[/FONT]7Tatminkar düzeyde[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Fiyat[/FONT]6Rakiplerinden pahalı
36.100 YTL
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sonuç[/FONT] Otomobilin kalbindeki motor Avrupalı otomotivotoriteleri tarafından 'mükemmel' olarak yorumlanıyor. Kullanımkarakteri tatmin etmeyebilir fakat sessizliği ve ekonomisiyleetkileyici? Taşıdığı fiyat etiketiyse rakiplerinin hayli üzerinde?[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İkinciel[/FONT] İkinci el otomobil piyasasının en etkin otomobillerindenbirisi. Satarken kullanıcısını üzmüyor, kısa sürede sonuç buluyor.Ayrıca uzun yıllar boyunca değerini yitirmiyor.
TuluDARICAN 28/08/2005




ve teknik veriler için tıklayın »</B>



"Wallpaper" Boyut:100 KBBoyut:102 KBBoyut:99 KBBoyut:98 KB
Boyut:98 KB Yüklemek için yukarıdakiresmin üzerine gelip tıklayın. Büyük resim açıldığında,resmin üzerindeyken mouse'unuzun sağ tuşuna tıklayın.Açılan menüden "Set as wallpaper" (Duvar kağıdı olarakkaydet) seçeneğini seçin. Hepsi bu kadar...





Test ve Teknik Verileri

trans.gif
STANDART DONANIMABS,fren destek sistemi, sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, uzaktankumandalı merkezi kilit, immobilizer, elektro hidrolik direksiyon,asimetrik katlanabilen arka koltuklar, radyo-teyp, arka kapılardaçocuk kilidi, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon simidi, elektrikliön camlar, klima, elektrikli ve ısıtmalı aynalar
FABRİKA VERİLERİTEST VERİLERİMotor:Önde enlemesine yerleştirilmişsıralı dört silindirli motorHızlanmaMotor Hacmi:1248cc0-50 km/s :4.1 sn 0-100 km/s :13 snMotor Gücü:4000 d/d'de 90 HP0-130 km/s :23 snHızMax. Tork:1750 d/d'de 200 NmMax. hız :180 km/sFrenler:önde hava kanallı disk arkada diskBagaj:350/780/1270 ltİç gürültüBoyutlar:4229/1753/1460 mmRölanti44 dB(A)Ağırlık:1255 kg100 km/s : 68 dB(A) Lastikler:195/65 R15100 - 0 km/s 37 m
Test tüketimi: 6 lt/100 km
Depo kapasitesi:52 ltMenzil:866 km
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.3 CDTI Easytronic
Beğenilen ve başarılı modelleri değiştirmeyi pek sevmeyen tasarımcılar Astra’da da bu tip bir yaklaşım izlemişler. Neredeyse gizlenmiş olarak tanımlayabileceğimiz değişiklikler ancak Astra fanatikleri tarafından fark edilebilecek seviyede. 1.4 lt ve 1.6 lt benzinli ve 1.3 lt dizel motor seçeneğine sahip olan Yeni Astra’nın 1.3 litrelik CDTi motor seçeneğine sahip test aracımızda Cosmo donanım paketi ve Easytronic adlı otomatikleştirilmiş manuel şanzıman bulunuyordu. 35.877 YTL’den başlayan 1.3 CDTi motorlu Astra’ların fiyatı en üst donanım seviyesiyle birlikte 42.451 YTL’ye kadar çıkıyor. Ekstra donanımlarla bu fiyatı 58.000 YTL’ye kadar arttırabilmek mümkün.

Geçirdiği makyajın ardından Yeni Astra’nın en büyük farklılıklarının dışında olduğunu görüyoruz. Ön panjuru değişen Astra’nın artık plakasının altına kadar uzanan geniş bir çizgisi var. Ayıca ön ızgara ve hava girişi etrafı da krom bir çerçeveyle çevrilmiş. Far grubunun içinde ise siyah bir zemin kullanılarak parlak görünümlü parçaların sayısı azaltılmış. Ön bölümde karşılaşılan farklılıklar bu şekilde sayılabilirken aracın arka tarafında yapılan tek değişiklik stop grubunda beyaz renkli üst kısım yerine şeffaf bir görünüm tercih edilmesi olmuş. Jant tasarımında da değişikliğe gidilen Astra’da artık Corsa’da kullanılan jantlarla aynı tasarımda alüminyum alaşım jantlara sahip olduğunu görüyoruz. Dışında başka herhangi bir değişikliğe gidilmeyen Astra’nın dinamik görüntüsünü koruduğu bir gerçek.

Aracın iç mekanına geçtiğimizde dışarıda yapılan değişikliklerden çok daha azı bizi karşılıyor. Şık bir iç mekana sahip olan Opel Astra’nın en büyük sorunu yine kullanışsızlık. İç mekanında hiçbir eşya gözü bulunmayan Astra sadece ön kol dayanağının altındaki hacimle ihtiyaçları karşılamaya çalışıyor. Tabi torpido gözü ve kapı içi ceplerini saymıyoruz bile. Astra’nın iç mekanı makyaj operasyonundan minimum seviyede etkilenmiş. Ön konsolda bulunan tuş takımları arasında ufak bir değişikliğe gidilirken konumları değiştirilen bir iki tuş dışında başka bir fark yok. Yol bilgisayarında ise eski modelde bulunan kronometrenin Yeni Astra’da bulunmaması göze batan bir fark. Ayrıca artık Yeni Astra’da piyano boyasıyla boyanmış döşemeler bulunuyor. Kaliteyi arttırdığı belirtilen bu boyanın en azından görünümünün eski Astra’da kullanılan metalik döşemelerden bizce gerisinde kaldığını belirtmeliyiz. Yarı deri döşemeye sahip koltuklarıysa özellikle kullanılan malzeme kalitesindeki farkla eski Astra’nın bir miktar gerisinde kalıyor.

Yeni Astra’nın içindeki ve dışındaki değişiklikleri bir kenara bırakıp motor ve sürüş özelliklerine geçersek eski Astra’ya göre hiçbir farkın olmadığını görebiliyoruz. 1.3 litrelik CDTi turbodizel güç ünitesi 90 HP güç ve 200 Nm tork üretirken otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla birlikte uyumu şanzımana alıştığınız zaman oldukça iyi. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların gaza verdiğiniz ani tepkilerde aracı dizginleyerek yığılmaya neden olması klasik otomatik şanzımanlara göre bir eksi gibi gözükse de şanzımana alışma süresini atlattıktan sonra otomatikleştirilmiş manueller de oldukça keyifli kullanılabiliyor. Hem de yakıt tüketimine hiçbir negatif etkisi olmadan! Ön konsolda bulunan Sport tuşuna bastığınızda gaz ve direksiyon tepkileri netleşen Astra daha üst devirlerde vites değiştirmeye başlayarak sportif tarzda bir sürüş sunmayı amaçlıyor. 6 vitesli şanzımanın vites geçişleri maneul kullanımda ise gayet hızlı ve keyifli. Başarılı bir direksiyon sistemine sahip olan Astra’nın fren sistemi de oldukça net ve kullanıcısına güven veriyor. Özellikle arka görüş açısında problem bulunan Astra rakiplerine karşı görüş açıları konusunda bir miktar yetersiz kalıyor. Astra ailesinin tek dizel motor seçeneği olan 1.3 litrelik ünite ise 6.5-7.0 lt arasındaki ortalama tüketim değeriyle ekonomik bir sürüş sunmayı gayet iyi başarıyor.

Nihat KARATAŞ

Genel Değerlendirme
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İşçilik[/FONT] 7 Alman işçiliği kolayca farkediliyor.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Görüş[/FONT] 6 Küçük bagaj camı nedeniyle arka görüş problemli.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Performans[/FONT] 5 1.3 litrelik turbodizel motorun performansı yetersiz.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Tüketim[/FONT] 8 Dizel ekonomisi öne çıkıyor.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Konfor[/FONT] 6 İç mekanda eşya gözü bulunmayışı büyük eksiklik.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Frenler[/FONT] 7 Fren performansı gayet başarılı.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Yalıtım[/FONT] 7 Ses yalıtımı sorunsuz.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Donanım[/FONT] 6 En üst donanım paketi cosmo makul bir donanıma sahip.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Fiyat[/FONT] 7 35.000 YTL'lik başlangıç fiyatı normal.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Sonuç[/FONT] 6,8 Tam anlamıyla gizli bir makyajdan geçirilen Astra, özellikle iç mekanındaki kullanışsızlığın giderilmemesiyle beklentileri karşılayamıyor. Fakat eski modelden kalma dinamik sürüş karakteri ve keyfi, şık tasarım ve kaliteli malzeme ve yüksek işçilik seviyesi Astra’nın hala sınıfının gözde modellerinden biri olmasını sağlıyor. Dizel motor seçeneği için 35 bin YTL seviyesinden başlayan fiyatıysa rakipleriyle karşılaştırıldığında oldukça uygun ve iddialı.[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İkinciel[/FONT]


Teknik verilerMotor:Sıralı 4 silindirli, turbo dizel, 16vMotor Hacmi:1248cc Motor Gücü:90 HP – 4000 d/d Max. Tork:200 Nm – 1750 d/d Frenler:disk/diskBagaj:350/1270 lt Boyutlar (u/g/y):4249/1753/1460 mm Ağırlık:1265 kg Lastikler:255/55 R16
 

astra_metin

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Ocak 2007
Mesajlar
3,187
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1.6 COSMO

Liderlik sınavında...
Opel'in kompakt sınıf serüveni '60'li yılların başındaüretim bandına giren Kadett modeliyle başladı. Kadett'in yerinialan Astra ise on yılı aşkın bir süredir Opel'i bu sınıftatemsil ediyor.
İlk olarak '93 yılında satışa sunulan Astra'nın ikinci jenerasyonu1998, üçüncüsüyse geçtiğimiz yıl düzenlenen Frankfurt OtomobilFuarı'nda kendini gösterdi.
Yeni Astra Türkiye'ye 1.4 litre 90 HP, 1.6 litre 105 HP, 1.8litre 125 HP, 2.0 litre turbo 170 HP benzinli ve 1.7 litre100 HP dizel motor seçenekleriyle ithal ediliyor. Easytronicotomatik şanzımansa sadece 1.6 litrelik versiyonda tercihedilebiliyor.

İlgi çekiyor
Astra selefinden tamamen farklı bir tasarıma sahip. Dışa doğruçıkıntılı üç boyutlu farlar, ağabeyi Vectra ile başlayan tasarımanlayışının bir ürünü. Kromaj şeritli radyatör ızgarası önbölümün dikkat çeken öğeleri arasında yer alıyor. Otomobilinyan tasarımı akıcı çizgilerden oluşuyor. Arka bölümse önükadar şık ve çekici... Yaprak formlu stop grubu çift renklitasarlanmış. Öndeki kromajlı bandın benzeri bagaj kapağındada kullanılmış. Otomobilin boyutları yenileme esnasında oldukçaartmış. Selefinde 4111 mm olan uzunluk yeni Astra'da 4249mm'ye ulaşmış. Astra'nın en büyük rakipleri olan VW Golf (4204mm), Ford Focus (4178 mm) ve Renault Megane (4209 mm) uzunluğasahip.
Teknoloji kıskandırıyor
Yeni Astra'nın dışı gibi iç mekanı da büyük bir değişime uğramış.Vectra'daki ile benzerlikler taşıyan ön konsolun kalitesirakibi VW Golf'ü yakalar düzeyde. Orta konsolun en üstünebüyük dijital bilgi ekranı yerleştirilmiş. Otomobille ilgilitüm bilgiler bu ekrandan kontrol edilebiliyor. Daha alttaysasırasıyla havalandırma ızgaraları ve müzik sistemi bulunuyor.Müzik sistemi yeni tasarım butonlarla direksiyondan kontroledilebiliyor. En alttaysa klima kumandaları konumlandırılmış.Bu bölümün Vectra'da şikayet ettiğimiz kullanım tarzı Astra'dada sürüyor. Klimayı açmak için gözü yoldan ayırmak gerekiyor.Otomobilin koltukları rahat ve yan destekleri başarılı. Derikaplı direksiyon simidiyse ele iyi oturuyor. Astra'nın 350litrelik bagaj hacmi selefinden 20 litre ufak. Torpido gözüve kolçaktaki göz hariç iç mekanda hiç bir eşya gözü bulunmuyor.
Ekonomikmotor
Yeni Astra'nın kaputu altında selefinde de görev yapan değişkensupap zamanlaması teknolojisine sahip 'Twinport' motor görevyapıyor. 1.6 litrelik motor 6000 d/d'de 105 HP güç, 3900 d/d'de150 Nm tork üretiyor. Otomobili zorlanmadan taşıyan motoralt devirlerde biraz cansız kalıyor. Yaptığımız testte 0'dan100 km/s hıza 11 saniyede ulaştık. Otomobilin son hızınıysa187 km/s olarak ölçtük. Ekonomi amaçlı ayarlanan şanzımanson hıza çıkışı geciktirse de yakıt tüketimi disiplinindekullanıcısını güldürüyor. Yani Astra testimiz süresince 100km'de 7.8 litre kurşunsuz benzin tüketti. 52 litrelik deposuylamenzili 666 km.
Kompakt sınıf karışacak
Yeni Astra modern yüzü ve teknolojik özellikleriyle başarılıbir otomobil. Selefinin dez avantajları giderilerek güçlenenyeni otomobil sınıfının liderliğine ciddi bir aday. Başarılıyol tutuşuyla ünlü Astra ailesi üçüncü jenerasyonuyla da bugeleneğini bozmamış. Sertliği iyi ayarlanan süspansiyonlaryoldan çıkmayı önlüyor. Çok zorlandığındaysa ESP Plus sistemihızla devreye girerek otomobili çizgisine döndürüyor. ESPPlus sisteminin en büyük özelliği arkadan kaymaların yanısıra önden kaymaları da algılayıp müdahele etmesi. Otomobilinfren sistemi de göz dolduruyor. 100 km/s hızdan durma konumunagelmek için harcanan 38.5 metre bunun en büyük gösterges.Opel Astra 1.6 Cosmo'nun anahtar teslim satış fiyatı 39.474.000.000TL.
 

zek

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Ara 2008
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Kalite, ekonomi ama hepsinden önce çekicilik.....

bu bir tür aşk gibi birşey.....


paylaşım için teşekkürler!
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Çok şaşırıcaksınız biliyorum ama astra g kasa halen daha satışı devam etmekte meraklılarını için fiyatları aşşağıda

Astra ClassicModelMotorTipKampanyalı Anahtar Teslim (TL)

Astra Classic1.4i 16V TwinportHB Club 28.020
Astra Classic1.4i 16V TwinportNB Club 28.830
Astra Classic1.6i 16V TwinportNB Comfort 31.370
Astra Classic1.6i 16V TwinportHB Comfort 30.660

1.6 16v versiyonu eskisi gibi 105 hp değil h kasa gibi 155nm tork / 115 hp
 

MERKEZ

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Şub 2009
Mesajlar
2,260
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
hp konusunda eminim fakat tork gücü konusunda kesin emin değilim
 

HUNTER13

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Şub 2008
Mesajlar
443
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Siteyi ziyaret et
Teşekkürler... Güzel Paylaşım...
 
Üst