P0115 arıza kodu ve Su eksiltme sorunu

alihanevren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba,

Astra H GTC 1,6 aracımın 3 hafta önce Ankara iskitlerde aracımın antifrizini komple boşaltırıp yeni antifriz koydurttum. Koyan kişi hiç su koymadı sadece antifriz.
İki gün sonra "check coolant level" uyarısı aldım ve kaputu açtığımda suyun 3-4 parmak azaldığını ve kaputun iç taraflarında antifriz gördüm. Belli ki devirdaim pompası cortlamıştı, bende akşam bir opel özel servisine götürüp bıraktım. 0 parça ile değiştirdiler ve yeni antifriz koydular (70% antifriz, %30 su).

Sorun 100% antifrizin hortumlara ve bütün arabaya zarar verip kalite de kötüyse bir yerlerden patlama yaptırmasıymış. Bundan sonra bu konuda bilinçliyim.

Aradan iki hafta geçti malum -10 derece Ankara soğukları vs, aynı hatayı bir daha aldım, baktım yine su azalmış, ekledim üç gün sonra yine bir parmak azalmış, yine ekledim, en az 3-4 kere bir parmak su ekliyorum iyice takılmaya başladım bu konuya.

Arıza kodlarına bakayım dedim şu arabanın ve P0115 kodu, "motor soğutma suyu sıcaklık sezicisinde hata" var.
Ayrıca P0172 "Sistem çok zengin bank1, içeri giren hava miktarı arızası, yakıt basıncı arızası, pompa, enjektör, depo hava alma valfi" ve
P0420 "katalitik sistem randımanları altında (bank1)" hatalarını alıyorum.

Aracım 110 binde. 85 binde LPG sistemi takılmış. Ayrıca katalitik konvertörün içi boşaltılmış yani iptal. Son hata o yüzden çıkıyor.

Ama P0115 ve P0420 birbiriyle bağlantılı mıdır?
Ne yapmam gerekiyor çok aklım karıştı, radyatör hava mı almıştır kaçak mı vardır, conta mı yakıyodur.

not: aracın gidişinde çekişinde osunda busunda hiçbir sorun yaşamıyorum, titreme yığılma çekişten düşüş, hararet (hiç yanmadı gösterge), fazla yakıt tüketimi gibi problemler yok. Birtek katalitik iptali yüzünden olduğunu düşündüğüm kışın soğuk havalarda ya da sabahları egzozdan ince buhar gibi duman atma var.

Görüş ve yardımlarınızı bekliyorum, Ankara da iyi opel ustanız varsa güvenilir o konuda da önerilerinizi beklerim.
 

Ahmet Erem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Tem 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Sizin yaşadığınız antifriz sorununun aynısını bende vectra c aracımda yaşadım hiç bir sorun yokken antifriz eklendikten sonra kaçırma oldu bunu ustalar normal o ilk eklendikten sonra azaltır tekrar tamamla dediler aynı şekilde tamamladım fakat bir kaç gün sonra tekrar ekranda uyarıyı görünce açtım kaputu antifriz seviyesi yarının da altına inmişti hortumlarını kontrol ettim radyatöre bağlanan hortumun kelepçe bağlantısında ıslaklık fark ettim hortumu sıkıştırıp biraz uğraşınca uyarı ışığı söndü. Bir kaç gün o şekilde kullandım fakat bugün sabah tekrar ışık yandı tamamladım su ilave ettim düzeldi.
 

alihanevren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Ahmet Bey iyi aksamlar.

Ilk olarak her usta farkli bir yorum katiyor forumlarda okudugum binbir bilgiyle aklim karisiyor iyice. Mesela antifriz degistirdikten sonra hemen tekrar eklemek gerektigini bilmiyordum. Ama tamam onu gectim o bir kerelik olsun.

En az 4-5 kere su ekledim arabaya, ben hergun arabaya su eklemek kontrol etmek istemiyorum. Tabiki de ustaya gidecegim ama yeni nesil ustalarin daha bakmadan su degiscek bu degiscek demelerine de gelemiyorum kavga etmekten skldim.
Artik arizali parçayi gercekten arayan gerekirse onu tamir eden usta kalmadi, daha kaputu acmadan degisecek diyorlar, paramiza yazik kolay kazanmiyoruz ayrica parca degisse de sorun çözülmüyor çogu zaman.

Sizin de sorununuza gelince, sorun çözüldü demissiniz ama sadece su koyuncu check coolan level uyarisi gitmis, acaba yarin obur gun tekrar azalir mi.
Kaçak var mi hortumlarda baska yerlerde gozumun gorebildigi her yere baktim ama gorunur de kaçak görünmüyor. Acaba conta da mi sikinti var diyorum, sizinti falan, çekiste sorun yok, yag bakiyorum gorunurde sorun yok, mavi duman atmiyor araba.

Bakalim, forumdan birisi bizi aydinlatabilene kadar diken ustunde gidip gelicez vakit olunca da duzgun bir ustaya goturucez gibi.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
antfriz ve su yarı yarıya dışarıda karıştırılmalı ve öyle doldurulmalı araca.
termostat arızalıysa yada termostat üzerindeki sıcaklık sensörü karışım hatası sorunu ortaya çıkabilir.
 

alihanevren

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Siteyi ziyaret et
Çok saçma olmazsa bir soru sormak istiyorum. Termostat parçası nedir ne işe yarar bozulursa ne olur?
Bugün havalar ilk defa ısındı Ankara bende aracımı genelde günde 15 dakka evden işe işten eve sürüyorum tam be olup bitiyor göremiyorum ama akşam bişey dikkatimi çekti uzun süre yokuş çıktıktan sonra (dikmen), araba galiba fan açmıyor. Ee fan açmazsa su kaynar hararet yaptırırız ve su azalır tahliye kabından atar vs.. Termostat ile ilgisi var mıdır sonuç olarak?
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Çok saçma olmazsa bir soru sormak istiyorum. Termostat parçası nedir ne işe yarar bozulursa ne olur?
Bugün havalar ilk defa ısındı Ankara bende aracımı genelde günde 15 dakka evden işe işten eve sürüyorum tam be olup bitiyor göremiyorum ama akşam bişey dikkatimi çekti uzun süre yokuş çıktıktan sonra (dikmen), araba galiba fan açmıyor. Ee fan açmazsa su kaynar hararet yaptırırız ve su azalır tahliye kabından atar vs.. Termostat ile ilgisi var mıdır sonuç olarak?

termostat açık kaldıysa (ki inşallah kapalı kalmamıştır) motor soğuk çalışmaya devam ettiği için karışım hatası verir, fazla yakar, kurumlanmaya sebep olur motor içinde ve motor aşınmasını hızlandırır. kapalı kaldıysa yaz kış farketmeden hararet yapar kısa sürede suyu kapaktan tahliye eder falan filan...bilgisayara bağlatıp su sıcaklığını fan çalışmasını falan kontrol ettirin.
 

Ahmet Erem

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Tem 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Alihan Bey dediğiniz gibi güvenilecek ve gerçekten sorunu çözmek için uğraşan usta sayısı oldukça az ve bu ustalarda bize denk gelmiyor. Bu sebepten ben elimden geldiğince kendim çözüm bulmaya çalışıyorum 2 gündür eksiltme yok ara ara kontrol edeceğim.
 

06corsa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
1,202
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
40
Siteyi ziyaret et
Aşırı yoğun antifiriz konulmuş yüzde 50 su 50 antifiriz olmalı su oldukça antifiriz yüksek derece donma da koruma sağlar. Ayrıca araçlarıniza uygun olanı almalısınz yoksa hortumları derler devir daimi patlatrsnz
 

Kerim Avcı

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
363
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar ben Hatay gibi yerde %100 antifiriz kullanıyorum hiçbir sıkıntısı olmadı olmaz da. Çünkü hem harareti hem donmayı önler. Motorda özelliğini kaybetmiş antifirizli su uzun zaman kaldıysa konulan antifriz kireçle tıkanmış delikleri hortum bağlantı yerlerini lpg reguletoru bağlantı yerlerindeki kireçleri açarak su sızmasına sebep olur. Tüm noktaları kontrol etmek gerekir. Arızaların birbiriyle alakası Yok. Fan açmıyor diyorsunuz ama harareti kontrol ettiniz mi. Sıcaklık sensörü arızalıyla fan açmaz muhtemelen dijital olarak ta göremezsiniz. Antifirize bahane bulana değilde iyi bir ustayla görüşün.
 
Üst