Radyatör Peteğinin önünü karton v.s. ile kapatmanın sakıncası varmı???

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bir süredir aracımdaki Motor ısısı ve kalorifer sistemi ile uğraşmaktayım...

Sabah aracımla işime Ş.içine girmeden ana yoldan gidersem yaklaşık 13-15 km lik trafik sıkışıklığı olmayan yolda hararet ibremin 80 e bile gelmeme sorunum vardı...

Termostat ın açık kalmış olabileceği düşüncesi ile Termostatımı bugün değiştirdim ve pek deneme fırsatım olmadı...

Ayrıca bugün Aracıma atiker marka LPG taktırdım... Montaj aşamasında LPG ayarına gelen birkaç OPEL araç sahibi oldu ve şikayetleri; aracın benzinden LPG ye geç geçmesi idi... Havaların soğuması ile birlikte bu sorundan gelen insanlar artmış...

LPG ye geçiş için motor sıcaklığının 30-40 Derece olması gerekli ve, ben gibi aracını çalıştırır çalıştırmaz Trafiksiz yola çıkan kişilerin bu türden sorunları var.. Motor sıcakken yani 30-40 derece üzerinde iken LPG ye geçiş en fazla 10 saniye....

Aracın kullanım klavuzunda 90 derece ile kastedilen orta bölge için Motorun normal çalışma sıcaklığı yazıyor, ve aracınızı çalıştırın ve beklemeden, motoru çok sıkıştırmadan yola çıkın ve motor 90 dereceye yani ibre ortaya gelince motorunuz normal çalışma sıcaklığında olacaktır diyor...

Tasarruf için LPG taktırdım ancak yolun yarısına kadar Benzin ile gidersem LPG yi amorti etmem bayaaa uzun bir zaman alacak....

Fiat Marea aracımızda ise, dış hava sıcaklığı 3 derece civarlarında iken 1-2 km ile kaloriefer zaten ısıtmaya başlıyor ve, 90 dereceye yaklaşıyor... Hemen LPG ye geçiyor ve istenilen tasarruf sağlanmış oluyor....

Her sabah işe giderken 5 km desek, akşam eve gelirken de 5 km, ayda 300 Km benzinde çalışıyor... Veya 250 km diyelim benzinle gidilen yol... Buda tasarrufu düşürüyor... (5km temsili bir değerdir... Bugün servise gelenler 5 km falan olsa razıyım diyorlardı ama...)


Bu durumu az da olsa önlemek için Radyatör peteğinin önü eski usul karton v.s. ile kapatılsa (zaten en önde klima radyatörü var ve, petek alanın yarısı kadar da fan var ancak yarısı kapatılabiliyor ve fanın olduğu yerden de hava girişi sağlanabiliyor) araç için herhangi bir sıkıntısı varmıdır???? Tabi araç hararet seviyesinde de olmayacak şekilde??

Bilgisi veya fikri olan varsa düşüncelerinizi bekliyorum....
 
Son düzenleme:

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
LPG suyu v.s. hakkında bir bilgim yok ancak, bahsettiğim 30-40 santigrad derece motor sıcaklığı hakkında... Motor sıcaklığı o dereceye ulaştığında araç LPG ye geçiyor atikerlerde...

Belki diğer markalarda da bu seğer aynıdır veya fatklıdır tam olarak bilmiyorum...

Buda LPG sisteminin verimli olarak çalışcabileceği minimum ısı değeri.
 
Son düzenleme:

smoke

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
758
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
lpg ye geçiş ısısını kış şartları için değiştirirseniz arabaniz daha erken lpg ye gececektir. ben kışın lpg geçiş ısısını 25 derece, yaz için 35 derece yaptırıyorum. şu anda hava sıcaklıkları burası için gece 5-10 derece lerde geziyor ve sabah arabaya bındıgımde 2 km yada 4 dk ıcerısınde lpg ye gecmıs oluyor. ve hıc bır tekleme yapmıyor.
 

MBugra1

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Mar 2008
Mesajlar
2,516
Tepki puanı
0
Puanları
0
www.karinca.tk
LPG ye geçiş için 30 dereceyi beklemenin mantığı, regülatörün yeterli ısıya ulaşmasını sağlamaktır. 30 dereceye gelmeden LPG ye geçirdiğinizde LPG de çok yakar, ha benzinden iyidir dersiniz orasına karışmam. Sonuçta Regülatör motor suyu ile çalışıyor ve bildiğiniz gibi görevi sıvı haldeki LPG yi gaza çevirmek.

Gelelim radyatör kapatma olayına, bana kalırsa sizin için bir sakıncası yok. eğer gittiğiniz yl 15-20km yi geçmeyecekse radyatörün yarısını kapatabilirsiniz. Ancak daha uzun mesafelere gideceğiniz durumlarda sıkıntı yaşatabilir. Motor fazla ısınınca fan gereksiz yere devreye girer belki o da işe yaramaz hararet sorunu yaşarsınız. ama 15 km gidecekseniz bir sorun olmaz bence.

Ankara da dolmuşçuların çok sık kullandığı bir yöntemdir radyatörü kartonla kapatmak.
 
S

Sertan_c

Bilgi Girilmemiş
LPG suyu v.s. hakkında bir bilgim yok ancak, bahsettiğim 30-40 santigrad derece motor sıcaklığı hakkında... Motor sıcaklığı o dereceye ulaştığında araç LPG ye geçiyor atikerlerde...

Belki diğer markalarda da bu seğer aynıdır veya fatklıdır tam olarak bilmiyorum...

Buda LPG sisteminin verimli olarak çalışcabileceği minimum ısı değeri.

bende atiker sıralı kullanıyorum ve bahsettiğiniz sıkıntı bende yok.
kırmızı ile işaretlediğim cümle yanlış. her markada olduğu gibi atikerde de lpg ye geçiş sıcaklığı istenilen dereceye ayarlanabilir. isterseniz onu sıfır yapın ve çalıştırır çalıştırmaz 5 sn sonra lpg ye geçsin. ama bunu hiç kimse tavsiye etmez ve ustalarda siz yap desenizde yapmaz çünkü doğru ve sağlıklı olmaz.
örneğin benim aracımda lpg ye geçiş sıcaklığı 28 olarak ayarlı. havalar soğumadan önce çalıştırıp hemen hareket ederim bende 200 metre sonra lpg ye geçerdi, şuanda sabahları bakıyorum hava 10 derece civarıyken 800 metrede daha düşükse ortalama 1 km de geçiyor lpg ye. hiçbir şekilde gaz yememe yada tekleme gibi bir sıkıntı da olmuyor maşallah. sizde takan kişiye söyleyin ısı ayarı yapsın yada ısıyı ölçen kablonun bağlantısını kontrol etsin... lpg ye geçiş için 5 km çok fazla gerçekten...
 

vectra delisi

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
2,618
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Lpg konusunu bilmiyorum ama radyatörün önünü sakın kapatmayın vectramın önünü kapatmıştım 20 km bi yola çıktığımda arabanın harareti tavan yaptı ve önden dumanlar çıktı hava alamadığından ve buda bana boşu boşuna radyatörümün su damlatmasıyla sonuçlandı. Radyatörün önden hava alması gerek radyatörr sadece fanla soğumuyo arabanın önünden giden rüzgarlada soğuyor.
 

Shadow

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ağu 2006
Mesajlar
506
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
www.sidemir.com.tr
LPG ye geçiş için 30 dereceyi beklemenin mantığı, regülatörün yeterli ısıya ulaşmasını sağlamaktır. 30 dereceye gelmeden LPG ye geçirdiğinizde LPG de çok yakar, ha benzinden iyidir dersiniz orasına karışmam. Sonuçta Regülatör motor suyu ile çalışıyor ve bildiğiniz gibi görevi sıvı haldeki LPG yi gaza çevirmek.

Gelelim radyatör kapatma olayına, bana kalırsa sizin için bir sakıncası yok. eğer gittiğiniz yl 15-20km yi geçmeyecekse radyatörün yarısını kapatabilirsiniz. Ancak daha uzun mesafelere gideceğiniz durumlarda sıkıntı yaşatabilir. Motor fazla ısınınca fan gereksiz yere devreye girer belki o da işe yaramaz hararet sorunu yaşarsınız. ama 15 km gidecekseniz bir sorun olmaz bence.

Ankara da dolmuşçuların çok sık kullandığı bir yöntemdir radyatörü kartonla kapatmak.

+1907

Şunuda ben ekliyim o zaman.. Karton yerine gazete kağıdı kullan en azından aracın bir miktar hava almaya devam eder.. Uzun mesafe kullanımlarda gazeteyi kaldırki termostatın ve fanın durmadan boş yere devreye girip çıkmasın..
 

Nikkfurie

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
521
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Bu durumu az da olsa önlemek için Radyatör peteğinin önü eski usul karton v.s. ile kapatılsa (zaten en önde klima radyatörü var ve, petek alanın yarısı kadar da fan var ancak yarısı kapatılabiliyor ve fanın olduğu yerden de hava girişi sağlanabiliyor) araç için herhangi bir sıkıntısı varmıdır???? Tabi araç hararet seviyesinde de olmayacak şekilde??

Bilgisi veya fikri olan varsa düşüncelerinizi bekliyorum....



radyatörün önünü kapatmanız birşey ifade etmeyecek,zaten motor ısınıpta ortalama 80 dereceye kadar termostat hiç açmaz ve radyatör devre dışıdır..

termostatı olmayan araçlarda kışın radyatörün önü kapatılırdı,termostat düzgün çalışıyorsa gerek yok..hatta size sorun bile çıkarabilir..

motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi çalıştırmayabilirsiniz bi müddet..
kalorifer peteğindeki su motorun sıcaklığını içeri taşıyarak sabah erken ısınmasını engeller,tabi arabanın içindeki soğuk sizi rahatsız etmeyecekse..
 

cance

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2006
Mesajlar
1,732
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
radyatörün önünü kapatmanız birşey ifade etmeyecek,zaten motor ısınıpta ortalama 80 dereceye kadar termostat hiç açmaz ve radyatör devre dışıdır..

termostatı olmayan araçlarda kışın radyatörün önü kapatılırdı,termostat düzgün çalışıyorsa gerek yok..hatta size sorun bile çıkarabilir..

motorun daha çabuk ısınması için kaloriferi çalıştırmayabilirsiniz bi müddet..
kalorifer peteğindeki su motorun sıcaklığını içeri taşıyarak sabah erken ısınmasını engeller,tabi arabanın içindeki soğuk sizi rahatsız etmeyecekse..
+1
bunlara ek olarak termostatınızı değiştirebilirsiniz... termostat sürekli açık kalıyorsa araba çok geç ısınıyor ve lpgye geç geçiyor olabilir... bende 40 dereceye ayarlı lpgye geçme ısısı... ve ankarada oturuyorum sabahları bazen 0 derece bile oluyor ama genelde 1-1.5km civarında geçiyordur lpgye...
 
Üst