Sabah Motor Isınması

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Araç rölantide beklemeye gerek yoktur ne demek anlamıyorum.. Ben senelerdir bildiğim şudur araç çalıştırılır rölentide 1 ve ya 2 dk beklenir sonra yola çıkılır.. Bunun aksini iddia eden arkadaş gerekçesinide söylerse sevinirim. Bahsettiğiniz sıcaklıklarda motor yağının yoğunlu artıcağından yağlama tam yapılmaz. Siz motor yağı aracın tüm hücrelerini işlemeden ben basarım gaza giderm diyorsanız benimde size söyleyebileceğim şudur tam yağlama yapmayan motora yük bindirdiğinizde aşınma oranı normal e göre %10-15 daha fazladır benim bilgilerime göre. Gaza yüklenmeden 2 vites vs bunlarda aracın motoru aşındırmamasına engel değildir. Bence bunu her şöför bilir. Araç marşa basar basmaz yola çıkılmaz. Ben yeni görüyorum bunu kiralık ve şirket arabalarında adam marş motor a yol verdiği anda aracada yol veriyor sizin mantığınızda buysa ben sizden araç almak istemem kesinlikle.. Turbolu araçlar içinde uzun yol ve yüksek performans kullanım sonrası stop etmeden önce 1-2 dk beklenmesinin iyi olduğunuda düşünüyorum. Turbo kitleme denen olay zamanımda başıma geldi bu yüzden her zaman bu konulara dikkat ederim..

Senelerdir bildiğiniz 1-2 dakika araç ısıtmadan yola çıkılmaz mantığı, 1970 model dizel araçlarda vardır doğrudur. Bahsettiğim sıcaklıklarda sentetik motor yağları marş ile beraber en geç 3 saniye içinde motoru kaplar ve tam yağlama yapar. Katı yağ olmadıkları için erimelerine gerek yoktur. 20 - 50 yağ kullanıyorsanız o başka tabi. Marşa basar basmaz yola çıkılır ama yüksek devir çevirmekten kaçınılmalıdır. Rölantide 2 dk bekledikten sonrada yüksek devir çevirilmez. Benden araç almak istememeniz güzel bir nokta zaten böyle saplantıları olan birine araç satmam, Turbolu araçlara turbo timer takılır ve istediğinizde stop edebilirsiniz,saygılar......
 

NaeX

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 May 2011
Mesajlar
41
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Senelerdir bildiğiniz 1-2 dakika araç ısıtmadan yola çıkılmaz mantığı, 1970 model dizel araçlarda vardır doğrudur. Bahsettiğim sıcaklıklarda sentetik motor yağları marş ile beraber en geç 3 saniye içinde motoru kaplar ve tam yağlama yapar. Katı yağ olmadıkları için erimelerine gerek yoktur. 20 - 50 yağ kullanıyorsanız o başka tabi. Marşa basar basmaz yola çıkılır ama yüksek devir çevirmekten kaçınılmalıdır. Rölantide 2 dk bekledikten sonrada yüksek devir çevirilmez. Benden araç almak istememeniz güzel bir nokta zaten böyle saplantıları olan birine araç satmam, Turbolu araçlara turbo timer takılır ve istediğinizde stop edebilirsiniz,saygılar......

Turbo timer maliyetli olduğu için takıcak insanın çok olduğunu zannetmiyorum benimki sadece genel turbolu araç kullanıcılarına söylediğim birşeydi. Soğuk motor konusunda hala ısrarcıyım sabit düşünceli biri olarak gözükmek istemem ama aracın sabah 1-2 dk çalışması hiçbir zaman sizin zararınıza olucağını düşünmüyorum.
 

swordfish0606

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
717
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
Turbo timer maliyetli olduğu için takıcak insanın çok olduğunu zannetmiyorum benimki sadece genel turbolu araç kullanıcılarına söylediğim birşeydi. Soğuk motor konusunda hala ısrarcıyım sabit düşünceli biri olarak gözükmek istemem ama aracın sabah 1-2 dk çalışması hiçbir zaman sizin zararınıza olucağını düşünmüyorum.

Aracına 50.000 tl verebilen bir kişinin timer gibi yararlı bir parça için pahalı deyip taktırmayacağını sanmıyorum. Yinede aracınızı 2 dk rölantide çalıştırıp yola çıkmak kişisel bir seçimdir saygı duyarım, neden böyle bir mantığınız var demem. Sadece gerek olmadığını açıklarım.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Merhabalar. Benim şöyle bir durumum var.
Ben sabahları 3 - 4 dk aracı rolantide çalıştırıp 1 dk de 2000 - 2500 devir arasında gaz verp sonra trafiğe çıkıyorum. en fazla 15 km yol yapıyorum ve en soğuk havada bile sıcaklık 3 derecenin altına düşmüyor.(Trabzon - Merkez)
Stop ederken de 1 dk bekleyip sonra stop ediyorum (Turbo için)

Geçen arkadaşla muhabbet ederken onda da Wolksvogen Caddy var ustası aracı 1 dk den fazla rolantide çalıştırma bekleyeceksen 1 dk den fazla stop et bekle demiş hatta sabahları aynen çalıştır 2. viteste motoru zorlamadan aracı ısıt rolantide fazla çalışmaya gelmez yeni nesil araçlar demiş.

Şimdi kafama takıldı 2004 z13dt 1,3 cdti corsa aracımız var. sabahları çalıştırıp sonra mı motoru ısıtmak lazım 2. viteste yok benim gibi 4 dk felan çalışması mı daha iyi?

Aracı çalıştırdıktan sonra ne kadar bekleyeceğiniz yol güzergahına göre değişir. Eğer yolunuz düz ve fazla çıkışlı değilse, yarım dakika kadar bekleyip ondan sonra hareket edilebilir. Motor ısınana kadar ilk 3-4 km fazla sıkıştırılmaz (bilhassa turbo şarjlılarda). Sizin yaptığınız gereksiz yere yakıt tüketimi.

Sabahları bazen görüyorum. Turbo-dizel aracı ısıtıcam diye durduğu yerde deviri dayamış 3 bin civarına bekliyor. Turboya daha büyük zarar bu yapılan :(
 

bimmer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
2,656
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
rölantide beklemek nedir arkadaşlar 60 model araç mı kullanıyoruz?

aracı çalıştırın bi 20-30 saniye bekleyin ki yağ bi devir daim etsin ondan sonra yüksek devire çıkmadan devam edin.
 
Üst