Sarj dinamosu soru isaretleri

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Astra j aracimda ekrandan aku voltaji kontrolu yapiyorum bazen 14.1 14.2 gosteriyo, bazen 12.3 lere kadar dusuyo. Dun akucuye baktirdim 12.4 gosterirlem saj etmiyor dedi. Kapattim actim araci bukezde deger 14.2 ye cikti sarj etmeye basladim. Elektirikci usta bu araclarda ara sira sarj eder ara sira etmez normal dedi ama boyle biseyin mumkun olmamasi lazim cunku 12.3 degerinde arac yeterli elektiriksel gucu alamaz mantiken. Boyle bi durumlara karsilasan yada yorum yapabilecek varmi. Arac calisirken 13.8 in altina dusmemesi gerekiyor normalde. Oyle bi ozellikmi var aracta
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
O şarjı kesme etmeme şu şekilde oluyor araç çalışırken her zaman şarj 14 'ün üzerinde olur araba bazen Aküden takviye alır ve bir kısım boşalır bunun üzerine araç şarj konuma geçer ve aküyü tam doldurana kadar şarj eder ve akü dolunca şarjı keser tabi voltaj 14 'ün altına hiç inmez bana arıza sanki regülatör den gibi
 

Zafer715

Yönetici
Başkan
53-Rize
Katılım
24 Kas 2018
Mesajlar
2,354
Tepki puanı
782
Puanları
113
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
Bende oyle dusunuyorum cunku akuye baktirdim varta 12.6 v aku saglam. Yolda giderken hareket halinde sarji kesiyor. Belli bizaman sonra yada durdugunda rolantideyken geri devreye giriyor girince bi sarsinti oluyor. Mesela sabah bi skinti yoktu surekli devredeydi. 12.4 3 lere dustugu zaman,rolantide dengesizlik hissediyoeum herhangi bi ariza lambasi yakmiyo ama aracin o sessiz,sanki calismasi etkileniyo guc yetersiz kaliyo sanirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Aynen öyle olur akü voltaj getiremez çalışınca bobin patlayabilirde pahalı bir şey değil zafer ustam bende bir götürün değiştirin düşük voltaj opelde üzerine gidersen beyin arızaya düşüyor hatta çalıştırıp ölçü aleti ile regulatorden de ölçülüp bakılabilir voltaj gelmediği için araç tekleyerek çalışır
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
Opcomla bakılırsa belki vermiştir
 

Selim2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Nis 2016
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Astra j aracimda ekrandan aku voltaji kontrolu yapiyorum bazen 14.1 14.2 gosteriyo, bazen 12.3 lere kadar dusuyo. Dun akucuye baktirdim 12.4 gosterirlem saj etmiyor dedi. Kapattim actim araci bukezde deger 14.2 ye cikti sarj etmeye basladim. Elektirikci usta bu araclarda ara sira sarj eder ara sira etmez normal dedi ama boyle biseyin mumkun olmamasi lazim cunku 12.3 degerinde arac yeterli elektiriksel gucu alamaz mantiken. Boyle bi durumlara karsilasan yada yorum yapabilecek varmi. Arac calisirken 13.8 in altina dusmemesi gerekiyor normalde. Oyle bi ozellikmi var aracta
Merhaba aracın sorununu buldunuzmu aynı sorun bende var astra j 2013 model elektirikçi arkadaşım var ona hiza ettim ya akü dedi ya dinamo dedi akü yeni dinamoyu söktü teste götürdük sorun yok sağlam geri taktık sorun devam ediyor bulamadık sorunu bazen 14.2 çıkıyor bazen 12.4 iniyo bu normal bişey değil sabit 14 altına inmemesi lazım teşekkürler sorunu bulursanız burdan paylaşırsanız seviniriz teşekkürler
 

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
voltaj regülatörü var o arızalanmış olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim2

akyel_aytac

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
29 May 2019
Mesajlar
26
Tepki puanı
14
Puanları
3
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracınız normal ben sıfır varta akü aldım akü yeni olduğu için çoğu zaman 12.5 12.6 gösteriyordu bende sizin gibi panikledim şarj dinomosu arızalı diye bir sürü yere götürdüm bazı elektrikçiler sökelim şarj dinomosu sökelim bakalım dediler bende gemi elektronik ve elektrik işi ile ilgilendiğim için bana saçma geldi çünkü şarj dinomosunun görevi akü belirli bir voltajın altına düşerse şarj etmektir devamlı şarj olursa akü Dayanmaz çok kısa sürede şarj deşarj olayından biter telefonu devamlı şarj da kullanılırsa pili çok çabuk biter değilmi opel den ayrılan bir usta ya gittim oda 12.4 voltun altına düşerse şarj dinomosu devreye girer hipermilciler onun için aküleri yeni olsun şarj dinomosu daha az çalışsın ister bu sayede motara daha az yük biner ve az yakıt yakar
Yani sözün kısası 12.3 ün altına indiğinde şarj dinomosu devreye girmiyorsa sorun var demektir yada şarj dinomosu devreye girdiğinde 13.6 ın altında bir değerse yine sorun eğer şarj dinomosu devreye girdiğinde siz bunu ciddi bir şekilde hissediyorsanız kalkınma akımını yüksek çekiyordur şarj dinamonunuzun kondansatöründen başlayarak kontrol edilmesi lazım
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
üstadım şarj dinomosu araç çalışırsa devreye girer ve hiç bir zaman devreden çıkmaz gerekirse aküyü takviye olarak kullanır o yüzden ya maks 2 sene sağlam kalıyor akü ornek aracımda 120 amper lik alternatör vardır ve aküm 60 amperedir direksiyon sistemi klima sistemi ve fren ateşleme sistemi yük çeker sis aracı çalıştırın ce akü şarjını çıkarın alternatör üzerinden bu arada fren direksiyon cevirin araç akü voltaj getiremeyeceği için stop eder alternatör sürekli çalışır hiç bir zaman devreden çıkmaz sadece aküyü devreye alır gerektiği durumlarda
endüstriyel bakım onarım okudum
ünv. tahsilim otomasyondur elektronik
benim bilgime göre sistem bu şekilde çalışır
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz

Kaan.

Teknik Destek Ekibi
27-Gaziantep
Katılım
10 Kas 2019
Mesajlar
5,476
Tepki puanı
2,404
Puanları
113
Siteyi ziyaret et
astra h kasanın sadece stop ampulleri devreye girince 16 amper anlık yük çeker ve buradan 60 amperlik bir aküye ne kadar işkence çektireceğini düşünebilirsiniz
 
Üst