Şimdi biz bilgi paylaşıyoruz eminsek paylaşmanız doğru olur herkes kariyerini ortaya koyarak birşey söylerse hoş olmaz bende şöyle söyleyeyim bende yükekokul elektronik mezunuyum 30 yıldır elektronik 26 yıldır gemi elektrik elektronik sistemi üzerine çalışıyorum takdir edersinizki gemilerde aküler herşeydir çoğu sistem 24 volt ile çalışır ve bu voltajlar aküler sayesinde sağlanır yani bu söylediğim sistem bütün gemilerde bir benzeri vardır. İyi akşamlar diliyorum bu konu ile ilgili birşey söylemiyeceğim arkadaşlar isterlerse arabalarının şarj dinamosunu alternatörünü söktürebilir tercih araç sahiplerinindir eski aküler de devamlı 14 volt görürsünüz çünkü şarj dinamosu aküyü devamlı şarj eder çünküüstadım şarj dinomosu araç çalışırsa devreye girer ve hiç bir zaman devreden çıkmaz gerekirse aküyü takviye olarak kullanır o yüzden ya maks 2 sene sağlam kalıyor akü ornek aracımda 120 amper lik alternatör vardır ve aküm 60 amperedir direksiyon sistemi klima sistemi ve fren ateşleme sistemi yük çeker sis aracı çalıştırın ce akü şarjını çıkarın alternatör üzerinden bu arada fren direksiyon cevirin araç akü voltaj getiremeyeceği için stop eder alternatör sürekli çalışır hiç bir zaman devreden çıkmaz sadece aküyü devreye alır gerektiği durumlarda
endüstriyel bakım onarım okudum
ünv. tahsilim otomasyondur elektronik
benim bilgime göre sistem bu şekilde çalışır