vectra b gosterge

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar aracımın göstergeleri kendi kendine düşüyor bir sure sonra tekrar çalışıyor.Hız göstergesi,devir saati,benzin göstergesi ve hararet göstergesi düşüyor.gosterge panelindeki ışıklarda problem yok.genelde araç rolantideyken normal çalışıyor gaza basınca anında düşüyor.Haziran da gösterge panelini degistirmistim acaba soketlerden mi kaynaklaniyor yoksa baska bir elektrik sorunu mu mevcut?Tecrübeli arkadaslar yardımcı olursa sevinirim.
 

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar arızayı tespit ettik ve sorun çözüldü.Tatil için memleketimde olduğumdan bu arızayı burada yaptırma ihtimalim çok düşüktü.İlk önce ilçedeki oto elektrikçilerini dolaştım.Bir tanesi kontak termiği arızalı o yüzden yapıyor dedi termiğide buralarda bulamayız dedi.Bir kaç tanesi de ben bu arabalardan anlamam tamir edemem dedi.Daha sonra başka bir elektrikçi şarj dinamosundan dedi ve şarj değerini ölçtü.Araba rölantideyken 17 v civarı gaza basıncada 18 v civarında elektrik üretiyordu.Konjektor ün arızalı acilen değişmesi gerekiyor dedi.Fakat konjektor sarj dinomosu nun üzerinde olduğu için sökmesi zor dedi ilçedeki özel Opel servisine git orada dinamoyu söktur getir ben tamir ederim dedi.Opel servisine gittim ve ustaya durumu anlattım ve elektrikçinin gönderdiğini söyledim.Usta alaycı bir şekilde güldü şarjla ne ilgisi var bu akü 72 amper ne ile beslenecek, tabiki 17-18 volt olacak dedi.Senin arızan göstergenin arkasındaki bağlantı soketlerinden dedi.Fakat ustanın bu söyledikleri beni hiç tatmin etmedi.Oradan yola çıktım arabadaki bütük elektrikli donanımı açtım 35 derecede koltuk ısıtmalar ve rezistansı bile açtım.Bütün elektrikli aletler açıkken göstergeler normale dönüyor du.Bu da elektrikçinin haklılığını ortaya koyuyordu.Şehir merkezine oto sanayiye geldim akü aşırı derece de ısınmış tı.Arızayı söylemeden konjektörü değiştirmek istediğimi söyledim fakat ustaların bazıları ben sökmem sadece tamir ederim diyor diğeri başka bir şey diyor.Neyse kayınpederimin sayesinde bir ustaya gittim dinamoyu söktü fakat konjektoru çok zor bulduk.Yan sanayi bir mal takmak zorunda kaldık.Ve sorun çözüldü.İnşallah yan sanayi parça tekrar sorun çıkarmaz.Biraz uzun oldu ama böyle sorunlarla karşılaşan diğer arkadaşlara yardımcı olmak için yazıyorum.
 

erdogan_5561

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ara 2014
Mesajlar
191
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
Siteyi ziyaret et
İlgiç bir arızaymış, paylaşman güzel olmuş ama saolasın. Bu vectra B sayesinde araba uzmanı olup çıkcaz yemin ederim :) ne zeman nerden bi hata vercek kimse tahmin edemez, fakat araba güzel vazgeçirmiyor kendinden. Herkese arızasız kazasız günler dilerim
 

lampard

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Ara 2007
Mesajlar
3,683
Tepki puanı
1
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Basit bir ariza ustalar ugrastirmis sizi tabi usta bulmakta zor orada sanirim.konjektor voltaji dengeleyememis arizalanmis dinamo sokuldukten sonra 10 dk isi var.bir ara bosch marka konjektorle degistirmenizi oneririm
Akunuz 72 degil de isterse 100 amper olsun sarj degeri 14.5 15 i gecmemeli

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

gökhan

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
394
Tepki puanı
5
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Mümkün olduğu kadar arızaları giderdikten sonra burada çözüm yöntemlerini burada paylaşıyorum ki başka arkadaşlarında başına benzer arızalar gelirse en azında bir fikir sahibi olup kasap ustaların ellerine düşmekten kurtulurlar belki..Bir de arızalı olduğumuz yer veya parçalar aslında arızalı olmayabiliyor.Bu konuda olduğu gibi başka bir yerdeki arıza başka bir parça da ortaya çıkıyor.Bu da arızayı bulmamızı zorlaştırıyor.Bir nevi hedef şaşırtıyor.
 
Üst