X20xev vede x16xev motorlarin kendi hazirladiğim ariza ve çözüm önerilerim

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
 
Son düzenleme:
P

partner352

Bilgi Girilmemiş
BENDE DÜZENLEYEYİM BARİ :D

1.
S
abahlari tekleyerek çalişiyor gaza basinca gaz yemeyip stop ediyor
1.1. Benzin pompasi arizali


2.
S
abahlari tekliyor isininca problem geçiyor
2.1. S
icaklik müşiri arizali

3.
L
pg ide iken benzin eksiliyor
3.1. Benzin enjektörlerinde işeme problemi ya enjektör değişecek yada benzin pompasi röle ile susturulacak

4. Rölantide titreme silkelenme çiğ benzin kokusu aşiri yakit tüketimi
4.1. Oksijen sensörü arizali

5.
5000 devirde gaz kesme vede ariza lambasinin yanmasi performans düşmesi
5.1. Krank devir sensörü arizali ayni zamanda ekzantrik devir sensörüde kontrol edilmelidir

6. Aracin çalişip hemen stop etmesi
6.1 Immolibizer anahtari okuyamamiştir

7. Silkeleme sorunu
7.1. Ateşleme bobini buji kablolari ariza lambasi yaniyorsa krank veya ekzantrik sensörleri

8
. Sabahlari beyaz duman atma
8.1. Üst kapak contasi kaçirma yapiyor yağa su karişir en kötü ihtimal conta gitmiştir

9. Motorun isinmamasi rampa aşaği hararetin çok düşmesi
9.1. termostat arizali

10
. Uzun marş süresi
10.1. M
arş motoru arizali devri düşük akü kontrol edilmelidir değilse benzin raili 3 bar basinçla (opeller için) benzin geliyormu kontrol edilir

11.
Sağ kisa -uzun vede park yaniyor sol yanmiyor yada tam tersi
11.1. Lamba patlamiş olabilir ancak sigortalar opellerde sağ ve sol ayri ayridir sigorta kontrol edilip sonra lambalar kontrol edilmelidir.

12. Rölanti dengesizliği stop etme
12.1 Herkes rölanti motoru diyecek ama suçu bu parçaçiğa bulmak için basit bir test var klima açilir vede bu esnada rölantinin bir miktar artirildiği gözlemlenirse rm sağlamdir sorun başka yerdedir , eğer artirmiyor ise direk nokta atişi rölanti motoru sizlere ömür

13.
Düşük devirlerde isteksizlik birden performans vermemesi
13.1 Değişken emme manifoltunun vakumla çalişan ünitesi kontrol edilir ince vakum hortumu veya bu parçanin diyaframi patlak olabilir
.

14
. Yağ lambasinin rölantide yanmasi gaza basinca kesmesi
14.1. Evsafindan kalin yağ konmuş , veya yağ pompasi arizalanmak üzere


15
. Araç hiç çalişmiyor ancak marş basiyor
15.1. Benzin pompasi arizali , benzin pomp rölesi sigortasi atik veya röle arizali , ateşleme bobini arizali


16
. Gaza basinca motor tekliyor
16.1. Bu sorunda hemen ateşleme akla gelir ancak ister lpg de ister benzinde olsun yakitin yeterli gelmemesi problemi ilk incelenecek kriter olmalidir.

17. Bu motor bence en sağlam motorlardan bi kaç ince noktasi var onlari bilip araciniza ona göre davranirsaniz bence en kaliteli motor çözüm : Yağini suyunu eksik etmeyin yeter filtreleri sik sik yenileyin özellikle yağ vede hava filtresi :)
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
Her zaman en ufak bir problemde sanayiye gitmemeye özen gösterenlerdenim. Bayramın 3 ncü günü Manavgat'tan Alanya'ya gitmeye karar verdik. Yola çıktıktan 15-20 Km sonra (16. Gaza basinca motor tekliyor 16.1. Bu sorunda hemen ateşleme akla gelir ancak ister lpg de ister benzinde olsun yakitin yeterli gelmemesi problemi ilk incelenecek kriter olmalidir.) gaz verince araçda titremeler ve çekişde isteksizlik oluşmaya başladı. Motor arıza ışığı yanmayınca aklıma (otomatik) ilk önce şanzuman geldi. Kenara çekip vites boştaykende gaz verince motor teklemeye devam edince içim rahatladı. Bir iki yeri kontrol ettim sorun bulamayınca, distribütör kapağını sökmeyi düşündüm ama yanımda onu açacak anahtar olmayınca vazgeçtim. Yola çıkıp gaza fazla yüklenmeden Alanya'ya kadar gittik. Aracı park edip bir saat kadar dolaştık. Manavgat'a dönmeye karar verdiğimizde aracın daha rahat çalıştığını, az bir süre sonrada teklemenin kaybolduğunu farkettik. Bu arada araca benzin almadık, herhangi bir yerini kurcalamadık. İkigün evvel aracı sağa sağlam park ettik, 15-20 km kadar sorunsuzca yolculuk yaptık, 50-60 km kadar aracın motoru durup dururken tekledi, bir saatlik parkdan sonra motor tekrar düzeldi. Dün de İzmir'e doğru yola çıktık 550 km boyunca tık demedi, ihtiyar ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt tüketimi ile 1200 km gitti-geldi. (5 büyük kişi, full bagaj, hatta yolda bir iki şey aldık yer kalmadı diye onları da arkadaki araca pasladık). Yani bazen kurallar değişebiliyor. Böyle geçici bir arıza yaşadım, yakıtta su olsa, enjektörlerden biri tıkansa, ateşleme sisteminde bir arıza olsa araç rölantide saat gibi çalışmazdı.
 
Son düzenleme:

cedoo

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2010
Mesajlar
1,783
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Siteyi ziyaret et
güzel paylaşım. benim vectra da 2, sıradaki sorun hala devam ediyor. demek sıcaklık müşiri olabilir. pazartesi hemen bakayım...
 

M.YILDIZ

Forum USTA'sı
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Eyl 2006
Mesajlar
6,698
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
güzel paylasım. ama bazen bu kadar kolay olmayabılıyor sebebi:)
 

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
teşekkürler arkadaşlar
bende zaten tecrübelerimden yola çıkarak excel formatında bilgisayarımda yazmıştım bi kenara belki birilerinin işine yarar diye paylaştım , ancak bu yazdıklarım profesyonellik taşıyan kati şeyler değil tabiki amaç belki birilerinin işine yarar

kendi aracımı sorunsuzca kullanıyorum her türlü problemini kendim hallediyorum opeller zaten elektronik ekipmanlarının fazlalığı yüzünden sevilmiyor ancak ben problemlerini kendim çözmeyi seviyorum tamircilerle pek işim olmuyor ne mutlu bana :) , gerisi kim ne derse desin hesabı
 
Son düzenleme:

mendel50

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
373
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Her zaman en ufak bir problemde sanayiye gitmemeye özen gösterenlerdenim. Bayramın 3 ncü günü Manavgat'tan Alanya'ya gitmeye karar verdik. Yola çıktıktan 15-20 Km sonra (16. Gaza basinca motor tekliyor 16.1. Bu sorunda hemen ateşleme akla gelir ancak ister lpg de ister benzinde olsun yakitin yeterli gelmemesi problemi ilk incelenecek kriter olmalidir.) gaz verince araçda titremeler ve çekişde isteksizlik oluşmaya başladı. Motor arıza ışığı yanmayınca aklıma (otomatik) ilk önce şanzuman geldi. Kenara çekip vites boştaykende gaz verince motor teklemeye devam edince içim rahatladı. Bir iki yeri kontrol ettim sorun bulamayınca, distribütör kapağını sökmeyi düşündüm ama yanımda onu açacak anahtar olmayınca vazgeçtim. Yola çıkıp gaza fazla yüklenmeden Alanya'ya kadar gittik. Aracı park edip bir saat kadar dolaştık. Manavgat'a dönmeye karar verdiğimizde aracın daha rahat çalıştığını, az bir süre sonrada teklemenin kaybolduğunu farkettik. Bu arada araca benzin almadık, herhangi bir yerini kurcalamadık. İkigün evvel aracı sağa sağlam park ettik, 15-20 km kadar sorunsuzca yolculuk yaptık, 50-60 km kadar aracın motoru durup dururken tekledi, bir saatlik parkdan sonra motor tekrar düzeldi. Dün de İzmir'e doğru yola çıktık 550 km boyunca tık demedi, ihtiyar ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt tüketimi ile 1200 km gitti-geldi. (5 büyük kişi, full bagaj, hatta yolda bir iki şey aldık yer kalmadı diye onları da arkadaki araca pasladık). Yani bazen kurallar değişebiliyor. Böyle geçici bir arıza yaşadım, yakıtta su olsa, enjektörlerden biri tıkansa, ateşleme sisteminde bir arıza olsa araç rölantide saat gibi çalışmazdı.
araç lpg limi benzinlimi onuda yazsaydın keşke ? otomatik olunca biraz daha irdelemek lazım , ancak kullanınca düzeldi kendi kendine geçti hesabı yanlış hiç bir zaman nedensiz olarak bu dediklerin olmaz elbet vardır bi yerde bi kusuru
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,521
Tepki puanı
255
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
araç lpg limi benzinlimi onuda yazsaydın keşke ? otomatik olunca biraz daha irdelemek lazım , ancak kullanınca düzeldi kendi kendine geçti hesabı yanlış hiç bir zaman nedensiz olarak bu dediklerin olmaz elbet vardır bi yerde bi kusuru
Araç benzinli. Elbette herşeyin bir nedeni vardır. Benim burada asıl vurgulamak istediğim bu tür yardımcı tabloları inceleyerek aracımın şurası veya burası arızalı olabilir diye aracı hemen sanayiye çekip biryerlerin kurcalanmasını engellemektir. Araç otomatik vites olunca ister istemen insanın kulağının biri şanzumanda oluyor. Şanzuman temize çıkınca, motor arıza ışığı da yanmayınca motordaki teklemeyi fazla önemsemedim. Aracın gazına hafifce basınca motor teklemiyordu, rampa çıkışında veya kalkışda fazla gaz verince oluyordu, arıza ateşleme sistemi veya yakıt sistemi ağırlıklı olduğu için o yüzden fazla önemsemedim. Dün gene aracı denedim, maşallah tık yok.
 

muammer yaşar

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
1,375
Tepki puanı
2
Puanları
38
Yaş
48
Siteyi ziyaret et
madde 13 deki parça aracın neresinde resim vs. varmı kontrolü nasıldır bilgi verebilecek biri varmı.
ayrıca çok güzel bi paylaşım.
emeğinize sağlık.
 
Üst