X20xev vede x16xev motorlarin kendi hazirladiğim ariza ve çözüm önerilerim

semre06

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
16
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Öncelikle bilgiler için gerçekten teşekkür ederim...Benim anlamadığım konu bu parçanın yeri sekonder hava pompasının altına doru demi...
 

icemaker

Kayıtlı Kullanıcı
48-Muğla
Katılım
19 Ocak 2010
Mesajlar
777
Tepki puanı
3
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
çok yazan olmuş konuda ama bilinçli olarak çözen olmamış

Hem arabalar hem konu eski ama yinede belki birilerine lazım olur

konudaki bobin denilen parça selonoid valftir bir ucundaki ince hortum aracın mevcut vakumuna bağlıdır. Diğer ucu emme manifoldunun içindeki klapeye dışarıdan bir mil aracılığıyla kontrol eden diyaframın üzerine bağlıdır.

Alt devirlerde klape standart konumundadır ve bu hali ile yaptığı iş atmosferden silindirlere emilen havanın akış yolunu bir S çizdirerek uzatmaktır bunun nedeni alt devirlerin canlı olmasını sağlamak içindir. Fakat yüksek devirlerde ise bu durum yarar yerine zarar getirmeye başlar çünkü yüksek devirlere emiş havası az gelmeye başlar. Bu sefer silindirlere daha fazla havan gelmesi için klapenin yön değiştirip havayı S yaptırmadan direk silindirlere yönlendirmesi gerekir.

Bu nedenle kurulmuş olan bu düzenekte

Gaza basılmasıyla birlikte ECU (beyin) tarafından 4500 devir üzerlerinde selonoid valfe elektrik verilir,
Üzerine elektrik gelince çeken valf arabanın vakum hattındaki emişi diyaframa ulaştırır, emiş vakumu altında kalan diyaframın çekmesi ile ucuna bağlı olan mil de hava yönlendirme klapesini çekmiş olur, bu durumda klape atmosferden gelen havayı kısa yoldan silindirlerin emmesine bağlamış olur ve emişe daha fazla havanın gelmesiyle otomobil yüksek performansa geçer.

selonoid valfin bozulması durumunda üzerine elektrik gelse bilse valf çekmeyeceği için otomobil daimi düşük devir durumunda kalır ve yüksek devirlerde araba bağırır ama doğru dürüst yürümez
X20XEV lerde ise genellikle bu selonoid valf bozularak sürekli hava geçirir durumda kalır böyle olunca da diyafram sürekli çekik kaldığı için klape de vakumdan gelen hava sayesinde daimi çekili kalarak arabanın alt devirlerini öldürür.

Bu nedenle otomobilde alt yada üst devir cansızlığı varsa veya araba kalkışlarda fazla hassas bir debriyaj ayarı ile kaldırılmak zorunda kalınıyorsa bu sistemi kontrol ettirmenizde fayda vardır.

Bu sistemde selonoid bozulsada veya diyafram yırtılsada arıza ışığı yanmaz bu yüzden ince ama çok önemli bir arızadır
 
Üst