Yağışlı havalarda cruise kontrol uyarısı

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,511
Tepki puanı
239
Puanları
63
Siteyi ziyaret et
Bugün gelen e-mail'lerden bir başkası.

(Bana bu uyarı son derece mantıklı geldi, hatta ben bunu bir adım daha ileriye götürmek istiyorum. Bana göre bu durum yaşlılar, kalp veya nörolojik rahatsızlığı olan herkes için geçerlidir).

gelelim e-mail'e;

36 yaşındaki bir kadın sürücü, birkaç hafta önce bir kaza geçirdi ve araç pert oldu. Kinburn, Ontario'da yaşayan sürücü, Kinburn ile Ottawa arasında seyahat etmekteydi. Her ne kadar aşırı değilse de, hava yağmurluydu. Araç aniden kızaklama yaptı ve kelimenin tam anlamıyla havada uçtu...
Kadın ciddi bir şekilde yaralanmadı ama aniden meydana gelen bu durum karşısında çok şaşkındı. Durumu otoyol polisine anlattı ve memur, herkesin bilmesi gereken şeyler söyledi:
YAĞMURLU HAVADA ARACINIZI ASLA CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİN.

Aslında kadın cruise kontrol konumunda sürerek ihtiyatlı davrandığını ve tutarlı bir hızla sürerek emniyetli bir davranış sergilediğini düşünüyordu.
Ama memur ona yağmurlu havada aracının cruise kontol konumunda olmasının, kızaklama yapmasına ve lastiklerin asfaltla temasının kesilmesi ile aracın yüksek oranda hızlanmasına ve tıpkı bir uçak gibi kalkışa geçmesine neden olabileceğini anlattı. Kadın başına gelenin aynı memurun anlattığı gibi olduğunu söyledi.
Memur tüm araçların güneşliklerinde hava yastığı uyarısı ile birlikte şu uyarının da yazılı olması gerektiğini söyledi:
YOL ZEMİNİ ISLAK YA DA BUZLU İSE KESİNLİKLE CRUISE KONTROL KONUMUNDA SÜRMEYİNİZ.

Bizler genç çocuklarımıza cruise kontrol konumunda güvenli bir hızda sürmelerini söylüyoruz, ama cruise kontrolünü sadece yol zemini KURU iken kullanın demiyoruz.

NOT: Bazı araçlarda (Toyota Sienna Limited XLE gibi) silecekler çalışır durumdayken Cruise Kontrol Modu' nu devreye almanıza izin vermeyen bir sistem bulunmaktadır.
Eğer bu bilgiyi diğerleri ile paylaşırsanız ve paylaştığınız kişilerden sadece bir kişi bile bilmiyor olsa, herşeye değecektir!... Bir hayat kurtarmış olabilirsiniz!...

Çeviri: Cengiz Durmaz
 

C.C

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Ara 2007
Mesajlar
4,793
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Siteyi ziyaret et
ben normal şartlarda da bu özelliği kullanamıyorum bir kaç kez denedim kaza yapacaktım ,bence bu özellik sürücünün reflekslerini yavaşlatıyor ani bir sıkışıklıkta frene basış kuvvetini ayarlıyamıyorsunuz ya da ben beceremıyorum,mesela dikkat edin otobanlarda özellikle uzun yol yapılırken, cok uzun süre yüksek süratte otomobil kullanırsanız şehir içi aniden kalabalıklaşan biryerde kadrana dikkat ettiğinizde 170-180 lerde olduğunuzu görünce şaşırabilir duruma göre panikleyebilirsiniz oysa o sürati çok uzun zamandır yapıyorsunuz ama farkında değilsiniz
 

zafim2002

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2006
Mesajlar
429
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Paylasim icin tesekkürler.

Bizim araclarda yagmur sensörü acikken Cruise calisiyormu. Hic dikkat edip denemedimde. Bilen yada deneyen varsa sevinirim.
 

ünal

Kayıtlı Kullanıcı
38-Kayseri
Katılım
10 Şub 2009
Mesajlar
1,230
Tepki puanı
0
Puanları
36
Siteyi ziyaret et
Hergün bu kadar faydalı bilgi öğrensem yeter bana...:D

Teşekkürler savaş abi....
 

calmy

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2010
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
www.kampkeyfi.com
Bazı mitleri ortadan kaldırmak çok zor. Bu iddia hep aynı dille yazılmış şekilde internette en az 1000 yerde yazıyor. Ancak metin hep aynı. Yukarıda Savaş beyin bahsettiği olayın ingilizce orjinalinden bahsediyorum. Bu bayan çok ünlenmiş ancak kim olduğu belli değil.

Gelelim kızaklama veya (HYDROPLANING) olayına.

Hydroplaning için yerde en az 9 metre boyunca yine en az 2,5 mm su birikintisi ve yine yine en az 80 km/h sürat gerekmektedir. Bu olayın dinamiği, kötü lastikli bir araçla yaşanabilecek kızaklama olayı için yukarıdakileri gerektirir.

4 çeker araçlar 2 çekere göre daha çok kızaklama ihtimali barındırırlar zira diferansiyellerinin elektronik kontrollü aktarmalarla donatılması sebebi ile tek tekerlek bile kızaklasa araç durumu toparlayayım derken daha beter sorunlara yol açar.

Cruise control ya da hız sabitleyicisinin kızaklama sebebi ile aracı hızlandırması ile ilgili hiçbir elle tutulur sebep ve kanıt yoktur. Kızaklayan bir araç zaten yerle teması kesildiği için daha da hızlanamaz. Ayrıca kızaklama durumunda sürücü refleksiv olarak hemen fren pedalına dokunduğundan sistem devreden çıkacaktır. Bu konu bana ait bir teori değil üreticilerin görüşüdür.

ANCAK;

Cruise Control gerçekten sürücü reflekslerini azaltacak bir etkiye sebep olabilen bir sistemdir. Bu sebeple normalden daha fazla dikkat isteyen yağmurlu, fırtınalı, karlı ve buzlu havalarda kesinlikle tavsiye edilmiyor. Bu sebeple yağmur yağışının silecekleri çalıştırmayı gerektirecek kadar fazla olduğu zamanlarda cruise controlün çalışmasına müsade etmeyen araçlar olabilir.
Şahsen, kalabalık yollarda veya yağışlı havalarda insanın sağ ayağını pedallardan uzaklaştıran bu sistemi bende kullanmak istemiyorum hatta müsait hava ve yollarda da CC 'yi aktifleştirince rahatlayacağıma geriliyorum.
 
Son düzenleme:
Üst