Yeni Opel Astra 2.0 CDTI

mcff

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
Start/Stop Sistemli Opel Astra 2.0 CDTI: Daha Fazla Yakıt Tasarrufu ve Daha Az Emisyon (05 Nisan 2011)



  • 4.5 l/100 km yakıt tüketimi ve 119 g/km CO2 salınımı - Astra 2.0 CDTi (118kW/160 hp)
  • 4.7 l/100 km yakıt tüketimi ve 124 g/km CO2 salınımı - EcoFLEX Teknoloji Paketi ile Astra ST
  • 3.5 l/100 km dizel tüketimi ve 94 g/km CO2 salınımı - Yeni Corsa 1.3 CDTi ecoFLEX (70kW/95 hp)
  • Şehir trafiğinde %13 daha az tüketim ve CO2 emisyonu
  • 2012 ilkbaharından önce 34’den fazla Start/Stop seçenekli model ve motor seçeneği


Opel Corsa ve Astra ST modellerinden sonra şimdi de Astra 2.0 CDTI (118 kW/160 HP) ecoFLEX modeli ile Start/Stop teknolojisini sunmaya başladı. Altı manüel vites ile 2.0 CDTi’ya opsiyonel olarak konulmuş bu paket özellikle şehir içi yakıt tüketiminin ve CO2 emisyonunun önemli ölçüde azalmasına imkan tanıyor: Bu sistemle 100 kilometrede 0.8 litre tasarruf ve buna paralel %13’lük daha az tüketim ve emisyon sağlanıyor.

Start/Stop sistemiyle ortalama CO2 emisyonunu kilometrede 129 gramdan 119 grama ve yakıt tüketimide 100 kilometrede 4.9 litreden 4.5 litreye düşmekte. Astra yüksek performansı (118 kW/160 hp) ve güçlü torku (350 Nm) ile verimli sürüş imkanı sunuyor.

Start/Stop halen Opel Corsa ve Astra modellerinde mevcut. 2012 ilkbaharından önce Opel bu teknoloji ile manüel vitesli tüm Astra dizel ve benzinli modelleri de dâhil olmak üzere 34 farklı model ve motor seçeneğini sunmaya başlayacak.

CleanTec Yanma Teknolojisi Verimi Daha Da Arttırır

Yenilikçi CleanTec Yanma Teknolojisi, temiz yanmayı garantiler ve ayrıca motor sesini de azaltır. Kapalı devre sistemi gerçek zamanlı yanma işlemi için yakıt enjeksiyonunu ayarlar. Bu da motorun daha sessiz ve daha verimli çalışması demek.

Manüel vitesli Astra modellerinde vites büyütme göstergesi mevcut. Sürücü çok fonksiyonlu ekran üzerinden yönlendirme yaparak vitesin büyütüleceği ideal momenti seçerek aktif olarak yakıt tüketimini azaltabilir.

Opel’in Start/Stop Sisteminin Yararları ve İşlevselliği

Opel’in otomatik Start/Stop sistemi motorun boşta çalışma zamanını azaltır ve böylece sera gazı emisyonları ve ses de azalır. Trafik ışıklarında ışığın yanmasını veya hemzemin geçitlerde trenin geçmesini beklerken sürücü vitesi boşa aldığında ve debriyaj pedalından ayağını çektiğinde motor otomatik olarak durmakta (Otomatik Duruş Modu). Trafik ışığı yeşile döndüğünde sürücü motoru tekrar başlatmak için, aracı birinci vitese almak ve kalkmak için hafifçe debriyaj pedalına basar.

Emniyet ve yolcuların rahatını sağlamak amacıyla sıcaklık regülâtörü ve fren amplifikatörü, vakum kontrolü otomatik durma modunda da aktif olarak kalır. Gerektirdiğinde mesela yavaş Start/Stop gerektiren bir trafikte sürücü “eco” etiketli Start/Stop anahtarına basarak sistemi devre dışı bırakabilir.

Start/Stop sisteminin etkili olması için, aşağıdaki kriterlerin yerine getirilmesi gerekli:


  • Cabrio modellerde otomobilin üstünün kapalı olması
  • Sürücü kapısının kapalı olması
  • Sürücünün emniyet kemerinin takılı olması
  • Motorun yeterince ısınmış olması
  • Akünün yeterince şarj olmuş olması
  • Dış hava sıcaklığının 0°C üzerinde olması (don halinde , “Otomatik Duruş” modu derecede sınırlandırılmıştır)
  • Buz eritme fonksiyonunun aktif olmaması
  • Eğer havalandırma açıksa, kabin sıcaklığı ayarlanan değerden önemli ölçüde değişiklik göstermez
  • Yeterli fren vakumu
  • Dizel parçacık filtresinin yenilenme sürecinin gelmemiş olmaması.


Eğer yukarıdaki parametrelerden biri Otomatik Duruş Modu sırasında değişirse, bu durumda motor yeniden çalışmaya başlayabilir. En fazla beş dakika süren Otomatik Duruş Modu sırasında diğerleri ekonomi moduna geçerken, arka cam ve yan ayna ısıtıcıları gibi enerji tüketici bileşenler kapalı olmalıdır. Navigasyon sistemi motor yeniden çalıştırıldığında yeniden programlamaya gerek duymasın diye infotainment sistemi için gerekli elektrik akımı daima emniyete alınmıştır.

Opel Astra 2.0 CDTI deki Start/Stop sistemi 20 den fazla alt sistem ve aşağıdakileri içeren yeni bileşenlerden oluşmaktadır:


  • Ortalama otomobil ömrü boyunca kullanıma hazır olarak bekleyen fonksiyonları sağlayan daha kuvvetli çalıştırıcı motor
  • Elektriksel sistemin maksimum güvenirliliğini ve motor kapasitesinin her zaman gecikmesiz başlatılmasını sağlayan yüksek performanslı bir AGM akü (Emici Cam Keçesi)
  • Güvenirlilik ve devamlı kalite sağlayan sensörlü akıllı akü kontrolü
  • Motorun sorunsuz olarak tekrar çalıştırılması için özel bir enerji yönetimi
  • “Eco” olarak etiketlenmiş bir Dur /Kalk anahtarı sürücüye sistemi manüel olarak işlev dışı bırakma imkânı sunar.

pi_filename1_861.jpg


Yüksek Performans, Maksimum Verim: Start/Stop sistemi ile 118 kW/160 BG Astra 2.0 CDTI 100 kilometrede sadece 4.5 litre tüketir, bu da kilometre başına 119 gramlık bir CO2emisyonuna denk gelir. Şehir içi sürüşlerde bu %13’e varan tasarruf anlamına gelmektedir.

Yüksek çözünürlüklü görsel için yukarıdaki resmin üzerine tıklayınız.
pi_filename3_861.jpg


Usta teknoloji, basit kullanım: dur kalk sistemi her ateşlemede otomatik olarak faaliyete geçer. Sürücü bu sistemi kullanmak istemezse, mesela yavaş dur-kalk’lı bir trafikte, sadece “eco” düğmesine basarak bunu kapatabilir.

Yüksek çözünürlüklü görsel için yukarıdaki resmin üzerine tıklayınız.
pi_filename5_861.jpg


Opel, Otomatik Duruşu takometre ekranına ekleyen tek otomobil üreticisi. Bu sürücüye Start/Stop işlevi sırasında motorun hazır konumda beklediğini hatırlatır.

Alıntı: http://www.gmmediaturkey.com/news/news_detail.asp?newsID=861
 

frostmanhkn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2010
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
bu 2.0 cdti astra nerde satılıo acaba :S ?

astranın bu modelı sadece sport tourer modelınde mevcut oda 1.3 dızel 95 bg yalnısmıyım
 

mcff

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
94
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
2012 de gelecek ben sormustum, az kalsın satıyordum aracı hemen getirselerdi, alacak hazırdı !!!
 

darkmoon

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
29 Ocak 2009
Mesajlar
6,668
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
gelsede çok tuzlu olucakdır o kesin.. bir zahmet artık start stopuda koysunlar dobloda bile var artık..
 

cankazanci

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
440
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Siteyi ziyaret et
2013 te taksitlerim bitiyor aracı atar bunu alırım =)
 

cetto

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
788
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Siteyi ziyaret et
4.5 l/100 km yakıt tüketimi ve 119 g/km CO2 salınımı - Astra 2.0 CDTi (118kW/160 hp)

Benim 2010 model 1.3 cdti'in CO2 salınımı 130 g/km.
VW'in 122 HP 1.4 TSI motorun salınımı CO2 salınımı 150 g/km idi yanlış hatırlamıyorsam.

Yeni motorlu taşıtlar vergi sistemine göre 2.0 CDTI 119 g/km salınım ile gayet alınası görünüyor.
 

mukeala

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
608
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
4.5 l/100 km yakıt tüketimi ve 119 g/km CO2 salınımı - Astra 2.0 CDTi (118kW/160 hp)

Benim 2010 model 1.3 cdti'in CO2 salınımı 130 g/km.
VW'in 122 HP 1.4 TSI motorun salınımı CO2 salınımı 150 g/km idi yanlış hatırlamıyorsam.

Yeni motorlu taşıtlar vergi sistemine göre 2.0 CDTI 119 g/km salınım ile gayet alınası görünüyor.


Bu yeni vergi sistemi ne zaman gelecek, ÖTV yi de etkileyecek mi aceba?
 
Üst