2011 Astra h chip tuning

busdriver

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
yakıt tüketimini 6.1'den 5 seviyelerine indirebilmek için nasıl bir yol izlemeliyim ? Aracımı sürekli uzun yolda kullanıyorum. Chip tuning ile turbo açılmasını 1750 devir seviyelerine çeksek ve egr yi devre dışı bıraksam nasıl bir iyileştirme olur ? Tavsiye eder misiniz ? İlgili konu varsa bulamadım , teşekkürler .
 

myugurge

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
2,451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Chip Tuning yakıtı düşürmez aksine arttırır bu işi yapan bir arkadaşım var o söyledi , yakıtınız %50 ucuzlar hızınız %50 artar yok ya , yemekte yapıyormu bu chip ? :)

Bence chip olayına giriyorsan ekonomiyi unut derim , kaldı ki aracını sürekli uzun yolda kullanıyorsan ben hiç ama hiç önermem motorun ömründen yersin
 

turan58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim sahsi düsüncem yakit tasarrufunu artirir orjinal durmasi daha iyidir.
 

denizbalık

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Ağu 2013
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
benim sahsi düsüncem yakit tasarrufunu artirir orjinal durmasi daha iyidir.

insanların böle şeyler düşünmesini anlıyoruz sonuçta düz mantığa vurduğumuzda bu sonucu çıkartıyoruz. ama inanın prof ellerde yapılan bir yazılımın eksisini asla göremezsiniz
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com
1.3 cdti sanırsam araç. Sürekli uzun yolda 6.0 altına düşmeniz gerekir, 6. vites 135km hız sabitleme ile. 125km sabitlerseniz 5.5 civarına düşersiniz. Cc yerine yola göre hızını seçerseniz, 5.5 altına düşmeniz gerek.
 

turan58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
insanların böle şeyler düşünmesini anlıyoruz sonuçta düz mantığa vurduğumuzda bu sonucu çıkartıyoruz. ama inanın prof ellerde yapılan bir yazılımın eksisini asla göremezsiniz

75 ps lik bir arabayla 220 ps lik bir arabayi sehir icin sürün o zaman yakit tasarrufu yaparsa dogru haklisiniz.
 

hakan027

Kayıtlı Kullanıcı
27-Gaziantep
Katılım
8 Kas 2007
Mesajlar
84
Tepki puanı
3
Puanları
8
Siteyi ziyaret et


Otomotiv firmaları üretmiş oldukları araçların, az yakıt yakmasını ön plana çıkararak satış yaptıkları günlerde, firmaların mühendisleri yakıt sarfiyatını düşürüp daha hızlı araç yapmıyorlar da, sanayide yazılım yapan tuning firmaları mı yapacak. Öyle olsaydı zaten Opel, Volkswagen... Vs. firmalar sanayideki bu tuning firmalarının yazılımcılarını işe alırdı.
Araç üzerindeki orijinal yazılımlar minimum tüketim ve maksimum motor ömrüne göre yazılmış olan yazılımlardır.
Sonradan atılan yazılımlarla daha fazla güç elde edilebilir ama yakıt tüketimi düşmeyeceği gibi artacak ve motorun ömrü kısalacaktır.
 

turan58

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
70
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et


Otomotiv firmaları üretmiş oldukları araçların, az yakıt yakmasını ön plana çıkararak satış yaptıkları günlerde, firmaların mühendisleri yakıt sarfiyatını düşürüp daha hızlı araç yapmıyorlar da, sanayide yazılım yapan tuning firmaları mı yapacak. Öyle olsaydı zaten Opel, Volkswagen... Vs. firmalar sanayideki bu tuning firmalarının yazılımcılarını işe alırdı.
Araç üzerindeki orijinal yazılımlar minimum tüketim ve maksimum motor ömrüne göre yazılmış olan yazılımlardır.
Sonradan atılan yazılımlarla daha fazla güç elde edilebilir ama yakıt tüketimi düşmeyeceği gibi artacak ve motorun ömrü kısalacaktır.

gercekten dediklerinize katiliyorum......


´bu cümle yeterli olur sanirim konuya aciklik getirir :rakir:
 

Emre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
7,448
Tepki puanı
14
Puanları
38
Yaş
39
www.chiptuningtr.com


Otomotiv firmaları üretmiş oldukları araçların, az yakıt yakmasını ön plana çıkararak satış yaptıkları günlerde, firmaların mühendisleri yakıt sarfiyatını düşürüp daha hızlı araç yapmıyorlar da, sanayide yazılım yapan tuning firmaları mı yapacak. Öyle olsaydı zaten Opel, Volkswagen... Vs. firmalar sanayideki bu tuning firmalarının yazılımcılarını işe alırdı.
Araç üzerindeki orijinal yazılımlar minimum tüketim ve maksimum motor ömrüne göre yazılmış olan yazılımlardır.
Sonradan atılan yazılımlarla daha fazla güç elde edilebilir ama yakıt tüketimi düşmeyeceği gibi artacak ve motorun ömrü kısalacaktır.

Şöyle de bakabilirsiniz.
Ben Aracımın bakımını 15.000 olmadan yaptırırım. Dikkatliyimdir bu konuda. Herkes bu dikkati göstermiyor. Bunu bilen fabrika güvenlik paylarını geniş tutuyor. Adam aracının bakımı sallar. Yağ seviyesini sallar, acemi kullanır, aracı ezer vs. Araç bunlara karşı koymalıdır.

Diğer bir husus ise, çevreyi koruma, euro5 artık üretiliyor. Chipte ise ver dumanı. O kadar mühendis, çevreyi %4 az kirletmek için partikül filtresi tasarlar 4000tl lik fitreyi araca koyar. Diğer handikap da bu.

Motorun ürettiği fazla güç nedeni ile, daha kuvvetli yürüyen ve aktarma sistemi gerekmeli, bu da maliyet demek.


Yoksa az yaksın çok kaçsın, güvenli olsun, çevreyi korusun diye bir araç olsa süper olurdu.

Özetle Chipli araç bakımları ve kullanımı dikkatli özenli olmalı. Çevreye daha fazla zarar verdiğinizi bilmelisiniz.

Az yakma konusunda ise 1.3 de gerçekten az yakıyor. Eskiden aracı ezerdim, çok dip gaz kullanırdım, gitmezdi, tıkanır kalırdı, bildiğin eşşek. Şimdi hem chipli hem chipsiz 1.3 kullanıyorum. Chipli daha az tüketimi var.

Chip yaptıran adam aracın performansından memnun değildir, aracı zorluyordur bu yüzden chipten sonra daha az yakar.

Normal leylim ley giden kullanıcı ise daha az yakma yaşanmaz, hatta tüketim artabilir de bilmiyorum.
 
Üst