60000 km / 4.yıl bakım

garbis

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
360
Tepki puanı
106
Puanları
43
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
arkadaşlar 1,2 benzinli corsa için 4.yıl /60000 km bakımında yetkili servisin yaptığı işlem / değiştirdiği parçalar nelerdir?
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Yağ filtreler ve en önemlisi triger seti. Su devirdaim i bilmiyorum, V kayışı. Diğer kontrollerde birşey çıkarsa o. Siz genede gidip sorun ne diyecekler yada arayın. Şanzıman yağı kimse değişmez ama tavsiyem değişin. Fren hidroliği değişimi de tavsiye ederim.
 

butterfly_effect

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ağu 2007
Mesajlar
1,775
Tepki puanı
54
Puanları
48
Siteyi ziyaret et
Standart değişenlere ek olarak;
Triger kayış ise değişir, 1.2'ler kayıştı galiba. Devirdaim kaçırmıyorsa değişmiyorlar. Yeni motorlarda dışta oluyor, 1.2'lerdeki yerine bilmiyorum. Kaçırırsa değişmesi kolay.

V kayışı değişir, bujileri değişirler. Fren balatalarının durumuna göre değişmesi gerekebilir.

Soğutma suyunu değişirler.

Şanzıman manuelse yağı değişmiyor. Otomatiklerde ATF yağ değişimi oluyor.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Standart değişenlere ek olarak;
Triger kayış ise değişir, 1.2'ler kayıştı galiba. Devirdaim kaçırmıyorsa değişmiyorlar. Yeni motorlarda dışta oluyor, 1.2'lerdeki yerine bilmiyorum. Kaçırırsa değişmesi kolay.

V kayışı değişir, bujileri değişirler. Fren balatalarının durumuna göre değişmesi gerekebilir.

Soğutma suyunu değişirler.

Şanzıman manuelse yağı değişmiyor. Otomatiklerde ATF yağ değişimi oluyor.
Ben manuel şanzıman için yazdım. 2006-2013 sonrası corsaları bilmiyorum otomotik diye adlandırılan corsalardada zaten manuel şanzıman vardır asıl adı robotmatik. Ve bunlarada atf konmaz. Tavsiyemin nedeni de manuelde kimse değişmediği için sonrasında yüksek km li araçlarda mecbur kalınıp değiştiği zaman şanzımanda sorunlara yol açıyor. Halbuki belli periyotlarda değişim yapılırsa daha stabil bir şanzımana sahip olmuş oluyoruz. Neyse benim tavsiyemi boşverin bildiğiniz gibi yaparsınız.
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Roıbotmatik yani yarı otomatikler için yanlışım varsa düzeltin lütfen.
 

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Ben manuel şanzıman için yazdım. 2006-2013 sonrası corsaları bilmiyorum otomotik diye adlandırılan corsalardada zaten manuel şanzıman vardır asıl adı robotmatik. Ve bunlarada atf konmaz. Tavsiyemin nedeni de manuelde kimse değişmediği için sonrasında yüksek km li araçlarda mecbur kalınıp değiştiği zaman şanzımanda sorunlara yol açıyor. Halbuki belli periyotlarda değişim yapılırsa daha stabil bir şanzımana sahip olmuş oluyoruz. Neyse benim tavsiyemi boşverin bildiğiniz gibi yaparsınız.
Bahsettiginiz model araliginda, tam otomatik corsada vardir bu yuzden belirtmislerdir ve manuel sanjiman yagi kesinlikle degismez... Bir ustteki mesaja istinaden triger 1.2 lerde kayis degil zincirdir. V kayisinin sorun yaratacagini sanmiyorum , acilmisken 120 bin km de degisir trigerle birlikte.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Ose

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2015
Mesajlar
463
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
Bahsettiginiz model araliginda, tam otomatik corsada vardir bu yuzden belirtmislerdir ve manuel sanjiman yagi kesinlikle degismez... Bir ustteki mesaja istinaden triger 1.2 lerde kayis degil zincirdir. V kayisinin sorun yaratacagini sanmiyorum , acilmisken 120 bin km de degisir trigerle birlikte.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Zincir konusunda haklıymıssınız. Yalnız corsa D ve astra H larda tam otomotik şanzıman görmedim ben görmedim. manuel Şanzıman yağı değişimi ise ise tartışmalı bir konudur . Net bir bilgi yoktur o yüzden tavsiyemi de geri çektim zaten. Opel servisinin bu şanzıman yağı konusuyla ilgili Çok yanlış bilgileri vardır. Manuel şanzımana atf yağ koymak gibi. Neticeye gelecek olursam tamamen kendi tecrübelerime göre yazıyorum her 60-80 bin km de aksatmadan değişmek. İlerde bir gün içindeki yağ çamurlaştımı vites geçişlerinde problemler yaşanıyor ve gidip o yağı değiştikten sonra problemler çıkıyor ve o şanzımanı yeniden revize etmek yada yada yenilmemek zorunda kalınıyor. Bu bir tercihtir kimi yapar kimi yapmaz herkes kendi aracından sorumludur.
 
Üst