arkadaşlar 1,2 benzinli corsa için 4.yıl /60000 km bakımında yetkili servisin yaptığı işlem / değiştirdiği parçalar nelerdir?
Ben manuel şanzıman için yazdım. 2006-2013 sonrası corsaları bilmiyorum otomotik diye adlandırılan corsalardada zaten manuel şanzıman vardır asıl adı robotmatik. Ve bunlarada atf konmaz. Tavsiyemin nedeni de manuelde kimse değişmediği için sonrasında yüksek km li araçlarda mecbur kalınıp değiştiği zaman şanzımanda sorunlara yol açıyor. Halbuki belli periyotlarda değişim yapılırsa daha stabil bir şanzımana sahip olmuş oluyoruz. Neyse benim tavsiyemi boşverin bildiğiniz gibi yaparsınız.Standart değişenlere ek olarak;
Triger kayış ise değişir, 1.2'ler kayıştı galiba. Devirdaim kaçırmıyorsa değişmiyorlar. Yeni motorlarda dışta oluyor, 1.2'lerdeki yerine bilmiyorum. Kaçırırsa değişmesi kolay.
V kayışı değişir, bujileri değişirler. Fren balatalarının durumuna göre değişmesi gerekebilir.
Soğutma suyunu değişirler.
Şanzıman manuelse yağı değişmiyor. Otomatiklerde ATF yağ değişimi oluyor.
Bahsettiginiz model araliginda, tam otomatik corsada vardir bu yuzden belirtmislerdir ve manuel sanjiman yagi kesinlikle degismez... Bir ustteki mesaja istinaden triger 1.2 lerde kayis degil zincirdir. V kayisinin sorun yaratacagini sanmiyorum , acilmisken 120 bin km de degisir trigerle birlikte.Ben manuel şanzıman için yazdım. 2006-2013 sonrası corsaları bilmiyorum otomotik diye adlandırılan corsalardada zaten manuel şanzıman vardır asıl adı robotmatik. Ve bunlarada atf konmaz. Tavsiyemin nedeni de manuelde kimse değişmediği için sonrasında yüksek km li araçlarda mecbur kalınıp değiştiği zaman şanzımanda sorunlara yol açıyor. Halbuki belli periyotlarda değişim yapılırsa daha stabil bir şanzımana sahip olmuş oluyoruz. Neyse benim tavsiyemi boşverin bildiğiniz gibi yaparsınız.
Zincir konusunda haklıymıssınız. Yalnız corsa D ve astra H larda tam otomotik şanzıman görmedim ben görmedim. manuel Şanzıman yağı değişimi ise ise tartışmalı bir konudur . Net bir bilgi yoktur o yüzden tavsiyemi de geri çektim zaten. Opel servisinin bu şanzıman yağı konusuyla ilgili Çok yanlış bilgileri vardır. Manuel şanzımana atf yağ koymak gibi. Neticeye gelecek olursam tamamen kendi tecrübelerime göre yazıyorum her 60-80 bin km de aksatmadan değişmek. İlerde bir gün içindeki yağ çamurlaştımı vites geçişlerinde problemler yaşanıyor ve gidip o yağı değiştikten sonra problemler çıkıyor ve o şanzımanı yeniden revize etmek yada yada yenilmemek zorunda kalınıyor. Bu bir tercihtir kimi yapar kimi yapmaz herkes kendi aracından sorumludur.Bahsettiginiz model araliginda, tam otomatik corsada vardir bu yuzden belirtmislerdir ve manuel sanjiman yagi kesinlikle degismez... Bir ustteki mesaja istinaden triger 1.2 lerde kayis degil zincirdir. V kayisinin sorun yaratacagini sanmiyorum , acilmisken 120 bin km de degisir trigerle birlikte.
LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi