ABS, wallahi durmuo...

Enolaguy

Banlanan Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
173
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşım tekerlekler kaydığı anda ABS devreye girer Kabak lastikler de hemen kayar bu nedenle ikidebir ABS ye girersin Bu durumda sürekli tehlike yaşarsın çünkü düşük hızda ABS nin devreye girmesinin zarardan başka faydası yoktur.
 

ByHickimse

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ocak 2008
Mesajlar
138
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
kim ne derse dsn sana katiliyorum en guzeli normal fren bende ole cok kazadan geri dndum abi zaman asımini cok i ayarlamalısn aptalda cok naapsn garibim
 

ekremcan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
103
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
benim bildiğim ABS durma mesafesini kısaltmaz ki zaten...
sadece tekerleklerin kilitlenmesini önler diye biliyorum..
:eek: :eek: :eek:

ABS, zeminde herhangi bir problem olmadığı takdirde duruş mesafesini KISALTIR!

Abs devreye girdiğinde tekerlekler dönmeye devam eder ama zemine temas eden nokta sürekli farklıdır, sürekli yeni bir bölümde sürtünme yaratılmaya çalışılır. Şu durumda abs nin temelini oluşturan fizik kuralları olaya girer. Lastiğin kilitlenip sürekli kayması durumunda dönmeyen lastiğe yer tarafından etkiyen sürtünme kuvveti dinamik surtunme katsayısına bağlı sürtünme kuvvetidir. Oysa sürekli darbelerle durdurulan lastiğe, yer tarafından etki eden kuvvet statik sürtünme katsayısıyla alakalıdır. Dinamik sürtünme katsayısı her daim statik sürtünme katsayısından daha küçük bir değerdir. Yani kayan tekerleğe etki eden sürtünme kuvveti her zaman daha azdır. Bu nedenle ABS fren sistemi sayesinde yer ile olan sürtünme kuvveti büyür ve araç daha kısa mesafede durur.

abs her zaman minimum duruş mesafesini sağlar mı?
normal bir zeminde bir aracı abs den daha kısa mesafede durabilmek için tekerleklerin kilitlenmesi ile kilitlenmemesi arasındaki o ince ayarda freni tutturamak lazımdır.bunu yapabilecek ayarda ve reflekste bir insan olabilmesi da tartışmaya açıktır... ben olamayacağını düşünüyorum, abs ye güveniyorum...
 

Um1t

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
494
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
4 mevsim lastşkler kışın hiç tutmuyor yolu 4 tekerde michelin energy lastiklerimizz var ama kalkışlarda patinaj çekiyor fren yaparken abs devreye giriyo bence lastiklerin tutuşunun azalması bu işin en büyük sorumlusu

evet lastiklerim aynen bunlar....
:good:
 

Um1t

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ocak 2008
Mesajlar
494
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
kim ne derse dsn sana katiliyorum en guzeli normal fren bende ole cok kazadan geri dndum abi zaman asımini cok i ayarlamalısn aptalda cok naapsn garibim

aynen aynen:alkis: :alkis: :good:
ya bende ABS yi devre dışı yapim diorum, ama bu seferde arabanın orinalini bozmayım diorum...
 

smihci

Yönetici
Başkan
35-İzmir
Katılım
19 Ara 2007
Mesajlar
20,525
Tepki puanı
259
Puanları
83
Siteyi ziyaret et
:eek: :eek: :eek:

ABS, zeminde herhangi bir problem olmadığı takdirde duruş mesafesini KISALTIR!

Abs devreye girdiğinde tekerlekler dönmeye devam eder ama zemine temas eden nokta sürekli farklıdır, sürekli yeni bir bölümde sürtünme yaratılmaya çalışılır. Şu durumda abs nin temelini oluşturan fizik kuralları olaya girer. Lastiğin kilitlenip sürekli kayması durumunda dönmeyen lastiğe yer tarafından etkiyen sürtünme kuvveti dinamik surtunme katsayısına bağlı sürtünme kuvvetidir. Oysa sürekli darbelerle durdurulan lastiğe, yer tarafından etki eden kuvvet statik sürtünme katsayısıyla alakalıdır. Dinamik sürtünme katsayısı her daim statik sürtünme katsayısından daha küçük bir değerdir. Yani kayan tekerleğe etki eden sürtünme kuvveti her zaman daha azdır. Bu nedenle ABS fren sistemi sayesinde yer ile olan sürtünme kuvveti büyür ve araç daha kısa mesafede durur.

abs her zaman minimum duruş mesafesini sağlar mı?
normal bir zeminde bir aracı abs den daha kısa mesafede durabilmek için tekerleklerin kilitlenmesi ile kilitlenmemesi arasındaki o ince ayarda freni tutturamak lazımdır.bunu yapabilecek ayarda ve reflekste bir insan olabilmesi da tartışmaya açıktır... ben olamayacağını düşünüyorum, abs ye güveniyorum...
Doğru söze ne denir ki?
 

dewilking08

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
2,792
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
eğer aracın çok yeniyse lastiklerin ve balataların daha taze olduğundan çok kısa mesafeler göremeyebilirsin.ama abartıldığı gibi bi durum da olmaz açıkçası.aklıma acaba sürüş tarzı mı buna neden oluyor die geliyor.ama astra h çok iyi bir fren sistemine sahiptir.bu kadar sıkıntıya sokmasını garipsedim...
 
Üst