akü ölçümü

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
bugün evde ufak bir işte lazım olduğu için ucuz yollu bu multimetreyi aldım. evdeki işimden önce aracın aküsünü ölçmek aklıma geldi. şuan kullandığım aküyü değiştireki tam olarak 26 ay olmuş. garantisi iki ay önce bitmiş yani:( aküyü değiştirmeden önce ilk marş sırasında benzin göstergesi titreme yapıyordu. yeni akü takınca bu titreme birdaha olmadı fakat şuanda arada bir yine çalışırken titreme yapıyor. neyse sormak istediğim bu ölçü aleti ile oto aküsü ölçme işlemi yapılabilir mi yapılsa bile akücülerin kullandığı büyük aletlerde olmayan bir özellik bunlarda olmadığından dolayı yanlış yapılan ölçüm sağlıklı olmaz mı diye merak ettim.
aracımın aküsünü stop etmiş halde ölçtüğümde 12.30v - 12.40v gibi dergerler gösteriyor. yine araç çalışmazken parklardan rölesi tetik alan drl gündüz ledlerini açtığımda 12.15v değerlerine iniyor. farları açarken birden çok düşüyor anlık olarak 5v gösterdiğini gördüm ama açıldıktan sonra 11.70v civarında kalıyor.birkaç defa daha farları kapatıp açtım bu sefer ilk açılışta çok düşüş olmadı.
aracı çalıştırırken yalnız olduğumdan voltajın nekadar düştüğünü gözlemleyemedim ama marştan sonra rölantide çalışırken 13.7v - 13.8v bandında değer gösteriyor. araç çalışırken 14v -14.5v gibi bir değer vermesi gerekir diye hatırlıyorum. şarj voltajı düşük olduğundan aküde zayıflama gibi bir durum söz konusu olur mu acaba. aküyü aldığım yere ölçtürmeye gideceğim fakat gitmeden bilgisi olan arkadaşlardan bilgi almak istedim.
birde bu multimetre ile kaçak kontrolu yapılabilir mi?

ölçüm yaptığım multimetre.

115-166-large.jpg
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
48
www.engelsizdostlar.com

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
en yakın zamanda ölçüm yapıp sonuçları yazarim. Teşekkür ederim.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Rica ederim kardeşim işine yaradı ise ne mutlu...;)

işime yaradı da benim multimetre ise yarar inşallah. linkteki resimlerdeki gibi evde deneme yapayım dedim. kaçak kontrolü yaparken amper değeri oclmeyi fotoğrafta göstermiş. onun gibi bağlantı yapıp evdeki adaptörü denedim. adaptörün üzerinde 1 amper değeri yazıyor ama multimetre ile olcemedim. Bakalım birde araçta denerim.
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
aracınızın rolanti şarj değeri düşük gibi. heleki bu soğukta.yazın sıcakta 14v yada 13.7 volt normal denebilir araştırmalarıma göre.fakat soğukta daha yüksek olmalı yani bana göre en az 14. araç rolantide çalışırken elektrik tüketecek far fan vb kapalıyken aracınızın aküsünün eksi kutbundan motor gövdesinde aliminyum olan yada şarj dinamosu gövdesine amfi kablosu yada birazdaha ince olanını temas ettirip şaseyi güçlendirip deneyin. voltajda yükselme olursa temas ettirdiğinizde aracınızın şase kablosu zayıflamış yada oksitlenmiş az geçiriyor diyebiliriz.
değişme olmazsa kayış kaydırıyor olabilir bir ihtimal yada şarj dinamonuzun performansı düşmüştür elden geçmesi gerekiyordur...
sorunuza gelirsek evet rolantide 13.7 volt civarı normal denebilir ama düşüktür.yani alt seviyedir.birde buna fan klima vb donanımın çalışmasını eklersek akünüzü tam şarj etmeyebilir şehiriçinde.zamanla kapasite düşmesine ve ölmesine sebep olabilir... şuanki değerlere göre o akü muhtemelen yarı ömrünü yemiş denebilir bana göre...
şase kablosu deneyini yapın voltaj yükselirse bir şase kablosu güçlendirmesi yapıp durumu kurtarabilirsiniz...
 

marikan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Kas 2006
Mesajlar
6,075
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
Siteyi ziyaret et
Eğer akım ölçecekseniz devreye seri bağlamanız lazım avometreyi. Ayrıca kırmızı probu 10A yazan kırmızı sokete takmanız gerekir.
Akım ölçmek için devrede yük olması lazım. Yük varken de adaptör üzerinde 1A yazıyorsa illaki de 1A okumanız zor. Bağlı olan yükün durumuna göre çekilen akım değişir. Yani akım ölçmek voltaj ölçmek gibi değildir.

Ayrıca akünün voltajını ölçmek akünün ömrü ve sağlamlığı hakkında tam olarak doğru bilgi vermez. Önemli olan yük altında verebildiği güçtür. Normal şartlarda voltaj değeri olması gerektiği gibi çıkabilir ama yük altında olması gerektiğinin çok altına düşerse ömrü konusunda şüphe duyabilirsiniz.
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Eğer akım ölçecekseniz devreye seri bağlamanız lazım avometreyi. Ayrıca kırmızı probu 10A yazan kırmızı sokete takmanız gerekir.
Akım ölçmek için devrede yük olması lazım. Yük varken de adaptör üzerinde 1A yazıyorsa illaki de 1A okumanız zor. Bağlı olan yükün durumuna göre çekilen akım değişir. Yani akım ölçmek voltaj ölçmek gibi değildir.

Ayrıca akünün voltajını ölçmek akünün ömrü ve sağlamlığı hakkında tam olarak doğru bilgi vermez. Önemli olan yük altında verebildiği güçtür. Normal şartlarda voltaj değeri olması gerektiği gibi çıkabilir ama yük altında olması gerektiğinin çok altına düşerse ömrü konusunda şüphe duyabilirsiniz.
akım ölçümünüde voltaj ölçümü gibi yapmaya çalışıyordum. :) şimdi dediğiniz gibi ölçüm yaptım. arabanın gündüz ledlerinden evde de bir takım yedek vardı. evdeki 1 amper lik adaptör un artısını direk bağlayıp eksi kısmında avometrenin probları ile seri bağladım. gündüz ledleri 0.30 amper akım çektiler. alet çantasında multimetre olmadan önce + - kutbu bulmak için kullandığım şerit led den parça vardı. onuda ölçtüm. şerit led 0.03 amper çekiyormuş :) bu avometre çok işime yarayacak sanırım. fırsat bulup araçta ölçüm yapamadım daha ama sanrım kullanma mantığını kavramdım. Teşekkür ederim.

HUAWEI MT1-U06 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
akü ölçümünü yaptım arkadaşlar. sonuçlar.
araç çalışmıyorken

IMG_20151220_140355.jpg

araç çalışıyorken rölanti

rolanti.jpg


rölantide far,fan, klima açık halde

rolanti klima far fan.jpg

kaçak akım ölçüm de yaptım ama tam belirgin bir sonuç çıkmadı. kapılar kilitli halde ışık söndükten sonra 0.18 amper çekiyor. sonra 0.02 ampere düşüyor. ama düşme her zaman olmuyor. bazen 2-3 dakika beklediğim halde 0.18 amperde kalıyordu. sonradan bağlantı yapılan herşeyi sıra ile söküp denedi değişen birşey olmadı. [MENTION=13380]ethembozkurt[/MENTION] lpg beyni akım çekiyor yazmış forumda başka konuda onunda sigortasını çıkattığım halde bazen 0.02 ampere düşüyor bazen de 0.18 - 0.19 gibi kalıyor.

kaçak akım.jpg

kaçak akım2.jpg
 
Son düzenleme:

marmarali83

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Ara 2011
Mesajlar
1,735
Tepki puanı
1
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
kapı açıkken çekilen akım

kapı açık.jpg


birde çok enteresan birşey oldu. akım voltaj ölçümlerini tamda yazan şekilde yaptığım halde lpg beyni sanırım arıza yaptı. ölçümleri yapıp aracı çalıştırdım lpg ye geçmesi gereken duruma geldiğinde cazır cuzur sesler geliyor lpg beynınden videosunu şuanda yüklüyorum sorun nedir bigisi olan var mı? beyni mi yaktık yoksa. kaçak akım ölçerken lpg beyni avometre üzerinden akım almaya çalıştı da yeterli akımı alamayınca arızaya mı geçti ne dersiniz?
ses 18. saniye de ve sonrasında çıkıyor.


https://www.youtube.com/watch?v=YvnJi4dkb0M&feature=youtu.be
 
Son düzenleme:
Üst