Astra 1.3 ctdi şehir içi en fazla kaç km yapar?

meftunn

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Eyl 2007
Mesajlar
3,000
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bide şunu anlamadım 2000 motor toyota avensis dizelle iddiaya girdik.Aynı şartlarda 81 km yaptık.Benim astra 1.3 ctdi 12.70 ytl yaktı toyota avensis 2000 motor 9.70 ytl yaktı.Kafayı yemek üzereyim.Bir depo mazotuna iddaya girdik kaybettim.Bunu anlayamadım.Anlayabilen varsa yardımcı olursa sevinirim.Saygılarımla...
abi bi mesaj bu kadar mantıklı giderken birden nasıl bu kadar komikleşebilir yaw:D wallahi çok güldüm bi depo mazotuna iddiaya girdik ve kaybettik ehuehu neyse avensis arkadaşınındır umarım yoksa öle yolda görüpte iddaya girdiğin birinin deposunu fullediysen içine oturmuştur:p
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bide şunu anlamadım 2000 motor toyota avensis dizelle iddiaya girdik.Aynı şartlarda 81 km yaptık.Benim astra 1.3 ctdi 12.70 ytl yaktı toyota avensis 2000 motor 9.70 ytl yaktı.Kafayı yemek üzereyim.Bir depo mazotuna iddaya girdik kaybettim.Bunu anlayamadım.Anlayabilen varsa yardımcı olursa sevinirim.Saygılarımla...
bu arkadasın yazdıgı donemdekı mazot fiyatını ortalama 2.4 olarak dusunursek avensıs 4,98lt/100 km bizim astra ise 6,53/100 km yakmış oluyor
1- astraya bu kadar yaktırmıssın ya helal olsun ortalaması bile o kadar degil
2- bu verilere gore astra 50 lt ile 765 km giderken avensıs 1005 km gıdıyor yanı fark 240 km o da tuketım goz onunde bulundurulursa 12 lt fazladan demek kı bu da bu sınıf ıkı arac arasında bence mumkun degıldır
sonuc bu arkadas hatalı kullanmış oldugu ıcın bu kadar fark cıkmıstır dıyorum cun kı benım ortalamam asla uzun yolda 5 lt/100 km ustune cıkmadı ve asla ama asla 46 lt ıle 850 km den asagı yol gıtmedım o da maksımum 5,4 lt/100 km yapar kı bu da s.içi ve de dışı ortak kullanımdır
 
B

bülent58

Bilgi Girilmemiş
2.0 - 1.3 motor
motor bir kere 2.0 motorda daha rahat ve asılmıyor.
1.3 motorda sen 6 viteste 110 ile rahat giderken 2.0 araç 4 vitesle rahat gidecektir,zorlanmadan,buda aracın beygür farkı demektir.
araç ne kadar beygiri yüksek olursa daha az yakar.
dikkat aklında küpe olsun bir daha iddiaya girme kimse ile :)
 
B

bülent58

Bilgi Girilmemiş
chip yaptırdığınız için mi 6. viteste sorun yaşıosunuz? benim aracımda 6 viteste 100-110 da rahatlıkla gidiliyor... ustelik bayaa da ekonomi oluyor... bnm aracımda ortalamam 6,2 ist içi full trafik+ tem karışık yanii...
oral bende 110 ile rahat gidiyorum ve anlık tüketim 6 litre gözüküyor
 

okanttnc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
74
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
6. vites ekonomisi

Arkadaşlar otobana çıktıgınızda hızınızı 105-108km/h aralıgında yani devir banda 1900-2000dd arasına gelecek şekilde kullanırsanız. Ortalama 3.5lt civarlarında geziyor. :)

İzmir - Aydın otobanını bornava girişinden aydın çıkışına kadar cruise control kullanarak 3.9lt ortalama yakaladım.:alkis:

İzmir-Denizli sürekli gidip geliyorum. Ortalamam 120-130lara ara ara çıkarsam 4.5lt oluyor ama 90-100 aralıgında genellikle 4.2ltdir.

4.0lt ortalamayı 240km boyunca tutturabildim. 2 kişi artı bagaj ile...
 

san

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar otobana çıktıgınızda hızınızı 105-108km/h aralıgında yani devir banda 1900-2000dd arasına gelecek şekilde kullanırsanız. Ortalama 3.5lt civarlarında geziyor. :) quote]

arkadaşlar konu biraz yön değiştirecek ama yeri gelmişken sormak istedim,6 ncı viteste devir 1900 - 2000 arasında olduğunda aracı sağlıklı kullanmış olur muyuz?
yoksa daha devirli mi kullanmalıyız?
örneğin 6 ncı vitese geçtiğimizde hızımız minimum ne olmalı?
hangi aralıklarda vites değiştiriyorsunuz?
 

san

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
290
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar otobana çıktıgınızda hızınızı 105-108km/h aralıgında yani devir banda 1900-2000dd arasına gelecek şekilde kullanırsanız. Ortalama 3.5lt civarlarında geziyor. :) quote]

arkadaşlar konu biraz yön değiştirecek ama yeri gelmişken sormak istedim,6 ncı viteste devir 1900 - 2000 arasında olduğunda aracı sağlıklı kullanmış olur muyuz?
yoksa daha devirli mi kullanmalıyız?
örneğin 6 ncı vitese geçtiğimizde hızımız minimum ne olmalı?
hangi aralıklarda vites değiştiriyorsunuz?
 

okanttnc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2006
Mesajlar
74
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar otobana çıktıgınızda hızınızı 105-108km/h aralıgında yani devir banda 1900-2000dd arasına gelecek şekilde kullanırsanız. Ortalama 3.5lt civarlarında geziyor. :) quote]

arkadaşlar konu biraz yön değiştirecek ama yeri gelmişken sormak istedim,6 ncı viteste devir 1900 - 2000 arasında olduğunda aracı sağlıklı kullanmış olur muyuz?
yoksa daha devirli mi kullanmalıyız?
örneğin 6 ncı vitese geçtiğimizde hızımız minimum ne olmalı?
hangi aralıklarda vites değiştiriyorsunuz?

Vallaha ben 30binkm boyunca böyle kullandım daha sorun cıkmadı ama mantıkken dogru bir kullanım tarzı...

1750dd aracın turbosu devreye giriyor. Turbo girdiği için herhangi bir sorun teşkil etmiyor.
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
SAN isimli arkadaşımızın sorusuna cevap yazarak ortak bir yol bulalım arkadaslar
ben 5. vites 90 km hız 2100d/dk ;hız sbt leyici ile 3,5-4,0 lt/100 km gibi bir deger yakalıyorum
bunu 6.vites 110 km hız 2000d/dk ile 4,7-5,1 lt/100 km aralıgına getirebildim ancak daha da hızlanırsam 120-130 arasında 2100 d/dk ile 5,3 lt/100 km oluyor
benim bildigim kadarı ile dizel aracların en ekonomik kullanımı turbo basıncının sabit olarak verilebildigi en yuksek deger ile saglanır yani bizim araclarda 2100-2250 d/dk arası olması lazım ( bakınız sabit basınc terimi onemli yani inme ve cıkma yapmayacak ne fazla ne eksik...) turbo dan ne kadar fazla yararlanılırsa o kadar ekonomi olur bu nasıl yansır bilgisayara...
muhtemelen soyle olur: dusuk devirle seyrederken; meydana gelen ani ivmelenmeler ve yol egim degişimlerinde aracın tam randumanla gaz verme miktarına karsı yansıtması gereken tepki daha hantal ve de gecikmeli olarak zaıf olmaktadır yani anlık yakıt tuketimi düşük olarak gözükse de ani tepkilerde birden fazla miktarlarda yukselmeler olur şu şekilde 3.5 lt gorunurken birden 7.0 gibi bir degere ulaşır ve bu donemde de motor bogulma ve zorlanma ile karşılaşır
ancak devir biraz daha yuksek bir aralıktayken 4.1 gibi mesela tuketim 5.6-6.0 lt ye yukselir ve de motorda bogulma ve de aracın cekişten düşmesine baglı kaba titreme tabiri caizse on kısmın hoplaması gorulmez zaten bunu bilgisayarınızın anlık degilde total tuketiminden de anlayabilirsiniz anlık tuketim yol boyunca düşük gösterse de toplam mesafe ve tuketim degerinin aslında daha fazla cıkmasının da bundan kaynaklandıgını dusunuyorum
sonuc olarak eigimleri bol olan yollarda 2100-2250d/dk arası kullanmak uzun soluklu duzluklerde ise 1750-2000 arası kullanmak hem motorun ömrü hem de yakıt sarfiyatı acısından daha makul görünüyor bana
bu da 90 km yi 5.vitesle 120 km ve uzerini 6.vitesle sabit hızla gitmek daha akılcıdır bir de tabii ara hızları yani 95-105 arası ile 110-120 arasını devamlı hız olarak kullanmamak lazım sadece ivmelenmeler de bir alt vites ile kullanmak ve duzluklerde vites değişimini 2600d /dk da cıkışlarda 3000-3100d/dk da inişlerde ise 1600-1750 d/dk da yapmak saglıklı olur derim ben
 

fellatore

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Şub 2007
Mesajlar
781
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
SAN isimli arkadaşımızın sorusuna cevap yazarak ortak bir yol bulalım arkadaslar
ben 5. vites 90 km hız 2100d/dk ;hız sbt leyici ile 3,5-4,0 lt/100 km gibi bir deger yakalıyorum
bunu 6.vites 110 km hız 2000d/dk ile 4,7-5,1 lt/100 km aralıgına getirebildim ancak daha da hızlanırsam 120-130 arasında 2100 d/dk ile 5,3 lt/100 km oluyor
benim bildigim kadarı ile dizel aracların en ekonomik kullanımı turbo basıncının sabit olarak verilebildigi en yuksek deger ile saglanır yani bizim araclarda 2100-2250 d/dk arası olması lazım ( bakınız sabit basınc terimi onemli yani inme ve cıkma yapmayacak ne fazla ne eksik...) turbo dan ne kadar fazla yararlanılırsa o kadar ekonomi olur bu nasıl yansır bilgisayara...
muhtemelen soyle olur: dusuk devirle seyrederken; meydana gelen ani ivmelenmeler ve yol egim degişimlerinde aracın tam randumanla gaz verme miktarına karsı yansıtması gereken tepki daha hantal ve de gecikmeli olarak zaıf olmaktadır yani anlık yakıt tuketimi düşük olarak gözükse de ani tepkilerde birden fazla miktarlarda yukselmeler olur şu şekilde 3.5 lt gorunurken birden 7.0 gibi bir degere ulaşır ve bu donemde de motor bogulma ve zorlanma ile karşılaşır
ancak devir biraz daha yuksek bir aralıktayken olan tuketim 4.1 gibi mesela 5.6-6.0 lt ye yukselir ve de motorda bogulma ve de aracın cekişten düşmesine baglı kaba titreme tabiri caizse on kısmın hoplaması gorulmez zaten bunu bilgisayarınızın anlık degilde total tuketiminden de anlayabilirsiniz anlık tuketim yol boyunca düşük gösterse de toplam mesafe ve tuketim degerinin aslında daha fazla cıkmasının da bundan kaynaklandıgını dusunuyorum
sonuc olarak egimleri bol olan yollarda 2100-2250d/dk arası kullanmak uzun soluklu duzluklerde ise 1750-2000 arası kullanmak hem motorun ömrü hem de yakıt sarfiyatı acısından daha makul görünüyor bana
bu da 90 km yi 5.vitesle 120 km ve uzerini 6.vitesle sabit hızla gitmek daha akılcıdır demek oluyor ...bir de tabii ara hızları yani 95-105 arası ile 110-120 arasını devamlı hız olarak kullanmamak lazım sadece ivmelenmeler de bir alt vites ile kullanmak ve duzluklerde vites değişimini 2600d /dk da cıkışlarda 3000-3100d/dk da inişlerde ise 1600-1750 d/dk da yapmak saglıklı olur derim ben
 
Üst