ASTRA Porya Bilyaları

anladım, araç darbe almışsa ve poryaya gelmişse dediğin gibi olabilir. poryanın torna işleminde rulmanın oturduğu yüzeyler hassas işleniyor, aynı zamanda geometrik yüzey toleransları da porya flanşına göre diklik sınırı oluyor. darbe anında bu tolerans değeri aşılırsa hissedilmeyen yorulma gerilmeleri meydana gelebiliyor bu da malzemede deformasyonu artırıyor. dediğin gibi poryaya gelen darbe görsel olarak birşey olmamış izlenimi verebilir ama aslında toleranstan çıkmıştır. bu da tornalayarak da düzeltilmez. dolayısıyla darbe nedeni ile komple değiştirmek zorunlu kalır.

geçmiş olsun diyelim, inşallah en kısa zamanda iş bulursun ve arabana doya doya binersin.
 
şimdi şöyle bi durum yenı araçların bilyesında abs sensörü montajlı komle olaak satıldıgı ıcın tek bilya malesef iş görmez hatta çogunun bılyasını cıkartmak bıle bı okadar zahmetlı pres olmadan cıkmaz. ama eskı tıp 2 tane könuklu yataklı bılyalar olsa bı cekiç ve keskiyle iş halledilirdi
 
evet o konu da var. abs sensöründen dolayı komple almak gerekebilir.
 
en sonunda rulman işini hallettim arkadaşlar..
170 ytl parça 50 ytl işçilik masraflar bu kadar. servisede 440 ytl vermemiş oldum. aldığım parça SKF orjinal parça. arbadan çıkan parça ile kıyaslama yaptım ve hiç bir fark yok. zaten arabadan çıkan parçada SKF in parçası.
şimdilik ses falan yok yarın memlekete gidicem. o zman daha iyi anlarım..
bu arada rulmanın sesi kesilince ön amortisörlerin ne kadar ses yaptığı ortaya çıktı :D anlaşılan bize gene masraf var.
 
en sonunda rulman işini hallettim arkadaşlar..
170 ytl parça 50 ytl işçilik masraflar bu kadar. servisede 440 ytl vermemiş oldum. aldığım parça SKF orjinal parça. arbadan çıkan parça ile kıyaslama yaptım ve hiç bir fark yok. zaten arabadan çıkan parçada SKF in parçası.
şimdilik ses falan yok yarın memlekete gidicem. o zman daha iyi anlarım..
bu arada rulmanın sesi kesilince ön amortisörlerin ne kadar ses yaptığı ortaya çıktı :D anlaşılan bize gene masraf var.
Çivi çiviyi söker derler. Arabacılık böyle bir şey. Bir elimiz direksiyonda diğer elimiz cüzdanda. Ön amortisörlerin kontrolünü iyi bir yerde yaptırın, genelde ses genelde amortisör üst takozlarından gelir, boşlukları çoksa değişiyor.
 
kardeş şimdiki fag ve skf rulmanları şimdi cindede üretiliyor. korede
s.r.c madani de yazabiliyor ...
madani gm zor bulunuyor piyasada
 
kardeş şimdiki fag ve skf rulmanları şimdi cindede üretiliyor. korede
s.r.c madani de yazabiliyor ...
madani gm zor bulunuyor piyasada

fag Alman malıdır, (Madein Germany) üzerinde yazar. Piyasada çok.Alman menşei denilip istenince, bulursunuz. İstanbul_Karaköy piyasasında ki rulmancılardan bulabilirsiniz......kalın sağlıcakla.....:alkis:
 
valla arkadaşar benim aldığım rulman kutusunda hiç açılmamış skf rulmandı.
rulmanı açıp baktığımda üzerinde made ın ıtaly yazıyodu. ve dökümünde skf kabartmsı vardı. poryanın işlenmiş yüzeyleri gayet düzgündü torna kaleminin izleri falan yoktu. bana orjinal skf malı gibi geldi. gerisini bilmem.
 
kardeş şimdiki fag ve skf rulmanları şimdi cindede üretiliyor. korede
s.r.c madani de yazabiliyor ...
madani gm zor bulunuyor piyasada

senin dediğin piyasayı bilmemde ben burada orjinal GM parçasını buldum zor olmadı ama parası çooooook para 460 ytl hiç yanaşmadım.. zaten bu gün gördümki arabadan çıkan parçada skf in parçasıydı..
 
Geri
Üst