BRC İle arası iyi olan var mı!!!

KRAL

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
3,578
Tepki puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
valla hocam, ben marka farketmeden lpg işine karşıyım. her marka arabada her marka lpg muhakkak sorun çıkarıyor. ben memnunum diyen ya daha farkında değil. veya her neyse tesadüfen haspelkader gidiyor heralde. kaldı ki sıralı sistemde hatırı sayılır benzin tüketimi de devam ediyor. bir de bunun araca verilen zarar, sıklaşan bakımı, tehlikesi bilmemnesi var. standart aile kullanımı için gerçekten tümüyle zarar. zamanında karbüratörlü çok yakan araçlar için çıkardılar bunu ama işin içinde üçbeş kuruş var ya bizim yurdum insanı tamamıyle buna uğur oldu. yani bu durumda sizlere geçmiş olsun dimek istiyorum. taktırsammı diye soranlara tavsiye etmediğimize forumlarda lpg kullananlardan çok tepki aldığımdan sesimi çıkarmayım dedim. bir de arızasını, sorunlarını anlatanlara lpg den kaynaklanıyor deyince yine aynı tepkiler geliyor. burada yeridir diyerek yine bahsetmeden yapamadım.

yeni teknoloji araçlar benzine göre çok hassas dizayn edilmştir. en beğenmediğimiz lada bile bu teknolojiyi kullanır. sistem dizaynı ve çalışma prensibi aynıdır. bunlar sürekli öğrenme yöntemi ile arac sisteminde ve ortam koşullarında meydana gelen değişimlere göre (uzun sürede gerçekleşen değişimlerden elde edilen ortalama sonuçlar) kendilerini ayarlayabilen sistemler. motor, tasarımında yatan ekonomiyi elde edebilmesi için değişimlerin uzun sürede ve belli bir lineer çizgide ilerlemesi gerekir ani değişiklikler bu sistemin kendisini adapte etmesine elverişli değildir, zaten bunlar hesaplamalarda göz önüne alınmaz o an çok yakarsa yakar, bu kontrol edilmez. motor yönetimi bu varsayılan parametrelerini gaza göre daha farklı ele alması gerekir. ama bunu bu kadar kısa sürede yapamaz. sık sık değişen bir düzen olan bir gaz bir benzin ile çalışma şartları buna uygun değildir. soğukta stop etme sorununa göre ayar yapılırsa çok yakma durumu oluşur, az yakacak şekilde ayar yapılırsa stop etme vb. ve başka sorunlar oluşur. araçlarınızın yakıt tipini değiştirmeyiniz. düşünün dikkat ederseniz, oksijeni bol bir ormandan geçerken aracın gaz tepkisinde, çekişinde bir değişme olur. bu ani değişiklikten kaynaklanır oksijence zengin orman havası nedeniyle. aldığınız benzinin oktanı veya kalitesi değişince hemen motorda ne sorunlar ortaya çıkar. bunları göz önüne alınız. eski tip araçlarda ve ticari durumlarda lpg olabilir. ama ayda 500-1000 km kullanımda yeni nesil elektronik araçlarda bu yollara sapmamak en doğrusu. filtreleri, bujileri sık değiştirin, gaza aldığı kadar basarak hızlanın. ve benzeri bilinen tasarruf yöntemlerini kullanın yeter zaten.

sayın imdat hocam!
sana tavsiyem ''zararın neresinden dönersen kardır'' teknolojisini kullanman. sistemi söktürüp hiçbir delik kalmayınca aracının eski benzin ekonomisi umarım yerine gelir. eğer gelmezse, tech2 veya muadili bir cihazla standart parametreleri tekrar kurma işlemini yaptırman gerekebilir.



tamamen yanlıs konusmussun etrafımda yıllardır lpg kullanan ve bır gıdım sorun yasamayan ınsan cokkı ıs montajda bıter benım taktırdıgım servıste 2,2 vectrayada taktılar aynı gun esnaf bı arkadasımız gayet memnun musterım 2006 a4 e taktırdı 1,5sene oldu oda memnun bence yok tup yanlıs falan dıye kımseyı bu ısten sogutmayın cunku cıddı bı tasarruf soz konusu yanı tup arabayı bozuyo falan fılan bunlar hurafe arkadasım
 

TmaC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
454
Tepki puanı
0
Puanları
16
Yaş
37
Siteyi ziyaret et
iyi bi montaj iyi bi yer diosunuz da insan bilemiyorki ben öve öve bitiremedikleri bi yere taktırdım galiba biraz şans isi bu
 

torumer

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
11 Ara 2007
Mesajlar
390
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
oldu gözüm, sen çok doğru konuşmşsun.
 

İLKERNAVDAR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
1,230
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
www.bakirhome.com
arkadaşlar sizde tup var bende yok ama gel gelelim lpg nin ceremesini çekiyrum benden önceki sahibi sıralı sistem lpg taktırmış hangi akla hizmet ettiyse sonradan sökturmuş emme manifaldu delinmiş sonradan kapatılmış enjektörlerde önce benzin sonra gaz kullanılmayıp direk gazla çalıştırılmış enjektörlere mart karı yağmış arabanın şakülü kaymış yanı ne ateşleme bobini nede buji kalmış değiştire değiştire bi hal oldum
servise gidiyorum bu araba km 350 yakıyor diyorum daha önce lpg takıldığı için manifolt işlem gördüğü için araba dengesizlik yapıyor diyor işin içinden çıkıyor şimdide manifoltla enjektörleri değiştirin diyorlar
 
Üst