Devir uzatma ??? (Astra G)

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Dostlar kolay gelsin. Bi konuda fikrinizi almak istiyorum. Bende 2001 astra elegance var. (Z16xe) bildiğiniz gibi devir kesici yok. Ve 6.500 rpm de kalıyor. Bu devri uzatmak için ne yapmalıyız ? Headers chip falan şart mı başka yolu var mı ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Flea_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Tem 2012
Mesajlar
3,982
Tepki puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Headers'ın devirle bir ilgisi yok, herhangi yazılım yapan bir kişi hatta arabanın beynine ulaşabilen bir kişi üst devri kendi belirleyebilir.
 

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Headers'ın devirle bir ilgisi yok, herhangi yazılım yapan bir kişi hatta arabanın beynine ulaşabilen bir kişi üst devri kendi belirleyebilir.


Hocam şöyle söylim. Bizim arkadaşta corolla var 95. Lpgde kesiciye girmiyor. Ve uzuyor resmen araba. Ama motorda chip falan yok. O da bilmiyor nasıl oldu ama çok rahat 9.500 çeviriyor


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Lysha

Bölüm Sorumlusu
Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
139
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Siteyi ziyaret et
Eğer o motor gerçekten 9500 devir çeviriyorsa yakında kol çıkarır :)

Opel'lerin çoğunda elektronik devir kesici var. Sanırım tech cihazları ile bu devir bandı biraz daha uzatılabilir. Fakat motor içinin (piston, kollar vb) güçlendirilmesi gerekir ki deviri sorunsuz dönebilsin. Yoksa kısa bir süre sonra motor yenilemeniz gerekecektir. 7200 devire kadar sorun olmaz diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi, motorda ekstra bir güç olmadığı için boşa çevirecektir o devri
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
gereksiz olur o devirler. motorun max güç çıkardığı devir muhtemelen 5500 civarıdır. tork zaten kalmaz o devirlerde... o yüzden boşa gürültü ve boşuna risk...
 

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Eğer o motor gerçekten 9500 devir çeviriyorsa yakında kol çıkarır :)

Opel'lerin çoğunda elektronik devir kesici var. Sanırım tech cihazları ile bu devir bandı biraz daha uzatılabilir. Fakat motor içinin (piston, kollar vb) güçlendirilmesi gerekir ki deviri sorunsuz dönebilsin. Yoksa kısa bir süre sonra motor yenilemeniz gerekecektir. 7200 devire kadar sorun olmaz diye düşünüyorum. Ama dediğim gibi, motorda ekstra bir güç olmadığı için boşa çevirecektir o devri


Valla hocam kendim gördüm 2 de 130 140 kmh yapıyor. Extra güç derken headers vs mi kastediyorsunuz


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

bacadir68

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eyl 2007
Mesajlar
7,785
Tepki puanı
11
Puanları
38
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
O aracın toplam lastik çapı küçültülmüştür.
 

yigitekimdemir

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
898
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
www.tamindir.com
5500 sonrası devirler aracı hızlandırmadığı gibi yavaşlatan devirlerdir zira 5500 civarı vites atınca sonraki viteste genelde 4000 civarına gelir ki o da max tork devridir zaten aynen hızlanmaya devam eder araç.

Farzedelim ki 8000 devir çevirdiniz bir şekilde, sonraki viteste 6000 devirden başlayıp tork kaybıyla başlayıp tork kaybetmeye devam edeceksiniz zaten.

Aracınızı performanslı ve hızlı kullanabilmek için sonraki viteste max tork devrine denk gelecek şekilde vites atmanız yeterli olacaktır.
 

OzanKILIC

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
205
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
5500 sonrası devirler aracı hızlandırmadığı gibi yavaşlatan devirlerdir zira 5500 civarı vites atınca sonraki viteste genelde 4000 civarına gelir ki o da max tork devridir zaten aynen hızlanmaya devam eder araç.

Farzedelim ki 8000 devir çevirdiniz bir şekilde, sonraki viteste 6000 devirden başlayıp tork kaybıyla başlayıp tork kaybetmeye devam edeceksiniz zaten.

Aracınızı performanslı ve hızlı kullanabilmek için sonraki viteste max tork devrine denk gelecek şekilde vites atmanız yeterli olacaktır.


Astralarda kalkışta en iyi devir hangisi ? Ve kaçta vites atmalıyız fikriniz var mı ?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Üst