dik yokuşta vites kullanımı

gentleman_

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Nis 2007
Mesajlar
3,349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
derdimi tam anlatamadım galiba
ilk defa öyle bir döndükçe dikleşen bir yokuşa girdim,hızımı alamadan yavaş bir şekilde girdim,billdiğim bir yokuş olsaydı zaten 1.vitesle girerdim.
öylesine dik bir yokuşa hızını alamadan 2.vitesle gir ,motor boğulur,mutlaka 1.vitese o anda ihtiyaç olur arkadaşım.
2.vitesin yemediği yokuşlarda tabi ki de 1.vitesle çıkacağız.ben burada kolay bir teknik sordum sadece...tsk.



Bizim opel vectra 10 km nin altına düşmeyince 1 e hiçbir türlü geçmiyor.Sizinkide geçmeyecektir büyük ihtimal.
:alkis::alkis::alkis:

ohh ne güzel valla ben 15 km de bile 1 e atamıyorum :D
:alkis::alkis::alkis:

Peki oyle yerlerde 1 ile gitmek zarar vermezmi araca 1 i kalkmak için kullanın diyorlarda .

olması gereken bu


Dik rampadasınız ,2.vites ile 40 kmh ile tırmanıyorsunuz önünüze araç çıktı gaz kesmek zorunda kaldınız.20 ye düştünüz nereye kadar çıkarsınız 2. vites ile?
yarım debriyajla çıktınız diyelim ki ,iyi şöförde bunu yapmamalı

Bizim opelde öyle 10 km nin altına düşmeden 1.vitese geçmiyor.Yarım debriyaj yapınca turbo kurtarıyor ama

Cmb arkadaşımızın cevabı gentleman'a karşı çok yerinde olmuş,benim anlatmak istediğim de buydu; çok iyi şoförsun 2 ile dik bir yokuşta çıkıyorsun araba yavaşlamak zorunda kaldı,o anda 1.vitese takmamamız gerekiyormuş ,o zaman yarım debriyaj 2 devam etmemiz gerekecek başka alternetif yok o zaman centleman arkadaşımız o zaman soruyorum sana peki iyi soför bunu yapar mı?

o zaman 1. vitese gecirebiliyorsan geçir
ben birikimimi ve izlenimlerime dayanarak söylüyorum ki yanınmıyorum yılda iki araba ile biri dizel biri benzin+lpg 80000 ile 100000 km arası yol katedıyorum ve su ana kadar ne giden aracı boşa attım nede 1.e


eger öyle bir 1. vites takıntınız varsa 10km hız altına düşün ve 1.e alın arabayıda geri kacırmayın sakın, kacırırım dıyede korkarsanız el frenını kullanın
 

erberk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 Ara 2008
Mesajlar
19
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım benim 1.vites takıntım falan yok , dik dokuşa mecburen ,elinde olmayan nedenlerle yavaşlarak giriş yapıp 2.vitesle boğulmadan çıkıyorsan helal olsun sana
 

cmb

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2008
Mesajlar
773
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
arkadaşım benim 1.vites takıntım falan yok , dik dokuşa mecburen ,elinde olmayan nedenlerle yavaşlarak giriş yapıp 2.vitesle boğulmadan çıkıyorsan helal olsun sana
Arabaya yazık :(

Dizelde en pratiği 1-2 saniye gazdan çekmeden debriyaja kısa süre basmak turbo alıp götürüyor.
Benzinle ilgili tecrübem yok ama 30 un altında tıkanıyor.
 

gokalp

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ağu 2006
Mesajlar
8,950
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
walla belli bi süratin altına düşmeyince 1 e geçmiyor araç zaten 2 ilede yığımıyor kolay kolay 3 le dik yokuştan kalktığımı bilirim x3 e alışmıştım astraya binince 1 yerine 3 e takıyordum.
 
H

hkndvc

Bilgi Girilmemiş
şahinciler,doğancılar bide taksiciler iyi bilir,şoförler arasında aragazı diye bir tabir vardır.ikide hızın iyice azaldığı zaman ara gazıyla bire rahatça geçirebilirsin.
 

tjet

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
587
Tepki puanı
0
Puanları
16
Siteyi ziyaret et
çift debriyaj yaparsanız geçer en azından ben öyle yapıyorum ama genede belli bir hızın altına düşmeyince araç nazlanıyor.
 

Efeastra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Mar 2007
Mesajlar
409
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Siteyi ziyaret et
kasislerde bile bazen çok yavaşladığımda 1e alırım normalide o bence yoksa 2 de titreme yapıyor araba ki dik yokuşlarda hızını alamadıysan 1 e almak daha güvenli diğer türlü kaçırma ihtimalin daha fazla.
 

eskikasa

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
7,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Siteyi ziyaret et
2 de yemiyecek kadar yavaşlamışsam zaten derbriyaja basıp 1 e alana kadar araba yavaşlar iyice o yüzdende 1 e girer araba ben öyle yapıyorum..
ancak böyle olur
zaten dik yokuş olduğu için araba da bayılmış debriyaja bastıktan 1-2sn sonra 1'e geçecek hale gelir, debriyaja basılı biçimde 1'i yoklayıp yeteri kadar yavaşladığında 1e geçilebilir.
ama 2yle yemesi lazım yokuş dik de olsa
 

yalçın

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
1,774
Tepki puanı
1
Puanları
38
Yaş
56
Siteyi ziyaret et
aracın tork değeri belli bi gücün altına ,indiğinde 1 e geçecektir yukarda yazılanları tek tek uygularsan en iyi geçişi yakalarsın ve bu durumlarda uygularsın bu işler deneyerek olur birazda aracın şanzumanına bağlıdır ama her halükarda devir düşünce 1 e geçecektir şöyle
ara gazına yada dierlerine gerek yok şöyle yap mesela
2 de yada 3 te sin yavaşladın 1. vites devrine düştün aracı 1.vitese takar gibi vites kolunu 1 in yerine itili tut hemen geçmeyen vites 2/3 sny sonra tık diye geçecektir buda dişli dişliyi karşılayan süreçtir sen yanlışlıkla 3 e takmışsın o sebepten tork yetmediği için araç stop etmiş
1 e takılı gibi iterek bekle geçecektir ok
 

oguz_bio

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
1. vites dışında vitesi seri küçültürüm. Ama 1. vitese alacaksam acele etmem, vitesi boşa aldığım arada araç yavaşlar ama hala akıyordur. Böylece durma anına gelmeden 1. vitese takarım. Araç anında normal devrini yakalar da geçer bile. Çok dik bölgeyi geçene kadar 4000 devirden önce 2. vitese atmam. O sürede zaten 1-2 saniyeyi geçmez.
 
Üst