Vites Değişimlerinde Rölanti Yükselmesi

sfk_sml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba. 2011 model opel astra 1,6 115 hb essenti landirenzo tüpü manuel araç sahibiyim araş 90bim km de. araçta yaklaşık 85binde sübap değişti.
araç vites değişimlerinde rölanti yükseltiyor ya da rölantiyi geç düşürüyor. sanki ara gaz veriyormuşum gibi.

Örn; 1. vitesten 2. vitese geçeceğim, rölanti 2000 de diyelim. ayağımı tamamen gazdan çekiyorum, debriyaja tam basıyorum bu arada rölantinin 2000den düşmesi gerekiyor fakat düşürmüyor 2500 e kadar çıkarıyor. 2. vitese takıyorum, rölanti yukarıda kaldığı için beni acemi gibi yapıyor.

Aynı şekilde, ışıklara yaklaşırken aracı viteste bırakıp frenle yacaşlıyorum artık 30 km hıa düşünce debriyaja da basıyorum, rölanti 1500lerdeken birden 2000 e çıkıyor. kendi kendine ara gaz veriyor. bazen de rölanti kısa süre sabit kaıyor düşmüyor.
vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde araç yavaşlaması gerekirken 1-2 sn sonra yavaşlamaya başlıyor.

bulunduğum yerde 5-6 farklı opel ustasına götürdüm arızayı tespit edemediler.

Subap değişimi sonrası bujiler değişti, lpg enjektörleri tamir edildi, ateşleme bobini değişti, araç 1 lt kadar yağ eksiltmiş, tamamlandı. Gaz kelebeği temizlendi, oksijen sensörü dğeiştirildi, arıza devam ettiği için eskisi takıldı, map sensörü kontrol edildi, yağlı sensörler kontrol edildi, depo havalandırma valfi kontrol edildi, yazılım güncel....

internette çok araştırdım bulamadım. Ustalar bir türlü sorunu çözemedi (sorunu farkediyorlar)

en son götürdüğüm usta. manifolda, üst kapağa ve beyine bakacağını söyledi. başına gelen arkadaş var mı ? yakalık 2-2,5 aydır bu sorunla uğraşıyorum.
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
Hocam bu sorun herhangi bir bakım veya tamir sonrasında mı oluştu, yoksa durup dururken oluşan bir sorun mu önce burdan başlamak lazım. Eğer serviste yapılan bir işlem sonrasında oluştuysa sorunu burda aramak, sökülüp takılan parçaların montajını gözden geçirmek lazım. Ben bu tür sorunlarda ilk olarak akü kutup başlarını söküyorum. Çok fazla elektronik parça olduğu için bazı durumlarda söküp takma işlemlerinde kalibrasyon mevzularından dolayı saçma sorunlar oluşuyor. Sökün, 15-20 dk bekleyin tekrar takın. Sizin yapabileceğiniz ilk ve tek şey bu.
 

sfk_sml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
merhaba. cevabınız için teşekkür ederim. aracımın sübap değişimi sonrası bu sorun ortaya çıkmaya başladı. Öncesinde yoktu. sübap ve üst kapak değişimini kontrol etmek istesem, neredeyse yaptığım harcama kadar ücret istiyorlar. şu akü yü söküp takma olayı da mantıklı geliyor. Amma onca usta bunu nasıl akıl edemez anlamıyorum. :(
 

0M42

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2008
Mesajlar
350
Tepki puanı
2
Puanları
18
www.benzersiztasarim.com
O kadar şey yaptırmışsınız hiç aklınıza gelmedi mi şu aracı cihaza bağlayıp bir bakalım ne kod yazmış diye?



Hadi sizin aklınıza gelmedi kaç tane usta gezmişsiniz bir tanesi demez mi gel arkadaşım bir cihaza bağlayalım bakalım cihaz ne diyecek hata varmı kod kaydetmiş mi diye?


Oldukça uzun bir zamandır üretilen araçlar kısmen mekanik ve genel olarak elektronik arızalarını kodlayarak beyinde kayıt eder. Arıza konusunda bu kayıt edilen kodlar genelde %90 çözüme götürür.



Sözüm meclisten dışarı ne yaparsan yap, ne teknolojiyle donatırsan donat kafa eski kaldımı yapılan yeniliklerin hiçmi hiç anlamı olmuyor işte ve bu kafayla devam eden sözde bilir kişiler "usta" lar mevcut olanıda bozuyor tamir etmek hak getire...
 

Yasin Aygün

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Tem 2016
Mesajlar
313
Tepki puanı
4
Puanları
18
Yaş
29
Siteyi ziyaret et
merhaba. cevabınız için teşekkür ederim. aracımın sübap değişimi sonrası bu sorun ortaya çıkmaya başladı. Öncesinde yoktu. sübap ve üst kapak değişimini kontrol etmek istesem, neredeyse yaptığım harcama kadar ücret istiyorlar. şu akü yü söküp takma olayı da mantıklı geliyor. Amma onca usta bunu nasıl akıl edemez anlamıyorum. :(

O zaman bu işlemi yapan ustalar sorunu fark ettiyse çözmeye çalışmalı. Sorunu fark edip bu bizden kaynaklı değil diyorsa orada bir sorun var demektir.

Benim de baskı balata değişimi sonrası motoru stop ederken aşırı sarsıntı oluşmaya başladı. Ustaya gittiğimde motor takozlarının alışması gerektiğini söyledi. Fakat bana pek mantıklı gelmiyordu kendim biraz inceleme yaptıktan sonra gaz kelebeğinin orada sensöre giden ince bir hava hortumunun kırıldığını farkettim. Muhtemelen söküp takma sırasında bir şekilde o hortum kırılmıştı. Kendi çabalarımla hortumu tamir ettikten sonra sarsıntı adına bir şey kalmadı.

Evet ne yazık ki günümüz ustaları böyle şeylere aldırış etmiyor. Çalışıyor mu ? Çalışıyor tamam sorun yok. Siz geri götürseniz belki bahane bulacaklar belki sorunu bulamadım diyecekler. Ne yazık ki bu yüzden kendi arabamızın ustası olmak kalıyor bize. Elinizden geliyorsa güzel ama pek yatkınlığınız yoksa uğraşıyorsunuz.
 

sfk_sml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba, mesajınız için teşekkür ederim.
Ne yazıkki hata kodu vermiyor. 3-4 farklı yerde bağlattım, hiç bir arıza vermedi....
 

sfk_sml

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ara 2019
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Siteyi ziyaret et
Merhaba. Şimdi araç hakkında fazla bilgimiz olmayınca ne deseler onu yaptırmak zorunda kalıyoruz. O kadar can sıkıcı ki...
 
Üst