Fren balata durumu?

olciyak

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2012
Mesajlar
2,464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Orası öyle herkesin kendi bileceği şey. Kinetik enerji olduğu için motor devri ile iniyor o yüzden yakmaz diyorlar bilgisayarda kanıtlıyor. Yıllardır bende boşa atardim 3 yıldır atmiyorum artik
Ben inanmiyorum oyle hic benzin gondermedigine cut off deniyor olaya ama bence tamamen guvenlik amaciyla ortaya atilan bir safsata . Rampa asagi viteste inerken , rolantide ne yakıyorsa onu yakar(bana gore) , yuksek devir cevirdigi icin surtunme artar , duzde suzulemedigi icin gaza basmaniz gerekir daha fazla yakar.


Bu arada yol bilgisayarinda (arabanin beyninde) viteste inerken sifir yazmiyor isteyen elm327 de deneyebilir.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

koyay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2011
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
71000 km easy, balatalar orijinal yazın değiştireceğim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
Arkadaşlar şimdi burada km yazmak pek uygun olmaz. Çünkü bir araç uzun yollar da kullanıyor ise bu aracın balatası 100 000 km de gider. Ama aynı araç şehir içinde 40-50 bin demeden balata biter. Balatanın bitip bitmemesi olayı aracın kullanıldığı şartlara bağlıdır. Bunu es geçmeyelim.
 

badwet

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
14 May 2013
Mesajlar
325
Tepki puanı
2
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar şimdi burada km yazmak pek uygun olmaz. Çünkü bir araç uzun yollar da kullanıyor ise bu aracın balatası 100 000 km de gider. Ama aynı araç şehir içinde 40-50 bin demeden balata biter. Balatanın bitip bitmemesi olayı aracın kullanıldığı şartlara bağlıdır. Bunu es geçmeyelim.

Nadir bey size kesinlikle katılıyorum balata ömrü kullanımla alakalı bir durum şu an balatalarım arkadaşın resimde gösterdiğinden biraz daha fazla kalınlıkta bende sizin gibi düşünüyorum herhalde büyük olasılıkla yaza doğru değiştireceğim.
 

koyay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
22 Kas 2011
Mesajlar
57
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Aracım easy, 3-2-1 geçişlerinde sarsıntı oluyordu balata disk değiştim geçti.
 

sondoka

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
230
Tepki puanı
1
Puanları
18
Siteyi ziyaret et
Merhaba,

Balata kalınlığı veya durumu hakkında karar verirken balatayı yerinden sökmeden karar verilmesi son derece yanlış,benim tavsiyem balata mutlaka yerinden çıkarılıp kontrol edilmeli,zaten diskin arkasında kalan balatayıda sökmeden kontrol etmek pek mümkün olmuyor.
Alttaki balata astranın birkaç senedir kullanılmış ön fren balatasıydı,kontrol etmek üzere söktüğümde kalınlığı son derece iyi fakat yüzeyde çatlaklar oluşmuştu,bu forumdaki tavsiyeler üzerine yenilemiştim.
http://www.opelim.net/forums/attach...iskleri-ve-v-kayisi-hakkinda-fotograf1222.jpg

Bir alttaki resim ise otomatik vites focusun yaklaşık 30.000km kullanılmış arka fren balatasıydı,özellikle virajlarda frenleme asnasında aracın arka bölümünden metal sürtme sesine benzer sesler geliyordu,parçacıya gidip bakım malzemesi alırken arka fren balatalarınıda alalım dedik,yetkili kişi ışıkla balataları (yerinden sökmeden) kontrol edip boşuna balata almayın bunlar daha gider demişti fakat,garajda balataları sökdüğümüzde resimdeki manzara ile karşılaştık,balatalar hemen hemen ömrünün sonuna gelmiş fakat daha önemlisi diskin iç tarafında kalan balatanın kenarı diske sürte sürte iz yapmış.
Balata ve fren hidroliği değişti ve virajlardaki frenleme esnasında çıkan sürtme sesi tamamen ortadan kalktı.Demek istediğim balata kontrölünü yapmak için yerinden çıkartıp dışarıda kontrol ettiğinizde daha sağlıklı ve kesin teşhis koyabiliyorsunuz balata hakkında,sökmeden dışarıdan baktığınızda net ve sağlıklı karar vermek mümkün olmuyor,servis kitapçığı her fren sistemi için 30.000 veya 2 yılda bir defa olmak üzere bu kontrolleri tavsiye ediyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2.jpg
    IMG_2.jpg
    90.5 KB · Görüntüleme: 34

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Yok Mehmet kardeşim uzunca yıllar araba ile boğuştuğum için bu balata on bin devirir ama aklında olsun kardeşim yumuşak bir balata tercih et. Biraz çabuk tükenir ama zımba gibi frenler tutar. Birde lastikleri sen söküyor isen bu balata temizleme spreyleri ile temizle ben her lastik değişimi sırasında temizliyorum.

hocam yumusak balata demıssınızde hangılerını onerırsınız
ayrıca uzun yolda rampalar felan ınerken sureklı frenleme gerekıyor suan ki balatalarım ısınıyor şişiyor gibi geliyor ki gm marka
bu yumusaklar daha fazla şişme vs derdi olurmu arkalara takıcam
 

ndipi

Bölüm Sorumlusu
Yönetici
Moderatör
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2009
Mesajlar
21,572
Tepki puanı
9
Puanları
38
Yaş
49
www.engelsizdostlar.com
hocam yumusak balata demıssınızde hangılerını onerırsınız
ayrıca uzun yolda rampalar felan ınerken sureklı frenleme gerekıyor suan ki balatalarım ısınıyor şişiyor gibi geliyor ki gm marka
bu yumusaklar daha fazla şişme vs derdi olurmu arkalara takıcam

Marka olarak şu yada bu desem yalan olur. Site içinde bu fren balatası hakkında çok fazla konu var bir dünya marka da yazmışlar. Fren şişme konusunu hiç yaşamadım. Sadece aracın frenine ne kadar uzun basılır ki? Şişer ? Neticede bunlar otomobil kamyon değil. Bilmiyorum benim başıma bu şişme olayı hiç gelmedi.
 

Aprcc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Şub 2016
Mesajlar
69
Tepki puanı
0
Puanları
6
Siteyi ziyaret et
Marka olarak şu yada bu desem yalan olur. Site içinde bu fren balatası hakkında çok fazla konu var bir dünya marka da yazmışlar. Fren şişme konusunu hiç yaşamadım. Sadece aracın frenine ne kadar uzun basılır ki? Şişer ? Neticede bunlar otomobil kamyon değil. Bilmiyorum benim başıma bu şişme olayı hiç gelmedi.

zigana dagını kop dagını felan ınıp cıkıyorum sısme dedıgım frenler sertlesıyor sadece o kadar hissediliyor yanı
birazcık araştırayım
 
Üst