Hız sabitleme mi? Manuel Kullanım mı?

akin03

Kayıtlı Kullanıcı
03-Afyonkarahisar
Katılım
4 Eki 2007
Mesajlar
52
Tepki puanı
2
Puanları
8
Yaş
52
Siteyi ziyaret et
Bir süre ayağınızı gazda sabit tutarsanız anlık tüketimin düşeceğini göreceksinizdir.

Bu nedenle,Hız sabitleyici uzun yolda süper bişey..
bencede önemli olan gaz pedalına sabit baskı uygulama yakıt sarfiyatını oldukça düşürüyor o nedenle hız sabitleyici kullanılmalı tabii yolun durmuna bağlı olarak
 

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
uzun yolda tabiki cc , ayağın uyuşmaz daha rahat kullanım sağlar sadece direksiyonu tutarsın,niye dersen araçtan araca farkeder ama en uygun devri tutturursan benzin ve dizelde tabi yol bilgisayarında (mevcut yakıtla gidilecek max km değeri) range in sen yol almana rağmen nasıl sürekli arttığını farkedersin ayakla kullanımda cc kadar tutturamayabilirsin.büyük kolaylık cc
 

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
şunuda eklemek isterim sürekli cc de kullanmakta çok iyi değildir ayağınızı tembelliğe alıştırır
 

Yiğit18

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Nis 2010
Mesajlar
954
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yerine göre hız sabitleme kullanmak tüketimi düşürür. Eğer trafik ve yol şartları uygunsa kullanmakta fayda var. Ancak çok fazla rampalı (yokuş yukarı) bir yolda gidiyorsanız hız sabitleme fazla tükettirir. Bunun nedeni agırlaşan otomobili yine de aynı hızda sabit tutmak için gaza yüklenmesidir. Hatta otomatik vitesli otomobillerde vites küçültüp yüksek devirde kullanır. Ancak manuel kullanıyor olsanız, arbanın yokus yukarı hız düşümüne yüklenmeden ılımlı bir şekilde izin verebilirsiniz, sonra tekrar eski hızına getirebilirsiniz arabayı. Ancak hız sabitleme aynı hızda kalmak için yüklenecektir. Bu bazı sistemlerde daha toleranslı oluyor ve arabanın 15 km kadar sabitlenen hızdan aşağı düşmesine izin verilebiliyor. Bazı sistemlerde ise 2-3 km düşüş oldu mu beyin müdahale ediyor.


Umut bey yazdıklarınıza kendi aracımdaki benzer durumla örnek vereyim , diyelimki 100 e sabitledim tatlı rampalarda hız değişmiyor ,daha dik rampalarda araç çıkmam gerekiyor diye gaza yüklenip kendini yırtmıyor, araçtaki toplam yük durumuna göre hızlı veya yavaş şekilde devri düşürüp 100 den 90 km hıza iniyor rampa devam ediyorsa 80 e iniyor ve yormuyor aracı, rampa bitti diyelim düzlükte devir artıyor 80-90-100 km ve bayır aşağı iniş varsa 120 km ye kadar hızlanıyor ama nihayetinde hep ilk sabitlenen hıza geri dönüyor.
 

ilkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2009
Mesajlar
1,333
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Değerli arkadaşlarım. Yorumlarınız ve verdiğiniz değerli bilgiler için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
SONUÇ OLARAK; CC'de gitmek yakıt tasarrufu sağlıyor. Bundan böyle yol uygun olduğu sürece CC kullanacağız.
 
Üst